Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí163 - 172  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Open Access: proč a jak
Svoboda, Martin
Prezentace: idr-477_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-477_2 - Stáhnout plný textMP4
Strategické výzvy multi-stranných internetových start-upů
Mucha, Tomáš ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Svec, Vaclav (oponent)
Teorie této práce se zaměřuje na jedinečnosti multi-stranných platforem se speciálním přihlédnutím na fázi start-upu. Cílem je zachytit specifické teoretické poznatky a spojit je do smysluplného celku, který radí star-upům vyvíjeným formou multi-stranných platforem. Tato práce by měla poskytnou návod, který poslouží začínajícím podnikatelům v tomto oboru. Specificky práce vysvětluje strategické body, které se skrávají zejména v procesu tvorby cen a využití síťových efektů. Dále se práce zaměřuje na ujasnění, které fakty jsou pro začínající podnikatele nevýznamné. Všechny zjištěné poznatky jsou následně otestovány na praktickém příkladu, kde je vlastní start-up modelován, za použití teoretického modelu. Tato aplikace dále uvádí, které jsou silné a slabé stránky tohoto modelu. Z těchto poznatků je následně autorem derivován nový zlepšený model. Hlavní návrhy ukazují, kam dále směřovat výzkum a kde je teorie dostatečná.
Obchodní modely zpoplatňování digitálního obsahu
Račman, Jiří ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá obchodními modely zpoplatňování digitálního obsahu. Obchodní model je velmi široké označení souboru aktivit a strategií. V posledních několika letech zaznamenaly požadavky na digitální obsah ze strany uživatelů značných změn. Protože ekonomicky rentabilní model se stále hledá, může tato práce sloužit jako ucelený přehled stávajících obchodních modelů a faktorů, které je ovlivňují. Součástí popisu stávajících obchodních modelů je i popis historických obchodních modelů, které daly základ modelům současným. Vlastní popis současných obchodních modelů nabízí klasifikaci jednotlivých modelů podle typu a základního principu funkčnosti. Základního principu funkčnosti je využito k tvorbě tzv. pilířů obchodních modelů. Pilíř je dominantní charakteristikou daného obchodního modelu - hlavní způsob, jakým je generován zisk. Popsané obchodní modely se tedy vždy skládají z hlavního pilíře, hlavního způsobu, jak je zisk generován a z pilířů rozšiřujících, které dotváří charakteristiku konkrétního obchodního modelu. V další části práce jsou popsány iniciátoři tvorby nových obchodních modelů a s nimi souvisejících technologií. Historicky iniciátoři nových obchodních modelů nebyli paradoxně komerční subjekty, ale přelomové myšlenky přicházeli od velice úzce profilovaných komunit a IT nadšenců. Závěrečná část práce přináší základní údaje o současném stavu a názoru manažerů na současný i budoucí vývoj obchodních modelů zpoplatňování digitálního obsahu. Část popisuje největší úskalí při přechodu na digitální typ společnosti.
Podnikatelský záměr v oblasti českého internetu včetně realizace
Zimák, Radek ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Tato práce je věnována konkrétnímu podnikatelskému záměru a možnostem propagace firmy na internetu. Teoretická část práce přináší přehled internetových obchodních modelů a dále shrnuje jednotlivé formy propagace, které lze v současnosti na internetu využívat. Popsány jsou výhody a nevýhody bannerové reklamy, kontextové reklamy, email marketingu, marketingu ve vyhledávačích (SEM), sociálních sítí a affiliate marketingu. V závěru teoretické části je uveden způsob, jakým lze měřit efektivitu jednotlivých forem propagace. Praktická část představuje vlastní podnikatelský záměr a jeho obchodní model. Následně jsou popsány konkrétní způsoby propagace, které byly v souvislosti s tímto podnikatelským záměrem realizovány.
Business model - HUB Praha
Centnerová, Michala ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Vítek, Petr (oponent)
Společensky prospěšné podnikání je druh podnikání, který se svým primárním cílem velmi liší od podniků vzniklých za účelem zisku. Cílem společensky prospěšného podnikání je vytvářet přidanou hodnotu pro společnost a dosahovat minimálně určitého zisku, který slouží jen jako prostředek pro dosažení tohoto cíle. Pro svou práci jsem si zvolila analýzu business modelu nové organizace Hub Praha, která je zástupcem společensky prospěšného podnikání a na trh v České republice vstoupila v roce 2010. Zkoumala jsem hlavně její příjmy a výdaje a z toho plynoucí schopnost přežít do budoucna. Danou tématiku jsem si zvolila, protože věřím, že společensky prospěšné podnikání jakožto vcelku nový druh podnikání má schopnost nejen uspět na daném trhu, ale ještě přinést pozitivní vliv a přidanou hodnotu lidem ve svém okolí. Dle analýzy provedené v práci si myslím, že majitelé Hub by měli věnovat zvýšenou pozornost řízení cash flow s cílem zabezpečit dostatek finančních prostředků k chodu pobočky. Proto, aby byl Hub úspěšný by měl více zaměřit své marketingové aktivity na správnou komunikaci svého poslání k potencionálním i současným členům a dát si pozor na kapacitní omezení.
