| |
|
Zvýšení efektivity personální práce
Brener, Radim ; Morcinek, Petr (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Zvýšení efektivity personální práce“ je analýza současného stavu personální práce brněnské pobočky společnosti Merz s.r.o. s cílem zvýšení efektivity personální práce. Zvýšením efektivity personální práce by mělo být dosaženo zvýšení zisku a zlepšení ekonomické situace společnosti Merz s.r.o. Teoretická část této práce se zaměřuje především na jednotlivé oblasti personální práce, kterými jsou motivace, komunikace, hodnocení a odměňování a vzdělávání. Také je zde věnován prostor oblasti zabývající se hierarchickou strukturou společnosti a jejího vedení. Tyto poznatky společně s analýzou současného stavu jsou využity k navržení změn, které povedou ke zvýšení efektivity personální práce a dosažení cíle v podobě zlepšení ekonomické situace společnosti.
|
|
Řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku
CHODOROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá řízením lidských zdrojů ve vybraném podniku. Teoretická část práce se zabývá problematikou personálních činností z pohledu tuzemských a zahraničních autorů. Následuje část praktická, ve které jsou jednotlivé personální činnosti podniku analyzovány. Hlavní částí je zhodnocení dotazníkového šetření, které obsahuje podrobné informace o aktuální situaci na jednotlivých odděleních z pohledu zaměstnanců. Poslední část tvoří návrh změn a závěr. Cílem diplomové práce je zhodnotit současný stav v oblasti řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku a stanovit návrhy na zlepšení.
|
|
Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci
Kapustová, Zuzana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci" se zabývá problematikou vzdělávání sester v praxi. Cílem této práce je poskytnout teoretické informace nejen z oblasti dalšího profesního vzdělávání sester ale také poskytnou náhled a názory na tuto oblast od sester v rámci jedné zdravotnické organizace. Práce je koncipovaná do dvou hlavních částí. V úvodu práce je představeno téma ošetřovatelství a jsou zmíněny zásadní odůvodnění pro vzdělávání sester. První část je teoretická a pojednává o problematice vzdělávání v kontextu zdravotnických organizací. Dále je v této části zmíněn význam znalostí a profesní postavení sestry spolu s jejími kompetencemi. V této části je následně zmíněno i vzdělávání pracovníků ve zdravotnické organizace a značný prostor je zde vyhrazen pro celoživotní vzdělávání. Teoretická část pak dále věnuje motivaci nebo kvalitě poskytovaní péče. Následující částí práce je výzkumná část. tato část práce pojednává o výzkumném šetření, které bylo v rámci práce prováděno. Snahou výzkumu bylo zjistit, zda mají pracovníci povědomí o možnosti vzdělávání na svém pracovišti a zda považují vzdělávání v praxi za důležité. Dále pak bylo zjišťováno, zda respondenti pociťují přínos vzdělávání v praxi a jaký názor mají na konkrétní formy...
|
|
Vzdělávání a rozvoj pracovníků vybraných knihoven v Praze
Bartůňková, Monika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje pracovníků vybraných knihoven v Praze. Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat stávající stav dalšího vzdělávání pracovníků vybraných knihoven v Praze. Cílem je také analyzovat způsoby vzdělávání a rozvoje těchto pracovníků v knihovnických zařízeních a jejich nabídky. Práce má také za cíl analyzovat, čím se nabídka vzdělávacích aktivit liší od běžného stavu a v době krize. Dalším cílem je komparovat rozdíly ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách v Praze. Posledním cílem je na základě zjištěných výstupů šetření analyzovat odchylky ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách a navrhnout možná zlepšení a doporučení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práce jsou popsána východiska tématu, jako je vzdělávání a vzdělávací organizace, rozvoj a řízení pracovníků, vzdělávání pracovníků, strategické pojetí vzdělávání pracovníků, strategické dokumenty, řízení lidských zdrojů, modely řízení lidských zdrojů apod. Diplomová práce obsahuje metodologii k výzkumnému šetření. Praktická část práce analyzuje objekty šetření, identifikuje oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraných knihovnách v Praze. Rovněž komparuje rozdíly ve způsobu vzdělávání pracovníků v...
