Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv aktuálních změn školské legislativy na management preprimárního vzdělávání
Hrudková, Anna ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Autor: Bc. Anna Hrudková Diplomová práce se zabývá tématem Vliv změn školské legislativy na management preprimárního vzdělávání. Teoretická část se věnuje vysvětlení a definování pojmů z oblasti managementu, managementu vzdělávacích institucí (preprimární vzdělávání) a školské legislativě a jejím novelám. V praktické části se práce věnuje rozboru dat získaných dotazníkovým šetřením mezi ředitelkami samostatných mateřských škol sídlících ve Středočeském kraji zřizovanými obcemi. Hledá souvislosti se změnami školské legislativy a změnami náplně práce ředitelek mateřských škol a provozu těchto škol. Cílem mé závěrečné diplomové práce je zjistit, zda současné změny školské legislativy (se zaměřením na preprimární vzdělávání) významně ovlivňují řízení mateřských škol, jakým způsobem a v jakých oblastech se projevil vliv těchto novel. V závěru práce je vyhodnocení získaných dat a doporučení pro instituce zabývající se školskou legislativou. KLÍČOVÁ SLOVA Management, manažer, organizace, předškolní vzdělávání, ředitel školy, legislativa.
Funkce ředitele v konceptu preprimárního vzdělávání
Machová, Barbora ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá řídící funkcí ředitele v preprimárním vzdělávání. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení procesů a řízení v konceptu předškolního vzdělávání se zdůrazněním role ředitele mateřské školy, jakožto řídící složky odpovědné za kvalitu výchovně- vzdělávacích procesů. Ředitel předškolního zařízení úzce spolupracuje s dalšími pedagogickými pracovníky a pracovníky vedoucími, kterými jsou zástupci ředitele, jejichž funkce jsou zde také zmíněny. Pedagogičtí pracovníci jsou nepostradatelní ve výchovně- vzdělávacím procesu školy. Koncept preprimárního vzdělávání je v teoretické části charakterizován svou legislativou. Zaměřuje se na pracovní činnosti pedagogických pracovníků - učitele, zástupce ředitele a ředitele. Seznamuje s funkcemi mateřské školy, představuje jednotlivé činnosti v režimu mateřské školy a rovněž zmiňuje povinnou dokumentaci, která je nezbytná k fungování předškolního zařízení. Vysvětluje management řízení v rámci studovaného oboru a popisuje jednotlivé procesy a funkce managementu. Praktická část vychází primárně z dotazníkového šetření a sekundárně z řízených rozhovorů s řediteli veřejných mateřských škol Prahy 4. Výsledky dotazníků analyzují stanovené oblasti v rámci konceptu předškolního zařízení. Jednotlivými oblastmi jsou v první řadě identifikační...
Vzdělávání třetího věku: jeho potřebnost, kvalita a rozvoj
Kalousková, Soňa ; Drozenová, Wendy (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
1 Vzdělávání třetího věku: jeho potřebnost, kvalita a rozvoj Bc. Soňa Kalousková, DiS. Cílem diplomové práce je prozkoumat situaci vzdělávání třetího věku v České republice se zvláštním zřetelem na univerzity třetího věku (U3V) se zaměřením na Univerzitu Karlovu (UK) a Pedagogickou fakultu UK. Na základě těchto zjištění dospět k závěrům o tom, jak může management vzdělávání přispět k rozvoji U3V. Téma bylo vybráno na základě výzkumníkova zájmu o problematiku. V teoretické části se uvádějí potřebné znalosti o celoživotním vzdělávání, vzdělávání třetího věku, a je představeno téma stárnoucí společnosti. V praktické části se zpracovává sociologický výzkum s kvantitativním šetřením s použitím elektronických i tištěných dotazníků a řízeného rozhovoru, který má za cíl zmapovat současnou situaci U3V, jeho kvalitu a možnosti dalšího rozvoje. V závěrečné části jsou zhodnoceny poznatky z celého výzkumu. celoživotní vzdělávání, kvalita vzdělávání, senioři, Univerzita třetího věku, vzdělávání třetího věku
Mezigenerační programy v praxi managementu vzdělávacích institucí
Klinerová, Lenka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti v oblasti řízení mezigeneračních programů. Cílem práce je analyzovat problematiku mezigeneračního učení z pohledu managementu vzdělávacích institucí v České republice a v zahraničí a vytvořit návrh metodiky řízení mezigeneračních programů z pohledu managementu vzdělávacích institucí. První část práce pojednává nejprve o managementu v obecné rovině, dále pak o managementu vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku a klasifikaci vzdělávacích institucí a vymezuje působnost neziskových organizací. Dále se zabývá tématem celoživotního učení a vymezuje mezigenerační učení jako jednu z jeho forem. Zabývá se kategorizací mezigeneračního učení a vymezení jeho vztahu z hlediska učení formálního, neformálního a informálního. Práce definuje obsah pojmu age management, popisuje jeho impementaci v praxi a zaměřuje se na téma mezigeneračních programů, jejich specifikaci, kategorizaci a vymezení jejich přínosů a rizik. Druhá část práce se zabývá obsahovou analýzou strategických a kurikulárních dokumentů v České republice a v zahraničí a analýzou možností spolupráce vzdělávacích institucí v mezigeneračních programech v České republice a v zahraničí. Shrnuje přínosy mezigeneračních programů a uvádí konkrétní příklady dobré praxe z českých i zahraničních zdrojů. Součástí práce je vytvoření...
