Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,541 záznamů.  začátekpředchozí743 - 752dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh vybavení pro mateřské školy
Štanclová, Barbora
Bakalářská práce se zabývá návrhem a následnou realizací nábytkového prvku, který má za cíl vytvořit prostor pro uložení dětských lůžek a zároveň poskytnout další úložné prostory. Práce je koncipována tak, aby zjištěné informace, které jsou uvedeny v teoretické části, byly podkladem pro samotný návrh a zhotovení tohoto solitéru. Teoretická část se zabývá problematikou veřejných interiérů, charakteristikou dítěte předškolního věku, jeho potřebou spánku a odpočinku. Dále uvádí požadavky na dětský nábytek, obsahuje normy a vyhlášky, týkající se bezpečnostních a hygienických požadavků. Praktická část práce dokumentuje stávající vybavení mateřské školy a zahrnuje požadavky zadavatele. Dále obsahuje rešerše o současné nabídce trhu v oblasti lůžkového nábytku a jeho ukládání v mateřských školách. Konečná podoba návrhu vychází z poznatků získaných v teoretické části práce a při konzultacích. Návrh je zpracován formou 3D vizualizace v programu 3ds Max a doplněn výkresovou dokumentací, která je součástí příloh této práce. Návrh je vytvořený pro potřeby mateřské školy v Ohnišťanech.
Rozvoj dovedností předcházejících čtení a psaní v mateřské škole s programem Začít spolu a běžné mateřské škole
Sialini, Kateřina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zjištěním schopností a dovedností předcházejících čtení a psaní u dětí z mateřských škol s programem Začít spolu a u dětí z běžných mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení školní zralosti a školní připravenosti, rozbor dovedností předcházejících čtení a psaní, rozbor Rámcového vzdělávacího programu předškolního vzdělávání z pohledu těchto dovedností a představení zásad práce mateřských škol s programem Začít spolu. Cílem praktické části bylo zjistit, na jaké úrovni jsou děti předškolního věku v oblasti schopností a dovedností přecházejících čtení a psaní programem v MŠ Začít spolu a v běžné MŠ. Data byla získána využitím smíšeného designu výzkumu. Jako metody sběru dat byly použity dotazník pro pedagogy, pozorování, pracovní listy a didaktická hra. Výzkum byl prováděn ve dvou obdobích - v září 2018 a v květnu 2019. V září 2018 se výzkumu zúčastnilo celkem 108 dětí. V květnu 2019 se výzkumu zúčastnilo celkem 105 dětí. Dále byl výzkum metodou dotazníku proveden u 11 pedagogů. Výsledek průzkumné sondy je, že děti z MŠ s programem Začít spolu dosáhly v pracovních listech celkově lepších výsledků nežli děti z běžných MŠ, a to v září 2018 i v květnu 2019. V aktivitě, která se zaměřovala na dovednost rozpoznávat a vytvářet rýmy, dosáhly v září 2018 děti z...
Facelift EDU
Sobotková, Monika ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší přestavbu předzávodní zóny Jaderné elektrárny Dukovany. Tento prostor obsahuje doprovodné funkce k provozu elektrárny jako je administrativa, metrologie, sklady, šatny a služby. Dále se zde nachází nádraží pro smluvní autobusy, které vozí zaměstnance do práce a z práce, nádraží pro linkové autobusy a parkovací plochy. Předzávodní prostor je v dnešní podobě nevyhovující z hlediska funkčního, jelikož stávající kapacity budov i parkovacích ploch jsou nedostačující, a také z hlediska estetického, protože stavby ze 70. let jsou již zašlé, parkování se řeší rozsáhlými asfaltovými plochami a chybí reprezentativní prostor, který by takto významná elektrárna neměla postrádat. Ve studii řeším tyto zásadní problémy celkovou přestavbou areálu, nahrazuji velké parkovací plochy parkovacími domy, vytvářím administrativní zónu s veřejným prostorem u vstupu do elektrárny, rozšiřuji kapacity jednotlivých provozů na potřebné hodnoty a přidávám nové požadované funkce (mateřská škola, další služby). Výsledkem je areál rozdělený do několika funkčních zón s reprezentativním prostorem před hlavní vrátnicí a s dostačujícími plochami pro jednotlivé funkce. Práce navazuje na urbanisticko-architektonickou studii, kterou jsem vypracovala v minulém semestru. Diplomová práce se zaměřuje na dopracování slabších částí návrhu z původní studie a zabývá se rozpracováním zóny s budovami pro administrativu a služby do podoby architektonické studie.
