Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průzkum stravovacích návyků u studentů FM VŠE
Jelínková, Barbora ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Cílem této práce je zmapovat stravovací návyky, preference potravin, stravovací zlozvyky a způsob stravování u studentů bakalářského stupně Fakulty managementu VŠE. Výsledky výzkumu mohou posloužit k rozhodování o nabídce stravovacích zařízení, které jsou zřízeny fakultou (menza, bufet). Dále mohou být tyto informace prospěšné samotným studentům.
Poptávka studentů vysokých škol po cestovním ruchu
Rotková, Petra ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce se věnuje analýze poptávky jednoho z významných segmentů na trhu cestovního ruchu, studentů vysokých škol. Jejím hlavním cílem je zjištění preferencí, požadavků a hlavních motivů této cílové skupiny v oblasti cestovního ruchu. Na základě odpovědí získaných z dotazníkového šetření budou shrnuty trendy v poptávce dnešních vysokoškolských studentů, které je možné využít jako doporučení pro poskytovatele služeb cestovního ruchu pro zvolení vhodné marketingové strategie ve vztahu k tomuto segmentu
Vnímání pohybových aktivit studenty ZSF
PRŮKOVÁ, Iva
Tato bakalářská práce na téma vnímání pohybových aktivit studenty ZSF se zabývá vztahem studentů Zdravotně sociální fakulty k pohybovým aktivitám. Pravidelná pohybová aktivita je jedna ze základních oblastí pozitivního ovlivňování našeho zdraví. Tak jako můžeme dostatečnou pohybovou aktivitou pozitivně ovlivnit naše fyzické a i psychické zdraví, tak i nedostatek pohybových aktivit má negativní vliv na naše zdraví. Při nedostatku pohybových aktivit se zvyšuje riziko různých onemocnění, jako jsou například onemocnění pohybové soustavy, krevního oběhu, trávicí soustavy. Velmi rozšířeným problémem nedostatku pohybových aktivit je nadměrné ukládání tukových zásob, které způsobuje nadváhu a posléze i obezitu. Obezita je velký celosvětový problém. Řešením těchto zdravotních problému je právě dostatečný pohyb. V úvodu teoretické části této bakalářské práce je čtenář seznámen se základními pojmy. Nejdříve je popsán stěžejní pojem a to pohybová aktivita. Po definování tohoto pojmu teoretická část pokračuje v charakteristice pohybových aktivit, jako je například motivace, dělení, výběr a význam pohybových aktivit. Poté následuje část popisující životní styl, volný čas, zdraví a nemoc. Tyto pojmy velmi úzce souvisí s pohybovou aktivitou, a proto je tato část práce zaměřena také na rizika nedostatku pohybových aktivit a naopak rizika závislosti na sportu. Následující dvě podkapitoly popisují pozitivní a negativní ovlivňování zdraví. Do pozitivního ovlivňování patří přiměřený pohyb, optimální tělesná hmotnost, spánek a výživa. Mezi hlavní oblasti negativního ovlivňování zdraví byl v této práci zařazen nedostatek pohybu, nesprávná výživa, obezita, stres a návykové látky. Poslední podkapitola teoretické práce popisuje cílovou skupinu tohoto výzkumu a to studenty vysokých škol. Zaměřuje se na trávení volného času studentů vysokých škol, stresem, který studenti prožívají zejména v období zkouškového období a hlavně pohybovými aktivitami studentů. V závěru je popsána cílová skupina studentů Zdravotně sociální fakulty JČU. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké mají tito studenti povědomí o pohybových aktivitách. To znamená zjistit, zda mají znalosti o riziku nedostatkupohybu a jestli vědí, jak ovlivňovat pozitivně svoje zdraví. Dalším cílem bylo zjistit, jaký mají vztah k pohybovým aktivitám. Jestli se aktivně pohybují a v jaké frekvenci, intenzitě a které pohybové aktivity preferují. Praktická část bakalářské práce je zpracována kvantitativní metodou prostřednictvím elektronického dotazníku. Celkem dotazník vyplnilo 232 respondentů studujících Zdravotně sociální fakultu prezenční formou. Otázky do dotazníku byly postaveny tak, aby naplnily stanovené cíle. Celkem dotazník obsahoval 19 otázek. Nejdříve otázky směřovaly k zjištění základních údajů o respondentech, jako je pohlaví, obor studia, ročník studia a věk. Druhá část dotazníku směřovala k odpovědi na to, zdali mají studenti Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity dostatečné povědomí o ovlivňování zdraví. Poslední, třetí, část dotazníku zjišťovala již konkrétní pohybové aktivity, které respondenti vykonávají a v jaké frekvenci a intenzitě. Výsledky byly zpracovány do grafů a shrnuty v diskuzi, ve které byly porovnány s výzkumem probíhajícím v roce 2010 na celé Jihočeské univerzitě. V závěru byly navrženy možnosti pro potenciální doporučení pro vedení fakulty, jakým směrem vést podporu pohybových aktivit.
