Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 175 záznamů.  začátekpředchozí145 - 154dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpřístupňování a využívání elektronických informačních zdrojů na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně
Sigmundová, Dana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav zpřístupňování a využívání elektronických informačních zdrojů (EIZ) na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně (FSS MU). První část představuje Ústřední knihovnu Fakulty sociálních studií (ÚK FSS), která je garantem zpřístupňování elektronických informačních zdrojů pro studenty a zaměstnance FSS. Následuje popis celouniverzitního portálu Elektronických infromačních zdrojů MU a přehled dostupných elektronických zdrojů pro FSS rozdělených dle jednotlivých typů. Další kapitola se zabývá propagací EIZ, důvody nízkého využívání elektronických zdrojů a možnostmi nápravy na straně knihoven. Následující část je věnována propagaci EIZ v ÚK FSS, ale i v dalších knihovnách MU. Jádrem práce je dotazníkové šetření zabývající se využíváním elektronických informačních zdrojů na FSS, interpretace jeho výsledků a z něj vyplývající závěry.
Systémové knihovnictví na příkladu správy automatizovaného knihovnického systému Olib 7
Rybářová, Zuzana ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Rigorózní práce se zabývá profesí systémového knihovníka, jenž je demonstrována na příkladu správy automatizovaného knihovnického systému Olib 7. První část práce je věnována systémovému knihovnictví, definuje tuto specializaci a zabývá se nároky na profesi systémového knihovníka. Následuje část, jenž se zabývá obecnými otázkami administrace relačních databází v prostředí knihoven. Další kapitoly se věnují automatizovanému knihovnickému systému Olib 7 z pohledu systémového knihovníka. Jsou uvedeny hlavní charakteristiky systému Olib 7, představeny jeho moduly a jednotlivé části. Dále se práce zabývá implementačním procesem systému, jsou uvedeny technické nároky, standardní postup instalace a provedení základních nastavení. V práci je detailně rozebrána konfigurace referenčních dat, optimalizace vyhledávání a možnosti práce systémového administrátora v rámci jednotlivých modulů systému. Rovněž jsou specifikovány podmínky pro manipulaci s daty v databázi a rozebrány možnosti konfigurace a přizpůsobení systému pro rozdílné potřeby knihoven.
Knihovny města Liberce - historie, současnost a perspektivy
Zizienová, Marta ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tématem práce jsou knihovny a informační instituce ve městě Liberci. Cílem práce je popis vzniku, vývoje, současnosti a budoucnosti těchto institucí. Jednotlivé knihovny a informační instituce jsou charakterizovány pomocí jejich fondů, služeb, způsobů evidování a zpřístupňování dokumentů, možností vyhledávání vč. OPACů a uživatelů. Hlavní pozornost je zaměřena na aktuální stav knihoven a informačních institucí přístupných pro veřejnost. Práce se věnuje také případům spolupráce mezi knihovnami ve městě Liberci a předkládá návrhy na další rozvoj kooperace. Budoucnost knihoven a informačních institucí je popsána v závislosti na uživatelských kritikách a dle záměru jednotlivých vyřizovatelů. V závěru práce je uveden celkový přehled, nastíněny další trendy ve vývoji knihoven a informačních institucí a předložen návrh na budoucí výzkum libereckých informačních institucí.
Informační vzdělávání v prostředí malé specializované knihovny: na příkladu knihovny Geologického ústavu Akademie věd ČR
Lechnýřová, Kateřina ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tématem práce je charakteristika prostředí knihovny Geologického ústavu AV ČR v.v.i., specifik, která provázejí práci knihovníka a služby, které tato instituce svým klientům poskytuje. Diplomová práce se zaměřuje na oblast informačního vzdělávání uživatelů odborné knihovny a na formy a metody informačního vzdělávání, jež lze v rámci dané instituce použít. Součástí práce je zpráva o výzkumu, jenž byl proveden mezi vědeckými pracovníky Geologického ústavu AV ČR v.v.i., na téma hodnocení spokojenosti, důležitosti a frekvence využívání služeb poskytovaných knihovnou. Respondenti hodnotili též možnosti informačního vzdělávání v knihovně. Práce se snaží odhalit slabé i silné stránky zmíněné knihovny a navrhuje další postupy a řešení pro zkvalitnění služeb poskytovaných uživatelům.
