Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 317 záznamů.  začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stáří a nevidomost
Kantorová, Alexandra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Stáří a nevidomost" se zabývá postupnou ztrátou zraku v seniorském věku. Přibližuje celkový obraz změn, které v tomto období života seniora nastávají. Jejím zájmem je především oblast symptomů a podmínek ztráty zraku, mobility, sebeobsluhy, psychické a emoční složky jedince, které jsou následně podrobně zkoumány. V první části práce jsou vyjmenovány a popsány jednotlivé oblasti každodenního života, ve kterých jsou shledány největší obtíže související s postupnou ztrátou zraku u seniorů. Pomocí různých zahraničních studií jsou vymezovány jednotlivé činnosti a aktivity, které mohou ovlivnit kvalitu života jedince. Je hodnocen i dopad volnočasových aktivit na psychický a fyzický stav jedince. Ve druhé části práce je nejprve popsána teorie kvalitativního výzkumu a následně zpracován fenomenologický rozhovor s vybraným seniorem, který v současné době přichází o zrak. Rozhovor se soustřeďuje na prožitky a vnímání aktuální situace pohledem respondenta. Na základě předem připravených výzkumných otázek si práce klade za cíl ukázat, ve kterých oblastech a každodenních situacích by jedinec potřeboval speciálně pedagogickou podporu či pomoc jednotlivých odborníků a konkrétních lékařů. Dále nastiňuje činnosti, v rámci kterých se může respondent realizovat pouze s velkými obtížemi nebo...
Funkce pozitivního posílení v procesu učení
Mrkosová, Dominika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Práce si klade za cíl popsat efekt pozitivního posílení a jeho aplikaci v procesu učení. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část práce se věnuje významu pozitivního posílení v procesu učení a chování obecně - jakým způsobem živé organismy nabývají nové vzorce chování a jak vypadají efektivní metody učení. Analytická část práce propojuje a aplikuje poznatky získané v teoretické části práce na metodě učení zvané "Učení postupnými kroky" (Discrete Trial Teaching). Zde je dopodrobna popsána její aplikace, využití a vhodná implementace na příkladu učení motorického imitačního chování. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikovaná behaviorální analýza; efektivní metody učení; pozitivní posílení; principy učení a chování; učení postupnými kroky (DTT)
Inkluze žáků s poruchou autistického spektra v základní škole
Vít, Zbyšek ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce na téma Inkluze žáků s poruchou autistického spektra v základní škole se zaměřuje na inkluzi žáků s projevy poruch autistického spektra a na postupy, jak s těmito žáky pracovat v základní škole. V první kapitole teoretické části práce je popsána inkluze a její legislativní rámec. Je uveden přehled podpůrného a poradenského systému ve školství. V dalších kapitolách se práce věnuje specifikaci autismu, jeho druhů a jejich projevů a diagnostice žáků s poruchou autistického spektra. Závěrečná teoretická část práce se věnuje vzdělávacím metodám a strategiím u žáků s poruchou autistického spektra. Je popsáno, jak s těmito žáky komunikovat a jaké didaktické systémy je možné využít při práci s žáky s poruchou autistického spektra. V empirické části diplomové práce je popsán vývoj aplikace pro žáky s poruchou autistického spektra a ověření aplikace pro mobilní platformu android. Zmiňovanou aplikaci vyvinul autor této diplomové práce. V této kapitole je popsán jak návrh, tak i technický vývoj aplikace. Aplikace je ověřena pomocí výzkumné metody řízeného rozhovoru s rodiči a žáky, na kterých byla aplikace testována po dobu dvou měsíců a tyto rozhovory jsou následně vyhodnoceny. V závěru kapitoly je popsán budoucí směr vývoje aplikace. Tato aplikace má pomoci žákům během vzdělávání a bude...
Vodící pes z pohledu veřejnosti v průřezu generací
Jiráková, Kristýna ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vodícího psa a jeho majitele z pohledu veřejnosti v průřezu generací pomocí kvalitativního výzkumného šetření. V teoretické části práce je představen vodící pes ve světové historii i na území českých zemí, legislativní opatření ohledně vodícího psa, komplexně popsaný průběh výcviku vodícího psa a pohyb psa na veřejnosti. Praktická část práce popisuje kvalitativní výzkum formou dotazníkového šetření zaměřující se na populaci České republiky. Šetření zkoumalo znalosti veřejnosti o právním uchopení vodícího psa, o vhodném jednání s dvojící vodící pes a jeho majitel a o výkonu práce vodícího psa. Výzkum přináší zmapování znalostí veřejnosti o problematice a návrh na cílenou edukaci zkoumaných generací. Diplomová práce přináší i metodu edukace respondentů v průběhu získávání dat k výzkumnému šetření. KLÍČOVÁ SLOVA dospělí, dvojice vodící pes a jeho majitel, vodící pes, kolemjdoucí, kompenzační pomůcka, mladí dospělí, nevidomý, senioři, veřejnost.