Low cost business model in passenger railway transport
Toman, Ivo ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Sklenář, Jan (oponent)
Zjištění potenciálu implementace low-cost business modelu v osobní železniční přepravě. Analýza technik z jiných odvětví a ohodnocení hodnoty těchto technik.
Analýza zdrojů příjmů sociálních médií
Vojtěšek, Cyril ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Abstrakt Tato práce je analýzou finanční stránky provozování populárních sociálních médií. Podrobně se zabývá čtyřmi z nich, které spadají do třech skupin: sociální sítě (Facebook), komunity (YouTube a LinkedIn) a mikroblogovací služby (Twitter). Každá z těchto služeb má svá specifika a je rozebrána v samostatných kapitolách. Hlavním cílem práce je zanalyzovat zdroje příjmů těchto čtyř médií. Tomuto tématu je věnována druhá část, která je stěžejní a ze všech částí nejrozsáhlejší. Vychází z úvodní části, která popisuje zda-li a jak je možné vyjádřit tržní hodnotu sociálních médií. Třetí část pak obsahuje návrhy autora, jak by bylo možné zdroje příjmu z předchozí části upravit či zavést nové. Část poslední nabízí srovnání současné situace na trhu sociálních médií se situací, ve které byl internetový business v roce 1999, a která skončila tzv. dot com bublinou.
Analýza architektury a implementačních aspektů výukového programu pro zdokonalování sociálních dovedností
Müller, Jindřich ; Svatoš, Oleg (vedoucí práce) ; Doležal, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je studií se záměrem vyvinout výukovou aplikaci s herními prvky. Obsahovým tématem výukové hry je rozvoj sociálních dovedností. Úvod práce obsahuje vymezení požadavků na aplikaci a proces vývoje. Ve své práci pak rozepisuju teoretická východiska pro jednotlivé aspekty tvorby a prodeje aplikace. Z technického hlediska podrobněji rozpracovávám tématiku tzv. chatbot technologií, kdy popisuji principy, na jakých tato technologie pracuje a hodnotím jejich současnou úroveň vyspělosti a možnosti vzhledem k případnému využití v mé aplikaci. Závěr je vyústěním teoretických poznatků a je věnován konkrétnímu navrhovanému řešení aplikace.
Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá současným stavem trhu hudby a mluveného slova ve světě a v České republice. Zkoumá používané technologie, platební systémy a obchodní modely, přináší aktuální informace z vývoje hudebního průmyslu. V modelové části je popsán ideální obchodní model, který navazuje na dostupné trendy a vytváří vizi obchodování do budoucna. V praktické části je tento model na základě zadání fiktivní firmy (avšak vycházející z reálného prostředí) upraven a přizpůsoben českým podmínkám. Závěrečná SWOT analýza ukazuje silné a slabé stránky a příležitosti a faktory ohrožující vytvořený model.
Web 2.0 ? dopad na společnosta možnosti komerčního využití
Saktor, Marek ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kašpar, Zdeněk (oponent)
Cílem práce Web 2.0 ? dopad na společnost a možnosti jeho komerčního využití je vysvětlit čtenáři tento fenomén, zmapovat současnou situaci na poli internetových služeb a předvést možnosti jejich využití pro jednotlivce, malé společnosti i velké investory. Práce se také snaží nastínit pravděpodobný vývoj této oblasti a prokázat hypotézu, že společenské sítě zjednodušují získávání informací a tím zvyšují dokonalost konkurence na trhu. Práce začíná rozborem prvků, kterými se weby označované jako Web 2.0, tedy web druhé generace vyznačují. Jedná se především o silný důraz na uživateli generovaný obsah, zaměření na velké množství malých klientů, technologický návrh spočívající v lehkém klientu a robustní databázi, síťový efekt, který službu zkvalitňuje a neustále přidávání nových funkcí, zvané též jako permanentní beta. V druhé části je fenomén rozebírán ze sociálního hlediska. Zkoumá se motivace lidí přispívat komunitě, přínosy v oblasti politické, edukativní, rozvoje pracovního trhu a solidárních finančních půjček. Zmíněny jsou i největší hrozby, které se pojí se společenskými sítěmi ? riziko zcizení identity (citlivých osobních údajů), podvody s falešnou totožností a nebezpečí dětského zneužívání. Kromě analýzy těchto hrozeb je nabídnuto i možné řešení, jak se jim bránit a jak s nimi bojovat. Třetí část práce je věnována prostoru pro komerční využití. Popisuje se zde využití takzvaného word-of-mouth marketingu, jež spočívá ve vzájemném doporučování produktu uživateli, reklamy, kterou mezi sebou uživatelé šíří sami (virals), business model pro nový Web 2.0 a budoucnost způsobu prodeje hudby, filmů a knih. Ukazuje komunitní weby jako vhodný distribuční kanál pro drobné podnikání. Je zde i kapitola věnovaná online hře Second Life, která splňuje kritéria internetové služby druhé generace (veškeré objekty ve světě vytváří uživatelé) a má vlastní ekonomiku propojenou skrze pohyblivý měnový kurz s reálnou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí163 - 172  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.