Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Uplatnění dospělých uživatelů kochleárního implantátu na trhu práce
Marková, Johana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Cílem práce bylo zjišťování problematiky začleňování postlingválně dospělých ohluchlých do profesní činnosti - jaký vliv měl kochleární implantát na pracovní uplatnění, tj. jaký dopad měl kochleární implantát na pracovní život jeho uživatele. Výzkumné šetření bylo realizováno pomocí anonymního dotazníku polostrukturovaného typu, který se dohromady skládal z 33 otázek. Poskytnutý dotazník skrze webové stránky či rozeslanou prostřednictvím e-mailových adres celkem vyplnilo 19 dospělých respondentů. Valná většina (74 %) dotazovaných uvedla, že vykonávala stejné zaměstnání i po implantaci kochleárního implantátu. Z důvodu sluchového postižení se podpory od svých zaměstnavatelů dohromady dočkalo 37 % dotazovaných. Avšak musí být bráno v potaz, že 26 % respondentů se svému zaměstnavateli s problematikou vůbec nesvěřilo. Nadpoloviční počet (95 %) respondentů se shodlo, že jim kochleární implantát poskytnul očekáváný přínos pro zapojení se do pracovního života. Zároveň hodnotili zlepšení situace v jednotlivých oblastech číslem 2 (z pěti možných čísel od 1-5) - tedy, že došlo k nepatrné změně k lepšímu. Převážná část (79 %) dotazovaných se dokonce svěřila, že jim kochleární implantát v pracovním prostředí pomohl získat sebevědomí a větší jistotu. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že kompenzační...
Komplexní péče o dítě s těžkým sluchovým postižením před kochleární implantací a po ní
Lonsmínová, Lenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá procesem kochleární implantace od diagnostikování sluchové vady po nastavování zvukového procesoru a rehabilitaci sluchu. V teoretické části je pozornost věnována definování tématu sluchového postižení, jsou zde zmíněny komunikační prostředky, které je možné zvolit pro komunikaci s dítětem se sluchovým postižením, a najdeme zde i popis vývoje mluvené řeči u těchto dětí. Následně je pozornost věnována systému péče o tyto děti a nakonec je zde popsán kochleární implantát i celý proces kochleární implantace. Empirická část je založena na rozhovorech s matkami dětí s těžkou sluchovou vadou, které podstoupily kochleární implantaci, a zaměřuje se především na informovanost rodičů o celém procesu, o navázání komunikace s dítětem již před implantací a o průběhu následné rehabilitace sluchu. Práce má za cíl poukázat na potřebu včasné diagnostiky sluchové vady, její správné kompenzace, navázání komunikace pomocí smyslově přístupného komunikačního prostředku a důležitost dlouhodobé spolupráce při nastavování zvukového procesoru a následné rehabilitaci sluchu. Dalším cílem je připravit materiál, který rodičům rychle a jednoduše podá základní informace o sluchovém postižení, o možnostech jeho kompenzace a o dalších důsledcích, které ze sluchového postižení mohou vyplývat. Zároveň zde rodiče...
Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie COVID-19
Pospíšilová, Olina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie covid-19" se zabývá analýzou změn, které nastaly ve školství během pandemie covidu-19. Teoretická část diplomové práce představuje systém vzdělávání sluchově postižených, jeho historický kontext, legislativní ukotvení a moderní trendy ve vzdělávání osob se sluchovým postižením. Nadále jsou v teoretické části definovány komunikační systémy, které mohou osoby se sluchovou vadou využívat. V poslední kapitole je popsáno onemocnění covid-19, jeho průběh, šíření a mimořádná opatření s ním související. V Empirické části jsou použity výpovědi informantů, které byly získávány pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Byli osloveni jedinci z řad vyučujících, rodičů a žáků, kteří se aktivně podíleli na vzdělávání žáků se sluchovým postižením během světové pandemie covidu- 19. Cílem práce je zkoumání vzniklých změn z pohledu pedagogických pracovníků, rodičů a samotných žáků se sluchovým postižením. Výzkum poukázal na to, jak byla situace bezprecedentní, což lze vidět na nepřipravenosti jednotlivých účastníků výzkumu. Vyučující a rodiny často nevlastnili potřebné technické vybavení ani nezbytné znalosti k zajištění online výuky. Samotná výuka byla podstatně omezena, jednotlivé předměty byly zredukovány. Žáci...
