Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 289 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interakce vyšetřovatele s vybranými účastníky trestního řízení a její vliv na rekognici
Žáková, Lucie ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
(česky) Diplomová práce Interakce vyšetřovatele s vybranými účastníky trestního řízení a její vliv na rekognici se zabývá interakcí a komunikací účastníků trestního řízení a tím, jaký má vliv kvalita těchto procesů na rekognici. V teoretické části je čtenářům přiblíženo trestní řízení, všechny procesní náležitosti a faktory, které průběh vyšetřování ovlivňují. Definujeme zde také práva a povinnosti všech důležitých účastníků trestního řízení. Dále se v úvodní části věnujeme komunikaci, jejím druhům a vlivu, který má kvalita komunikace na úspěšné vedení výslechu. Krátce se také zmiňujeme o interpersonální percepci. Pozornost v teoretické části je dále věnována osobnosti vyšetřovatele a důležitým charakteristikám, které jsou základem pro policejní profesi. V závěru teoretické části popisujeme faktory, které mají vliv na vedení výslechu a případnou rekognici pachatele trestného činu. V empirické části jsme si kladly za cíl zjistit, jaký vliv má způsob a kvalita podané instrukce na úspěšné provedení rekognice pachatele. Empirická část byla uskutečněna v metodologické podobě experimentu. Probandi byli rozděleni do skupin podle daných kritérií a byl jim odprezentován videozáznam trestného činu. Dále byla provedena rekognice a cílem bylo zjistit, jaký vliv má instrukce a podnětový materiál na výsledek...
Vybrané aspekty rodinného působení a školní úspěšnost dítěte
Lucáková, Jana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předložená práce se zabývá výzkumem multifaktorově podmíněného fenoménu školní úspěšnosti a na něj působících vlivů z oblasti rodinného prostředí. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o školní úspěšnosti a vnímané akademické účinnosti žáka. Další část je věnována jednotlivým oblastem rodinného působení ovlivňujícího školní úspěšnost žáka a to vzdělání rodičů, volnočasovým aktivitám rodičů a dětí, pomoci v domácí přípravě do školy a způsobům výchovy v rodině. Empirická část představuje kvantitativní výzkum, ve kterém je prostřednictvím výzkumného souboru žáků druhého stupně základní školy a víceletého gymnázia ověřován vztah mezi vybranými proměnnými rodinného působení a jednotlivými složkami školní úspěšnosti. Dále je zjišťován vztah mezi vnímanou akademickou účinností žáka a jeho školním prospěchem. Klíčová slova: školní úspěšnost, vnímaná akademická účinnost, rodinné vlivy, způsob výchovy.
Komunikační dovednosti mládežnického trenéra volejbalu a jejich rozvoj metodou VTI
Baláková, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Šafář, Michal (oponent)
Předkládaná mnohopřípadová studie z oblasti psychologie sportu se zaměřuje na úkoly a dovednosti sportovního trenéra. Trenérovy dobré komunikační dovednosti přispívají k výkonu a osobnímu rozvoji svěřenců, stejně tak k vytváření dobrého kontaktu se svěřenci a nastavení příznivého tréninkového a motivačního klimatu. Cílem této mnohopřípadové studie je využít metodu Videotrénink interakcí za účelem rozvoje komunikačních dovedností trenérů a následně ohodnotit efekt této intervence. Příspěvek napomáhá k rozšíření počtu aplikačních oblastí metody Videotrénink interakcí a ukazuje směr, jakým je možno pracovat na vzdělávání a rozvoji sportovních trenérů. Klíčová slova: Videotrénink interakcí, intervence, dovednosti trenéra, interakce
Role starších sourozenců a jejich působení na rozvoj mladších sourozenců
Chytrý, Václav ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
V rámci rozvoje dětí a dospívajících je největší pozornost věnována působení rodičů. Důležitou roli ovšem mají i jiné starší osoby. Významnou, avšak (v české literatuře) často opomíjenou osobou, která působí na rozvoj jedince, je jeho starší sourozenec. Předmětem teoretické části práce je přiblížit tématiku sourozeneckého vztahu, jeho specifika, popsat roli a oblasti působení staršího sourozence na základě faktorů, které do vztahu dvou sourozenců vstupují. Empirická část obsahuje popis výzkumného projektu a výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je objevit specifika sourozeneckého vztahu zejména z pohledu výchovných stylů staršího sourozence, najít rozdíly mezi výchovnými způsoby rodičů a sourozenců a zároveň zjistit, jakým způsobem se na roli, vztahu a působení starších sourozenců podílí jejich pohlaví a věkový rozdíl mezi sourozenci. Klíčová slova: sourozenci, sourozenecké vztahy, role sourozence, výchova, styly výchovy
Způsob výchovy a sourozenecká skupina ve vícedětných rodinách
Suchomelová, Anna ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem výchovy a sourozeneckou skupinou ve vícedětných rodinách. V teoretické části jsou popsána teoretická východiska způsobu výchovy, proměnné působící na způsob výchovy a specifika vícedětných rodin. Pro výzkum v empirické části byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Výzkumný soubor je složen z devíti rodin české národnosti se čtyřmi až pěti dětmi ve věku 1,5 roku až 18 let. Rodiče jsou ve většině případů vysokoškolsky vzdělaní, praktikující katolíci. Data byla získávána kombinací kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod. Výstupem práce je popis výchovných specifik vícedětných rodin, možných příčin výchovných rozdílů mezi sourozenci a zároveň charakteristika sourozenecké skupiny. Zdá se, že velikost rodiny se odráží zejména v komunikaci rodičů s dětmi, množství společných činností a v organizaci chodu domácnosti. Příčiny rozdílného výchovného působení na jednotlivé sourozence můžeme hledat v odlišných osobnostních charakteristikách, věku a sourozenecké konstelaci dětí a zároveň v přibývajících zkušenostech rodičů. Význam sourozenecké skupiny se projevuje zejména v kompenzaci nedostatku rodičovské pozornosti, podněcování vývoje mladších sourozenců a rozvoji sociálních dovedností.