Dítě s vývojovou dysfázií integrované v běžné základní škole
Šklubalová, Andrea ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce pojednává o dětech s vývojovou dysfázií, které jsou zařazeny do běžného typu školy a analýze výhod a nevýhod plynoucích z této integrace. Práce obsahuje stručný popis vývoje dítěte mladšího školního věku, možnosti vzdělávání v České republice a kompletní terminologické vymezení vývojové dysfázie od etiologie, diagnostiky až po možnosti terapie. Hlavním cílem práce je analýza procesu integrace žáků s vývojovou dysfázií na prvním stupni běžné základní školy a zjištění možností jejich inkluzivního vzdělávání. Tato práce může být inspirací pro pedagogy, logopedy, rodiče a osoby pečující o děti s vývojovou dysfázií. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.
Žák s vývojovou dysfázií a specifickými poruchami učení
Jobánková, Tereza ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a vzájemným vztahem vývojové dysfázie a specifických poruch učení, jakožto vývojových poruch zasahujících nejen do oblasti řeči a jazyka, ale i dalších oblastí ovlivňující vzdělávací proces a školní úspěšnost žáků. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickému vymezení jednotlivých poruch se zaměřením na jejich terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Pozornost je také věnována vzájemných souvislostem vývojové dysfázie a obtížím ve čtení, psaní a pravopisu. Diplomová práce má charakter srovnávací případové studie, jejímž cílem je popsat a porovnat symptomy výše uvedených poruch u vybrané skupiny žáků mladšího školního věku tak, jak se promítají do základních školních dovedností, tj. čtení a psaní. Smyslem práce je poukázat na jejich vzájemnou provázanost a příbuznost v oblasti vzdělávání, ale rovněž na určitá specifika každé z poruch v závislosti na individuálních zvláštnostech každého žáka.
Motivace seniorů ke zdravému životnímu stylu v prostředí vybraného regionu
Kopačková, Dominika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravým životním stylem konkrétně u seniorské populace. Jejím hlavním cílem je zjistit, jaké životní postoje senioři zaujímají k pohybovým aktivitám a správnému stravování. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že jsou respondenti z řad seniorů velice heterogenní skupinou a jejich postoje ke zdravému způsobu života se v mnohém liší. Respondenti se nedopouští špatných návyků z důvodu neinformovanosti, ale spíše z nedostatku motivace. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je strukturována do čtyř kapitol, z nichž se první zabývá stárnutím a stářím. Dle příslušné literatury jsou zde shrnuty změny, které jsou s touto životní etapou spojené. Pozornost je zaměřená na kvalitu života a vnímání spokojenosti ve stáří. V práci je přehled důležitých dokumentů, které se úrovní kvality života zabývají a zasluhují se o její zlepšení. Hlavními pilíři zdravého životního stylu pro každou věkovou kategorii jsou dostatečná pohybová aktivita a nutričně vyvážená strava. U seniorů je však mnoho faktorů, které ideálnímu stavu zamezují a které je třeba řešit. V neposlední řadě je zde přiblížená problematika motivace jako hybné síly lidského chování. V praktické části jsou dílčí výsledky zjišťovány prostřednictvím dotazníků a polostrukturovaných...
Vyšetření zrakového vnímání u dětí se zrakovým postižením prostřednictvím testu In-Sight
Janečková, Klára ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku vyšetřování zrakového vnímání u dětí se zrakovým postižením. Práce je rozdělena do tří částí. První část je věnována zrakovému vnímání. Nejprve je zde uveden fyziologický vývoj vidění a vyšetření zraku v dětském věku. Dále následuje popis zrakových funkcí a funkčního vyšetření zraku. Také jsou zde popsány dílčí části zrakového vnímání a podpora jejich rozvoje. V druhé části je podrobně popsán test In-Sight. Jsou zde také uvedeny pokyny k jeho použití. Ve třetí části je uveden výzkum: vyšetření zrakového vnímání prostřednictvím testu In-Sight u dětí se zrakovým postižením. Výzkumnou metodou je zahraniční standardizovaný test In-Sight. Tento test slouží k posouzení zrakového fungování u dětí se zrakovým postižením a ke screeningu vyšších zrakových dovedností ve vztahu ke vzdělávacímu procesu. Cílem diplomové práce je popis využitelnosti testu u cílové skupiny. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou další možnosti využití testu. Bylo sledováno, které oblasti činí dětem obtíže a které oblasti jim nedělají problémy, jaké lze na základě výsledků testu navrhnout podpůrná opatření a jestli lze provádět na základě výsledků testu následnou terapii. V závěru diplomové práce jsou uvedeny výsledky výzkumu a navrženy možnosti dalšího využití testu In-Sight. Konkrétně jsou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 317 záznamů.   začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.