Podpora žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni vybrané základní školy
Součková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zjišťování podpory žáků se specifickými poruchami učení na vybrané základní škole. Teoretické kapitoly jsou zaměřeny na vymezení pojmů specifických poruch učení, jejich etiologii, vymezení jednotlivých typů poruch učení, diagnostiku a možnosti jejich reedukace a intervence. Dále se zabývá systémem vzdělávání a legislativou v České republice, základním vzděláváním s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, poradenským systémem ve školách a školských poradenských zařízeních. Zaměřuje se na osobnost žáka s SPU, na jeho edukaci a typy učebních preferencí. Práce představuje výzkumné šetření, zaměřené na realizaci podpory žáků s SPU, které bylo uskutečněno na Základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, pozorováním a dotazníkovým šetřením. V závěru diplomové práce jsou zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se podpory a motivace žáků s SPU na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, školní speciální pedagog, podpůrná opatření, edukace, poradenský systém, speciálně-pedagogické metody
Distanční výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pedagogů základních škol
Livečková, Miluše ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním vhodných přístupů při distanční výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část práce vymezuje systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a možnosti jejich podpory. Dále popisuje specifika vzdělávání žáků s jednotlivými typy znevýhodnění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezuje distanční výuku obecně a shrnuje poznatky o distanční výuce z důvodu pandemie Covid-19. Na základě analýzy dosavadních poznatků o distanční výuce žáků se SVP byl sestaven dotazník pro pedagogy. Šetření zodpovědělo otázky na téma zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do distanční výuky. Na základě výsledků a analýzy šetření byla navržena možná doporučení pro distanční výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách.
Průběh rané intervence u dítěte se sluchovým postižením
Odvárková, Lucie ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá průběhem rané intervence u dětí se sluchovým postižením. Hlavním cílem této závěrečné práce je zmapování poskytovaných služeb rané intervence v České republice, konkrétně v okolí jejího hlavního města. Dílčím cílem pak je zhodnocení těchto služeb z pohledu rodičů i odborníka. Teoretická část se v úvodu zabývá osobností dítěte a počátečního období jeho života, nebylo opomenuto ani jeho historické pojetí či důležitost v rodině. Následuje kapitola věnována samotné rané intervenci, která pojednává o jejím významu, cílech a legislativním začlenění. Část této práce je věnována také historii a jednotlivým resortům, které poskytují své služby rodinám a dětem se sluchovým postižením. Další kapitoly se zabývají nabízenými možnostmi vzdělávání dětí se sluchovým postižením a diagnostikou sluchových vad, zahrnují rovněž kompenzační pomůcky, terapii i komunikační systémy. Praktická část se týká především průběhu a hodnocení rané intervence včetně služeb rané péče v Centru pro dětský sluch Tamtam, o. p. s. Výsledky výzkumného šetření byly zpracovány z uskutečněných rozhovorů s rodiči a poradkyní rané péče.
Vliv pandemie Covidu-19 v poradenských službách u osob se sluchovým postižením
Kudlová, Nina ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce mapuje problematiku poradenských služeb pro osoby se sluchovým postižením v době pandemie covidu-19. Využívá dvojího pohledu na tuto situaci, a to jak z pohledu osob se sluchovým postižením, tak i z pohledu pracovníků těchto poradenských zařízení, čímž se docílilo komplexního pohledu na danou problematiku. K dosažení stanovených výzkumných cílů byla zvolena kvalitativní metoda výzkumného šetření technikou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumného šetření se zúčastnilo 6 informantů se sluchovým postižením a 3 zaměstnankyně z různých poradenských zařízení, kteří se museli s touto mimořádnou situací vypořádat. Výsledkem výzkumného šetření lze na závěr konstatovat, že se poradenská zařízení s touto pro ně nezvyklou situací celkem dobře vyrovnala.
Využití ergoterapie při práci s klientem s DMO
Kudlíková, Vendulka ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
ABSTRAKT:ABSTRAKT:ABSTRAKT:ABSTRAKT: Tématem práce je využití ergoterapie při práci s klientem postiženým dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO). Cílem práce je vytvořit ergoterapeutický program pro klienta s DMO, dosáhnout při ergoterapeutické činnosti určitého rozvoje jemné a hrubé motoriky ruky a poskytnout klientovi pocit úspěchu, smysluplnosti a užitečnosti z vykonané práce. V teoretické části práce budou představeny základní pojmy týkající se vymezení pojmu DMO, možnosti vzdělávání žáků DMO, individuální vzdělávací plán, role asistenta pedagoga, vymezení ergoterapie, cíle a složky ergoterapie. Praktická část je věnována využití ergoterapie u klienta DMO. V práci budou využity tyto prostředky - analýza odborných pramenů, pozorování a přímá práce s klientem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.