Klima školy a jeho vztah k profesní spokojenosti a zdraví pedagogických pracovníků
Tomková, Blanka ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice klimatu školy a jeho vztahu k profesní spokojenosti a zdraví učitelů. V širší souvislosti se tato práce zabývá vztahem mezi pracovním prostředím reprezentovaným klimatem školy a dvěma dimenzemi subjektivní kvality života a osobní pohody - štěstím a spokojeností v profesi a práci a s kvalitou života souvisejícím zdravím. Teoretická část předkládá definici a teoretická východiska klimatu školy, věnuje se také metodologické problematice spojené s jeho výzkumem. Profesní spokojenost je zde představena z hlediska pozitivní psychologie a operacionalizována jako štěstí. Kapitola pojednávající o zdraví shrnuje různá pojetí zdraví a nemoci a představuje ty faktory ovlivňující zdraví, které jsou relevantní pedagogické profesi. V závěru kapitoly je představen projekt Škola podporující zdraví. Poslední kapitola je věnována profesi učitele a výzkumným poznatkům ve vztahu ke školnímu klimatu, spokojenosti a zdraví. Empirická část diplomové práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou uvedeny poznatky kvantitativního výzkumu vztahů mezi klimatem školy a spokojeností a mezi klimatem školy a zdravím učitelů, druhá část shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na hledání konkrétních souvislostí zkoumaných fenoménů a na nalezení těch složek klimatu školy, které...
Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí
Střádalová, Nela ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou důležitých dospělých ve vývoji a rozvoji dětí. Teoretická část obsahuje přehled studií provedených na toto téma a jejich výsledků. Cílem bakalářské práce je vytvořit přehled možných důležitých dospělých a porovnat působení důležitých dospělých v rodině a mimo ni. Empirická část obsahuje návrh kvantitativně- kvalitativního výzkumu, který by měl přispět k jasnější představě o podobě vztahu dítěte a důležitého dospělého v České republice. Výzkum je zaměřen na žáky druhého stupně základních škol. Pomocí dotazníku a interview zjišťujeme základní charakteristiky tohoto vztahu jako je například frekvence kontaktu či náplň společně stráveného času.
Odborná a laická psychologie o výchově dětí v rodině
Kučerová, Andrea ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit názory laické veřejnosti na výchovu dětí v rodině a srovnat je s vybranými psychologickými výzkumy. Teoretická část je přehledem několika výzkumů z posledních let zabývajících se výchovou v rodině zvolenými tak, aby se vyjadřovaly k názorům laické veřejnosti, specificky rodičů, a odpovídaly na jejich tematiku z odborného pohledu. Empirická část bude dotazníkovou metodou zjišťovat hodnoty, postoje a názory rodičů na klíčové výchovné situace. Práce by měla přinést zjištění aktuálních trendů ve výchově rodičů z České republiky se srovnáním aktuálních poznatků z novodobých psychologických výzkumů ohledně výchovy v rodině.
Sourozenecké vztahy
Štěrbová, Iveta ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tematikou sourozeneckých vztahů mezi dětmi v období dětství a dospívání až rané dospělosti, které vyrůstají v jedné rodině. Zvláštní důraz je kladen na charakteristické znaky interakce mezi sourozenci, jako jsou vřelost a důvěrnost, relativní status a moc, konflikt a rivalita, a jejich souvislosti a dopady na vnímanou kvalitu vazby mezi bratry a sestrami i fungování vztahů mimo rodinné prostředí. V návrhu empirického šetření je předložen projekt kvantitativní replikační studie zaměřené na rozdílnou percepci výchovného stylu rodičů vůči sourozencům, která je interpretována s ohledem na prožívání rivality a žárlivosti mezi bratry a sestrami.
Edukační styly učitelů středních škol
Lukáčová, Monika ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje edukačním stylům učitelů středních škol. Literárně přehledová část se postupně zabývá popisem nejvýznamnějších edukačních prostředí středoškolských studentů (dospívajících či adolescentů) - rodiny, školy, vrstevníků. Tato část podává zevrubnější informace o socializaci v období adolescence, za jejíž východisko je považována interakce s druhými lidmi, mezi nimiž je zvlášť vyzdvižen koncept "významných dospělých" (rodičů, učitelů) jako nezastupitelných faktorů pro vývoj a rozvoj adolescenta. V návaznosti na charakteristiku interakce a komunikace v pedagogicko-psychologickém kontextu jsou představeny různé přístupy k edukačním stylům učitele i specifikům, která se týkají edukačního prostředí středních škol. V další části je navržen výzkumný projekt, který věnuje pozornost středoškolským učitelům "Pedagogiky" a "Psychologie", u nichž je v úvodu stručně charakterizováno jejich specifické postavení ve vztahu k edukačním stylům. Cílem takové výzkumné sondy by mělo být porovnání edukačních stylů těchto učitelů, k jehož naplnění je navrhnuto využití dotazníku "Žák o učiteli" od autorky Ilony Gillernové. Klíčová slova v českém jazyce: edukační prostředí, interakce učitel-žák, edukační styl, středoškolský učitel, adolescence, střední škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 289 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.