Participativní řízení organizace v preprimárním vzdělávání
Capová, Renata ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Participativní řízení organizace v preprimárním vzdělávání Renata Capová ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá participativním řízením organizace v preprimárním vzdělávání. Teoretická část diplomové práce se zabývá v první kapitole managementem ve vzdělávacích institucích, styly manažerského řízení, rozhodováním individuálním a participativním a svobodnou firmou. V druhá kapitola v teoretické části diplomové práce se zabývá vedením v prerimárním vzdělávání, styly vedení v mateřské škole a vedoucím pracovníkem v Mateřské škole. Praktická část se formou nepřímého, standardizovaného pozorování a strukturovaných rozhovorů zaměřuje na řízení participativního řízení formou svobodné firmy v Mezinárodní soukromé mateřské škole a jeslích Bambíno Dejvice. Cílem diplomové práce je analyzovat specifika systému řízení v preprimárním vzdělávání organizace na základě principu svobodné firmy. KLÍČOVÁ SLOVA Management, participace, participační řízení, preprimárně vzdělávací organizace, spolurozhodování, svobodná firma.
Trendy oboru management vzdělávání v diplomových pracích katedry
Křížek, Michal ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Management vzdělávání jako obor funguje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze již pět let. Tato diplomová práce hledá jisté trendy, které ho během svého působení potkaly, a to na základě všech dosud vypracovaných diplomových prací katedry za období 2012-2016. Diplomová práce také nabízí jakýsi přehled, který umožní snadněji pochopit důležité pojmy, jako je management, školský management, vzdělávací politika a v neposlední řadě i management vzdělávání. Hlavním cílem práce je pak zmapování vývoje témat a obsahů, které se v posledních pěti letech objevovali v diplomových prací katedry, pomocí analýzy určit, jaká problematika se v nich nejčetněji vyskytovala, popřípadě zjistit, jaké faktory ovlivnily výběr těchto témat a celou tvorbu diplomových prací.
Inspirace Collinsovým metodickým přístupem ve výzkumu lídrovství ředitele školy
Hovorková, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
5 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá zkoumáním lídrovství ředitelů tří základních škol. Práce je inspirativním pokusem přenést do svébytného segmentu managementu vzdělávání koncept z oblasti bussiness sféry. Pětiletá studie Jima Collinse Good to Great (Collins 2001) odhalila ojedinělé rozhodující faktory přeměny firmy "z dobré na skvělou". Tato studie se stala inspirací pro adaptaci konceptu leadera 5. úrovně do prostředí tří vybraných škol se zaměřením na jejich ředitele, kteří dokázali dostat "své" školy z průměrnosti. Teoretická část je rozčleněna na 3 základní kapitoly, které se věnují oblasti leadershipu, specifikům řízení školy z hlediska managementu a Collinsově studii se zaměřením na leadera 5. úrovně. Sumarizace poznatků z odborné literatury v teoretické části je podkladem pro praktickou část, která v šesti znacích dle Collinsovy studie zkoumá ředitele tří škol. Cílem této práce je posoudit, zda osobnosti vybraných ředitelů odpovídají konceptu leadera 5. úrovně, kterými jsou specifické, charakterové, vrozené vlastnosti a schopnosti, které nejsou závislé na praxi, vzdělání, průpravě ani na konkrétních znalostech. Vůdcové 5. úrovně jsou výjimeční vůdci obdaření mimořádnými osobnostními a vůdcovskými dary bez svého specifického přičinění. Na základě kvalitativního výzkumu formou rozhovorů s řediteli a...
Řízení vzdělávání v oblasti kultury a jeho využití v praxi
Vučković, Lucie ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je metodické doporučení řízení vzdělávání v dané oblasti kultury pro jednotlivé nositele kultury, představující zřizovatele památkových objektů a jejich správce. Stanoveného cíle bude dosaženo pomocí obsahové analýzy strategických materiálů a reflexe v konkrétních organizacích. Reflexe bude zjišťována pomocí rozhovorů se zástupci nositelů kultury v oblasti památkových objektů na jedné straně a s pedagogickými odborníky na straně druhé. Cílem realizovaných rozhovorů bude identifikovat shody, odlišnosti a tendence ve zkoumané problematice, které se následně promítnou do metodického doporučení jednotlivým nositelům kultury. Diplomová práce se ve své teoretické části nejprve věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s kulturou a jejím historickým vývojem. Důležitou součástí teoretické části práce je vymezení kulturních a křesťanských hodnot, na kterých je založena dnešní Evropa. Následuje chronologický přehled nejdůležitějších aktivit a strategických dokumentů ze strany státu, ale i Evropské unie a mezinárodních odborných organizací, které se zabývají udržováním a rozvojem kultury a kulturního dědictví ve vzdělávání. Praktická část diplomové práce ve své první části prezentuje obsahovou analýzu strategických dokumentů a aktivit, které byly uvedeny v předchozí teoretické...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.