| |
|
Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole
Jeništová, Jana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Předmětem bakalářské práce Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole je popsat současné postavení informačních a komunikačních technologií ve škole a to ze dvou pohledů. Z pohledu řízení školy a z pohledu výuky. Nahlédnout skrze státní politiku ve vzdělávání, Výroční zprávy České školní inspekce, statistické údaje ČSÚ a odbornou literaturu v této oblasti na aktuální stav zavádění technologií do současné školy. Zachytit pohled pedagogických odborníků na nové trendy, které k nám pronikají ze zahraničí. Pomocí nástroje kvantitativního výzkumu zjistit na náhodně vybraném vzorku respondentů možnosti a přínos technologií a znalost nových trendů v našich podmínkách (BYOT). Výzkumem ověřit jak je tato problematika akceptována a vnímána současnými pedagogy a manažery ve školství v regionu Praha a v několika dalších krajích České republiky. Závěr práce se snaží shrnout a ukázat na základě výsledků výzkumu potřeby, možnosti a přínos mobilních technologií pro školu a její klienty. Klíčová slova: ICT, digitální technologie, iPad, notebook, netbook, smartphone, aplikace, výukový software, BYOD, BYOT, digitální propast, digitální rezident, digitální imigrant
|
|
Rozšíření pro real-time sdílení obsahu
Podlužanský, Pavel ; Bidlo, Michal (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je navrhnúť a implemetovať rozšírenie pre editor Visual Studio Code, ktoré umožní zdieľať obsah poznámkových blokov. Cieľová skupina sú najmä učitelia a študenti, kde učiteľ zdieľa obsah svojho poznámkového bloku študentom a na základe tohto zdieľania ich učí programovanie.
|
|
A Design and Development of a Power Supply for Laptops in Ordinary Motor Vehicles
Urban, Michal ; Levek, Vladimír (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
The main goal of the thesis is to design and assemble a universal power supply for different laptops for use in cars, trucks, and motorcycles with output power up to 120W. The resulting power supply is equipped with USB-C connector for powering laptops and smart devices with Power Delivery support, USB-A connector with Quick Charge 3.0 and 12V automotive electrical outlet for powering other car accessories. The power supply includes input reverse polarity protection and overload protection for each output. The device also includes a LED display that allows the user to simply adjust the laptop voltage level and monitor the values of all outputs. The Arduino Nano microcontroller is used to control the output values, protection, and indication.
|
|
Bezpečnost mobilních zařízení v malé společnosti
Válka, Radek ; Novotný, Vít (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
V průběhu práce je vytvořena analýza problematiky bezpečnosti s užíváním mobilních zařízení v malé společnosti. Na základě této analýzy jsou zjištěna rizika, která by mohla mít dopad na bezpečnost informací společnosti z důvodu škodlivého kódu v mobilním zařízení nebo neoprávněného přístupu do mobilního zařízení. Pro odstranění nebo snížení těchto rizik jsou navrhnuta bezpečnostní opatření inspirovaná opatřeními v normě ČSN ISO/IEC 27002, na která je bakalářská práce zaměřena.
|
|
Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole
Jeništová, Jana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Předmětem bakalářské práce Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole je popsat současné postavení informačních a komunikačních technologií ve škole a to ze dvou pohledů. Z pohledu řízení školy a z pohledu výuky. Nahlédnout skrze státní politiku ve vzdělávání, Výroční zprávy České školní inspekce, statistické údaje ČSÚ a odbornou literaturu v této oblasti na aktuální stav zavádění technologií do současné školy. Zachytit pohled pedagogických odborníků na nové trendy, které k nám pronikají ze zahraničí. Pomocí nástroje kvantitativního výzkumu zjistit na náhodně vybraném vzorku respondentů možnosti a přínos technologií a znalost nových trendů v našich podmínkách (BYOT). Výzkumem ověřit jak je tato problematika akceptována a vnímána současnými pedagogy a manažery ve školství v regionu Praha a v několika dalších krajích České republiky. Závěr práce se snaží shrnout a ukázat na základě výsledků výzkumu potřeby, možnosti a přínos mobilních technologií pro školu a její klienty. Klíčová slova: ICT, digitální technologie, iPad, notebook, netbook, smartphone, aplikace, výukový software, BYOD, BYOT, digitální propast, digitální rezident, digitální imigrant
|
|
Návrh domácí počítačové sítě
Kykal, Václav ; Buchtela, David (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem domácí počítačové sítě. První část práce se zabývá studiem lokálních počítačových sítí. Zabývá se historií těchto sítí, typy topologií a referenčními modely OSI a TCP/IP. Jsou zde zmíněny aktivní a pasivní hardwarové prvky sítí, síťový software a jednotlivé standardy pro síťovou komunikaci. Dále práce pojednává o možnostech zabezpečení lokálních sítí.
Praktická část práce se zabývá tvorbou návrhu konkrétní počítačové sítě. Tato síť musí splňovat požadavky klienta, pro kterého je síť vytvořena. V návrhu je obsažena lokalizace prostoru, pro který je síť vytvořena, seznam potřebného hardwaru pro realizaci sítě a hardwaru, který se do sítě bude připojovat. Jako hlavní část práce je zde vytvořeno schéma vedení kabelů a umístění ostatních síťových prvků. Dále je v práci navrženo vhodné zabezpečení této sítě pomocí nastavení routerů a zapojení domácího síťového úložiště.
|
| |
| |
|
Evaluation of E-learning Tools
Šnajdr, Pavel ; Smutný, Milan (oponent) ; Kopecká, Jana (vedoucí práce)
The aim of this semestral thesis titled "Evaluation of Learning Tools" is to make the reader familiar with the concept of e-learning and to evaluate its practical use as an independent part of education. The focus of the first part is the definition of e-learning and it provides a background setting. In the following chapters the particular hardware and software tools are described. The tools mentioned are basic office tools, education video sharing websites and the last part presents social networks and language programs and their evaluation of advantages, disadvantages and of effect on a student.
|