Současný stav veřejného knihovnictví v Moravskoslezském kraji
Stočková, Bohdana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tématem práce je současný stav veřejného knihovnictví v Moravskoslezském kraji. Cílem práce je podat přehled současného stavu knihoven v Moravskoslezském kraji, analyzovat a zhodnotit činnosti a funkce vybraných knihoven v kraji a vymezit perspektivu jejich vývoje. Práce se zabývá funkcí veřejných knihoven a jejich přínosem pro kraj. Práce je zaměřena hlavně na činnost knihoven, regionální funkce pověřených knihoven, a jejich interakci s čtenáři. Při sestavování statistik se autorka zaměřila na časové rozpětí mezi lety 1995 - 2005, podrobněji pak na dobu od vydání novéno knihovního zákona až do současnosti, protože toto období přineslo mnoho nového v oblasti knihovnictví. Vlastní jádro práce tvoří rozbor činnosti všech důležitých veřejných knihoven v kraji. Dále pak popis regionálních funkcí jednotlivých pověřených knihoven a uzavírá se činnostmi, které knihovny produkují pro lepší komunikaci se čtenáři. V rámci práce se autorka také zabývala klady a zápory, které veřejné knihovny mají, způsoby jejich řešení a perspektivou těchto knihoven v Moravskoslezském kraji.
Analýza školních knihoven v Olomouckém kraji
Dohnalíková, Markéta ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá aktuálním stavem školních knihoven v Olomouckém kraji. V úvodní části textu je nastíněna základní problematika školních knihoven, následuje charakteristika Olomouckého kraje a jeho vzdělávací soustavy. Hlavní část práce tvoří průzkum provedný na základě dotazníkového šetření. V další části jsou blíže definovány, popsány navštívené školní knihovny v kraji. Závěr práce shrnuje výsledky průzkumu.
Analýza fungování informačních referenčních služeb pro cizince v Praze
Kamenický, Jan ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Tématem práce je charakteristika turistických informačních center v Praze, jimi poskytovaných služeb a informací a institucí, které je zřizují.. Cílem práce je analýza a hodnocení těchto center a institucí, jakož i dalších subjektů a faktorů zasahujících do naplňování informačních potřeb cizinců. Práce se věnuje též faktorům, které cestovní ruch v Praze negativně ovlivňují a tím snižují možný počet návštěvníků. V závěru práce jsou uvedeny návrhy ke zlepšení služeb informačních center v Praze.
Školní knihovny ve Španělsku a ve vybraných zemích Latinské Ameriky: analýza a porovnání se školními knihovnami v ČR
Bjačková, Dana ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce analyzuje současný stav školních knihoven ve Španělsku a podává nástin situace i v Latinské Americe. K hlavním cílům patří zejména porovnání se stavem školních knihoven v České republice. Zabývá se trendy v oblasti školních knihoven, legislativou na národní i mezinárodní úrovni a možným způsobem evaluace činnosti práce školních knihoven. Práce obsahuje šest kapitol a přílohu. Stěžejní částí práce jsou kapitoly třetí, čtvrtá a pátá, které detailněji popisují školní knihovny ve Španělsku podle nejnovějších studií z této oblasti, a porovnávají s Českou republikou. V závěru jsou vysvětleny použité zkratky. Přílohu diplomové práce tvoří ukázka projektu jedné školní knihovny ve Španělsku a popis elektronického adresáře španělských školních knihoven.
Role informačního profesionála ve vzdělávací instituci
Medková, Milena ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Role informačního profesionála ve vzdělávací institucích České republiky není jasně definovaná. S tím souvisí problém kvalifikace, finančního ohodnocení a postavení tohoto pracovníka ve školním prostředí. Práce se soustředí na problematiku, jak mohou informační profesionálové ve vzdělávací instituci definovat a komunikovat vize o své roli a jaká je hodnota informačního a studijního centra školy v rámci managementu a marketingu školy. Jsou nastíněna doporučení pro vznik školního informačního centra a pro získání finančních prostředků na vysoce kvalifikovaného informačního profesionála.
Role vysokoškolských knihoven ve vzdělávacím procesu
Davidová, Marie ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent)
Práce se zabývá vývojovými trendy uplatňovanými ve službách knihoven vysokých škol v ČR. Na základě vývojových trendů a provedené analýzy současného stavu je stanovena úloha knihovnických a informačních pracovišť ve vzdělávacím procesu. Moderní služby vysokoškolské knihovny reagují na společenské proměny, směřují ke znalostní společnosti a podporují transformaci vysokoškolského vzdělávání. Rovněž technologické možnosti zpřístupňování informačních zdrojů a automatizace činností zásadně ovlivňují knihovnické a informační procesy. Reflexe vývojových trendů vede nejen ke zkvalitnění činností a služeb, ale také ke zvýšení prestiže a společenského postavení vysokoškolských knihoven.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 175 záznamů.   začátekpředchozí145 - 154dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Stöcklová, Alžběta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.