Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Svařování konstrukce z hliníkové slitiny
Blahák, Petr ; Hála, Michal (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru 2303R002 předkládá návrh technologie svařování konstrukce z hliníkové slitiny. Na základě literární studie problematiky svařování hliníkových slitin byly vybrány dvě použitelné metody, svařování WIG (TIG) a svařování třením, a byly dále porovnávány s alternativními metodami spojování, tvrdé pájení a lepení. Byl vypracován pracovní postup pro metodu WIG (TIG), pájení a lepení a následně byly provedeny čtyři praktické zkoušky. Projekt porovnává metody především z ekonomického hlediska, z hlediska náročnosti technologie spojování a z hlediska dodržení pevnosti základních materiálů. Dále se zabývá problémy s poklesem pevnosti v tepelně ovlivněné oblasti, propalem tenkostěnného materiálu, náchylností hliníku k nasycení vodíkem, rychlou oxidací hliníku a vnikající tvrdou povrchovou vrstvou oxidu.
Úprava izolace v zadní části autobusu
Pešina, Jan ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh změny technologického postupu výroby sestavy „sendvič“ ve firmě Iveco Bus. Řeší nové upínání sestavného stolu, výběr nových lepidel a nového materiálu lišty. V první části je představena společnost Iveco Bus a popsána její historie. Druhá část je zaměřena na konstrukční rozbor zadané sestavy a její současný technologický výrobní postup. Následuje představení a vyřešení zadaných problémů a je sestaven návrh nového technologického postupu. V závěru práce je doloženo technicko-ekonomické porovnání současné a navržené změny technologie.
Řízení modelu dávkování lepidla
Šimurda, Jan ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Fiedler, Petr (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku automatizovaného nanášení minidávek lepidla. V práci jsou shrnuty parametry a typy lepidel s přihlednutím na vhodnost použití a základní teorie lepení. Současně jsou shrnuty dostupné technologie a metody lepení. V rámci práce je proveden rozbor požadavků na zařízení pro automatizované mikrodávkování z hlediska, řízení, dávkovacího systému, manipulátoru, mechaniky, funkční bezpečnosti včetně samotné volby vhodných komponent. Součástí práce je vývoj a popis řídicího software, vizualizace, sběru dat, ovládání robotického manipulátoru, logiky funkční bezpečnosti, řízení dávkovače. Výstupem práce je funkční zařízení dle navrženého 3D modelu ze zapůjčených komponent, na kterém jsou algoritmy otestovány a ověřena funkčnost. Závěrem jsou popsány doplňkové funkce zajišťující možnost nasazení zařízení do průmyslu.
Možnosti spojování trubkových dílců
Holusek, Maxmilián ; Štroner, Marek (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na metody spojování trubkových dílců a trubek. Je zde uvedena příprava základních spojovaných materiálů, kde jsou zmíněny nástroje a stroje pro dělení a upravování výchozích polotovarů. Dále jsou představeny jednotlivé metody jako je pájení, svařování, zalisování, lepení a závitové spojení. U každé metody je popsán základní princip, používané stroje a nástroje a výhody společně s nevýhodami. Závěrem je uvedeno několik příkladů využití trubkových dílců v praxi.
Lepené hybridní spoje v automobilovém průmyslu
Ševčík, Jan ; Hanáčková, Pavla (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá lepenými hybridními spoji, které se používají při spojování dílů moderních karoserií. Práce nejprve obecně popisuje postup výroby celé karoserie od stříhání polotovarů až po její povrchovou úpravu, včetně rozboru používaných materiálů. Následně je rozebrána problematika spojování dílů karoserie pomocí lepidel, ale i spojování svařováním, pájením či jinými metodami. Další část této práce se věnuje experimentu, při kterém se zjišťovaly vlastnosti lepených hybridních spojů. Byly provedeny různé způsoby realizace spoje, které se lišily ve velikosti lepené plochy, v použitých svařovacích metodách a v postupu jejich vytvoření. U zhotovených spojů se zkoumala jejich pevnost a kvalita jejich provedení.
Lepení v autoprůmyslu
Krejčí, Adam ; Hanáčková, Pavla (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce zpracovává literární studii o technologii lepení. Pojednává o výhodách a nevýhodách lepení, návrhu lepeného spoje, technologickém postupu lepení a rozdělení lepidel. Zmiňuje i některé materiály používané při stavbě karoserie a jejich vlastnosti. Zaměřuje se na oblast automobilního průmyslu a použití technologie lepení při stavbě karoserie. Porovnává původní a moderní technologii používanou při stavbě karoserie autobusu. V experimentální části se práce zaměřuje na vliv povrchové úpravy při lepení kovu na kov na výslednou smykovou pevnost.
Vliv technologie vytvrzování laku na kvalitu spoje
Smékal, Jan ; Petrenec, Martin (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První část práce je rešerší na témata práškového lakování, lepení a kaučuků. V druhé a hlavní části práce je zpracován postup výroby lepených vzorků, vyhodnocení smluvní tahové zkoušky lepeného spoje. Vliv technologie vytvrzování laku na kvalitu spoje nelze spolehlivě vyhodnotit na základě dosažených výsledků ze smluvní tahové zkoušky smykem. Byla provedena analýza výsledků experimentu a návrh na zlepšení experimentu pro pokračující práce.
Lepení tenkých plechů
Poul, David ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
V bakalářské práci je rozebrána teorie a metody lepení. Experimentální část je zaměřena na stanovení závislosti smykové pevnosti lepeného spoje na velikosti kontaktní plochy a na stanovení závislosti smykové pevnosti spoje na době vytvrzování. Použito bylo acetoxy silikonové jednosložkové lepidlo Loctite SI 5399 RD. U závislosti smykové pevnosti lepeného spoje na velikosti kontaktní plochy došlo k nárůstu pevnosti při zvyšování obsahu kontaktní plochy, nárůst však nebyl přímo úměrný nárůstu daného obsahu. U závislosti nárůstu smykové pevnosti na době vytvrzování se prokázalo, že pevnost v prvních 24 hodinách velmi rychle narůstá, poté se proces zpomaluje a pevnost pozvolna roste ke své konečné strukturální pevnosti. Manipulační pevnosti lepidlo dosahuje zhruba po 18 hodinách, jistotu zaručuje doba vytvrzování 24 hodin.
Technologie výroby dveří kolejových vozidel pomocí nových lepících systémů
Tesař, Petr ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá lepícím procesem, který je dominantní technologií při výrobě dveřních křídel kolejových vozidel. Po nezbytném prostudování základní podstaty lepených spojů jsou dále představeny konstrukční možnosti tohoto výrobku. Stěžejní části práce je prezentace dosažených výsledků zkoušek jednotlivých vybraných typů lepidel. Na základě těchto výsledků je vybrán nejvhodnější typ a dodavatel průmyslového lepidla.
Lepení FDM 3D tištěných dílů z PLA
Šlimar, Filip ; Slaný, Martin (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Práce se zabývá teorií 3D tisku, materiály pro tisk a lepením. Zaměřuje se na FDM tisk a PLA materiál. Dále srovnává lepení s jinými metodami a věnuje se rozdělení lepidel, postupu lepení a zkouškám lepených spojů. Práce také na základě literární studie navrhuje experiment k hodnocení vybraných lepidel. Praktická část obsahuje popis, výsledky a vyhodnocení experimentu. Hodnocení lepidel probíhalo na základě pevnosti v tahu a smyku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.