|
|
Rozvoj pedagogických pracovníků ve vazbě na trendy v oblasti řízení středních škol
Andr, Jiří ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Předmětem diplomové práce nesoucí název Rozvoj pedagogických pracovníků ve vazbě na trendy v oblasti řízení středních škol je analýza přístupů z hlediska národní strategie, ale také z hlediska samotných středních škol. Teoretická část představuje vzdělávací politiku a vzdělávací systém v České republice, legislativní pojetí a vymezení vzdělávání a popis kontrolního orgánu, kterým je Česká školní inspekce. Práce také obsahuje teoretický základ a teoretická východiska zpracovávané problematiky zaměřené na strategické řízení lidských zdrojů v rovině obecné, ale i v pojetí sekundárního vzdělávání. Východiskem zkoumané problematiky je přístup ke strategickému řízení lidských zdrojů v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků na středních školách dle koncepčních dokumentů se zaměřením na kvalitu vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v České republice a využívání prostředků nabízených výzvou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Zkoumány jsou dokumenty a přístupy vztahující se ke strategii vzdělávací politiky pro následující období, ale i stanovená kritéria kvality středních škol a gymnázií. Na základě zjištěných skutečností z uvedených strategických a koncepčních dokumentů, které se týkají středních škol, a polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky vybraných středních škol,...
|
| |
|
Kompetenční model jako nástroj pro tvorbu systematického vzdělávání ve studentské organizaci
Polenová, Kristýna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem této práce je vytvořit kompetenční model pro pozice nových členů ve studentské organizaci a následně navrhnout seznam typů vzdělávacích akcí, kterých by se měli daní členové zúčastnit v průběhu první poloviny roku působení na nové pozici. Stanovenému cíli práce odpovídá i její struktura. Teoretická část této diplomové práce je rozdělena na dvě kapitoly. V první jsou čtenářům přiblíženy pojmy jako jsou kompetence, vzdělávání zaměstnanců, rozvoj, kompetenční model a řízení podle kompetencí. Seznámení se s těmito termíny je klíčové pro pochopení problematiky managementu vzdělávání. V druhé kapitole jsou již přiblíženy jednotlivé metody rozvojových a vzdělávacích aktivit, systematické vzdělávání a jeho fáze a tvorba kompetenčního modelu v organizaci. Poznatky, které jsou v teoretické části zmíněny, vznikly původně pro podnikové prostředí. Jedná se však o témata, jenž jsou řešena i ve vzdělávacích organizacích a také v organizacích, pro něž je vzdělávání členů vedlejším předmětem činnosti. Na teoretickou část navazuje část výzkumná. V ní jsou čtenáři nejprve seznámeni s metodologií výzkumného šetření. Následuje popis organizace a konkrétní pobočky AIESEC ČZU Praha. Dále je uvedený vytvořený kompetenční model pro jednotlivé pozice nových členů v organizaci AIESEC a jsou určeny požadované úrovně...
|
| |
|
Zvýšení efektivity personální práce
Brener, Radim ; Morcinek, Petr (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Zvýšení efektivity personální práce“ je analýza současného stavu personální práce brněnské pobočky společnosti Merz s.r.o. s cílem zvýšení efektivity personální práce. Zvýšením efektivity personální práce by mělo být dosaženo zvýšení zisku a zlepšení ekonomické situace společnosti Merz s.r.o. Teoretická část této práce se zaměřuje především na jednotlivé oblasti personální práce, kterými jsou motivace, komunikace, hodnocení a odměňování a vzdělávání. Také je zde věnován prostor oblasti zabývající se hierarchickou strukturou společnosti a jejího vedení. Tyto poznatky společně s analýzou současného stavu jsou využity k navržení změn, které povedou ke zvýšení efektivity personální práce a dosažení cíle v podobě zlepšení ekonomické situace společnosti.
|