Mateřská škola na Obilním trhu v Brně
Kukuts, Olga ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Bantová, Sylva (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu vytvořeného v zimním semestru 2. ročníku bakalářského studia. Tématem ateliérové práce bylo vytvoření studie novostavby mateřské školy. Cílem projektu bylo vytvořit co nejvíc osvětlený a bezpečný prostor pro děti. Řešené území se nachází v Brně a je vymezeno severním svahem a úpatím Špilberku při ulici Údolní v kontextu s přiléhajícím parkem Obilního trhu. Škola je navržená pro dvě skupiny dětí 3-6 let o počtu 25 dětí v každé a pro 5 pracovníků. Vstup je ze zpevněné plochy navazující na parkoviště a chodník ze severní strany. Škola je přístupna ze dvou stran, jsou to vstupy pro rodiče a zaměstnanci. Budova je tvořena kubickými tvary a je navržená ve formě zkráceného účka což je ovlivněno světovými stranami a snahou oslunit co nejvíc společenských prostor. Fasádu budovy tvoři jednoduchá omítka a lamelová stěna z posuvných a otočných lamel na oknach. Fasáda je provedena v jednoduchém stylu. Je to světle béžová omítka, která se používá v nižším a vyšším reliéfu. Hlavním barevným prvkem jsou navržené různobarevné venkovní posuvné hliníkové lamely. Objekt je odsunut od městské komunikace a předpokládá se, že volný prostor mezi školou a komunikaci v budoucnu bude zastaven býtovými a administrativními objekty jako prodloužení zastaveného prostoru z jižní strany.
Vytápění mateřské školy
Nečas, Lukáš ; Adam, Pavel (oponent) ; Počinková, Marcela (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh vytápění mateřské školy. Teoretická část představuje tepelné čerpadla. Výpočtová část popisuje konkrétní návrh vytápění objektu mateřské školy pro 54 dětí nízkoteplotním systémem s kombinací podlahového vytápění a otopnými tělesy, návrh přípravy teplé vody a dalších potřebných zařízení soustavy. Jako zdroj tepla je navržena soustava dvou tepelných čerpadel vzduch-voda. Nucené větrání je zajištěno vzduchotechnickou jednotkou. Objekt je navržen jako budova s téměř nulovou spotřebou energie.
Rodina a mateřská škola v procesu inkluze
Venclová, Kateřina ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Splavcová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje inkluzi v předškolním vzdělávání se zaměřením na rodinu dítěte. Teoretická část pojednává o inkluzivním vzdělávání, vymezuje základní pojmy, související legislativu, popisuje přínosy i rizika inkluze ve světle aktuálních poznatků. Pozornost je věnována nejen charakteristice předškolního vzdělávání, ale také začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy. Samostatná kapitola se zabývá problematikou rodiny dítěte se zdravotním postižením a dále popisuje některé aspekty spolupráce rodiny s mateřskou školou. Rodina má zásadní úlohu ve vývoji dítěte, proto je také rodinný kontext, ve kterém dítě vyrůstá, podstatný pro porozumění individuality a vývojových potřeb dítěte. Na teoretické poznatky pak navazuje výzkumné šetření. V praktické části je představen kvalitativní výzkum, jehož cílem je přinést zkušenosti s inkluzivním vzděláváním v MŠ pohledem rodičů. Výzkum se zaměřuje na rodiny dětí se zdravotním postižením a znevýhodněním, které jsou v současnosti zahrnuty v rámci legislativy do kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem kvalitativního výzkumu je podrobné prozkoumání problematiky inkluze v MŠ prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dítěte, které je inkluzivně vzděláváno v běžné třídě. Rozhovory jsou doplněny...
Rozvoj slovní zásoby v běžné mateřské škole
Balcarová, Natalija ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na pedagogicky logopedické téma. Zabývá se Rozvojem slovní zásoby v běžné mateřské škole u dětí předškolního věku. Slovní zásobu je důležité rozvíjet už od útlého věku, jelikož má značný vliv pro budoucí dovednosti a schopnosti dítěte. Zvláštní význam by měl být brán na děti ve věku do 6 let, protože je u nich různorodá úroveň slovní zásoby. Hlavním cílem je analyzovat lexikální úroveň v mateřské škole. Zjišťování bylo provedeno formou rozhovoru. Práce je zaměřená na aktivní a pasivní složku slovní zásoby, která je zhodnocena při vlastním projevu a zásobou slovních druhů probandů. Výsledky pomohly přezkoumávat, jakého jazykového projevu dosahují děti v předškolním věku a vyplývá z nich, že pro děti je problematické používání slovních druhů a nejvíce používají slovní zásobu z každodenní komunikace. KLÍČOVÁ SLOVA Řeč, komunikace, děti, slovní zásoba, mateřská škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,541 záznamů.   začátekpředchozí743 - 752dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.