Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce předního odpružení motokrosového motocyklu
Kučera, Vlastimil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Přední odpružení zásadně ovlivňuje vlastnosti motocyklu, proto je nutné zabývat se jeho problematikou. Bakalářská práce uvádí jednotlivé funkce odpružení, popisuje a vysvětluje pružení vidlic s vinutou i vzduchovou pružinou, rozebírá systém tlumení a ukazuje možnosti nastavení vidlic. Porovnává konstrukční řešení vidlic použitých u sériových motokrosových motocyklů v letech 2016 a 2017 a upozorňuje na jejich případné výhody či nevýhody. Vidlice se od sebe liší hlavně typem pružiny a tím, jestli pružící i tlumící funkci vykonávají obě nohy vidlice, nebo mají funkce odděleny. Každé řešení má své výhody a nevýhody, záleží hlavně na celkovém nastavení vidlice.
Kinematické struktury pásových podvozků
Chlud, Martin ; Kočiš, Petr (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje stručný přehled a historii pásových podvozků s důrazem na jednomístná vozidla. Ve druhé části se práce zabývá analýzou jednotlivých kinematických členů pásového podvozku. Třetí část se zabývá návrhem jednomístného pásového vozidla na základě poznatků z předchozích částí.
Výroba krytu dmychadla
Soldán, Josef ; Řiháček, Jan (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh výroby krytu dmychadla z ocelového plechu 1.4541. Na základě literární rešerše, geometrie ohýbaného dílu a velikostí výrobní série byla navržena jako nejvhodnější metoda ohýbání v ohraňovacím stroji. Pro jednotlivé ohyby byla vypočtena ohýbací síla, práce, poloha neutrální vrstvy a velikost odpružení. Dle maximální ohýbací síly byl zvolen vhodný nástroj a lis. Podle polohy neutrální vrstvy byla vypočtena rozvinutá délka. Výše uvedené výpočty byly ověřeny numericky v programu ANSYS pro poslední ohyb.
Přívěs za jízdní kolo
Polák, David ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem přívěsných vozíků za kolo, které jsou dostupné na trhu a konstrukčním řešením vlastního vozíku pro kombinovanou přepravu. Dále obsahuje platnou legislativu pro provoz na pozemních komunikacích, základní výpočty a výkresovou dokumentaci vlastního návrhu.
Multibody model traktoru s odpruženou kabinou
Kadlec, Jakub ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou odpružení kabin nákladních vozidel a traktorů. Popisuje současný stav odpružení kabin, metodiku měření a vyhodnocování jízdního komfortu. Na sestaveném multibody modelu traktoru jsou porovnány různé koncepce odpružení a je provedena citlivostní analýza parametrů majících vztah k jízdnímu komfortu.
Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel
Herman, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je „Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel". V následujících kapitolách jsou popsány jednotlivé části podvozků nákladních vozidel (rámy, zavěšení kol, odpružení, brzdy). Jsou zde také uvedeny výhody a nevýhody, využití a funkce jednotlivých částí.
Návrh ohýbacího přípravku pro tenké plechy
Šrotíř, Petr ; Štroner, Marek (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a výroba funkčního ohýbacího přípravku pro technologickou zkoušku plechů ohybem v předvýrobní etapě na limitní poloměr ohybu u ocelových plechů do tloušťky 2 mm, případně neželezných plechů do tloušťky 3 mm. Požadovaný úhel ohybu je v intervalu od nuly do devadesáti stupňů. Funkčnost přípravku bude ověřena reálnou zkouškou odpružení. Součástí návrhu budou doložené technologické a ekonomické výpočty a technicko – ekonomické zhodnocení výroby ohýbacího přípravku.
Určení technologie lisování plechového dílu
Blažek, Miroslav ; Kopřiva, Miloslav (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a návrhem geometrie funkčních částí nástroje za účelem eliminace odpružení plechového dílu nepravidelného tvaru. V práci je ukázána jedna z možných cest použití FEM simulace procesu a 3D modelování v současné strojírenské společnosti.
Návrh zavěšení náprav experimentálního vozidla skupiny B
Šamaj, Vojtěch ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kinematikou zavěšením náprav závodních vozů skupiny B. Zpracovává přehled používaných zavěšení náprav závodních automobilů z 80. let minulého století a porovnává kinematické veličiny se součastnými systémy zavěšení nápravy.
Návrh vpustky dvouválcové rovnačky XRK 2-150
Mazánek, Jan ; Merenus, Ondřej (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout zaváděcí zařízení – vpustku pro kosoúhlou válcovou rovnačku XRK 2–150 určenou k rovnání kruhových tyčí s průměry od 40 mm do 150 mm. návrh byl koncipován jako modifikace vpustky rovnačky XRK 2–180, s ohledem na úpravu odpružení vodicích pák.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.