Percepce seniorů studenty Jihočeské univerzity
LIDOVÁ, Lenka
Abstrakt Tato diplomová práce s názvem "Percepce seniorů studenty Jihočeské univerzity" informuje o tom, jak studenti této vysoké školy vnímají seniorskou populaci. Cílem této práce bylo tedy zjistit názory a postoje studentů Jihočeské univerzity na seniorskou populaci. Práce je složena ze dvou částí. Teoretické a praktické. V rámci teoretické části se zabývám problematikou stárnutí a stáří, konkrétně změnami, které s sebou toto životní období přináší. Dále se věnuji osobnosti studenta vysoké školy a jeho potřebám. Teoretická část této diplomové práce také zahrnuje poznatky o interpersonální percepci, čili o tom, jak se navzájem vnímají různí lidé. Dále popisuji problematiku předsudků a stereotypů a také o velice aktuální téma s názvem ageismus-neboli diskriminace na základě věku. Praktická část této práce je tvořena vlastním kvantitativním výzkumem. Ten zahrnuje popis použité metodiky, zkoumaného vzorku, výsledky a diskuzi nad nimi. Terénní sběr dat proběhl v únoru 2014 pomocí techniky sémantického diferenciálu. Výzkum byl realizován na Jihočeské univerzitě. Konkrétně jsem oslovila studenty z Teologické, Zdravotně sociální, Ekonomické a Zemědělské fakulty pomocí webového portálu www.mojeanketa.cz. Tyto fakulty byly vybrány pro zaměření svých nabízených oborů. Porovnávala jsem tedy názory studentů, jejichž obory jsou zaměřeny spíše do ekonomického (tržního, ziskového) sektoru, s názory studentů, kteří se zabývají studiem pomáhajících profesí, čili jejich následná praxe bude zaměřena spíše do neziskového sektoru. V rámci tohoto dotazníkového šetření bylo rozdáno celkem 400 záznamových archů (100 na každé vybrané fakultě), na kterých respondenti vyjádřili svůj názor na seniorskou populaci. Svůj názor studenti vyjadřovali v rámci hodnocení vlastností seniorské populace na škále od 1 do 5. Tato škála byla na každé straně ohraničena protichůdným významem. Jednalo se například o tyto vlastnosti: Krásný / ošklivý, hlučný / tichý, soběstačný / nesoběstačný apod. Pro diplomovou práci byla stanovena hypotéza, která říká, že studenti Jihočeské univerzity vnímají seniory pozitivně a provedený výzkum a z něj plynoucí výsledky ji potvrdil. Výsledky dále ukazují, že v hodnocení seniorské populace studenty z jednotlivých fakult není významně rozdílné. Tento fakt je obecně řečeno velice pozitivní, protože můžeme říci, že studenti Jihočeské univerzity nejsou zatíženi předsudky a stereotypy vůči seniorské populaci. Výsledky této práce jsou přínosné jako podklad při osvětové činnosti v rámci ageismu. Z těchto výsledků mohou být vyvozeny závěry, které povedou k zamyšlení. Tato práce může být také použita pro další vědecké zkoumání a publikační činnost.
DOBROVOLNICTVÍ STUDENTŮ VYSOKÝCH ŠKOL - MOTIVACE, TRENDY, VÝVOJ
PIPKOVÁ, Šárka
Tématem bakalářské práce je Dobrovolnictví studentů vysokých škol - motivace, trendy, vývoj. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce jsou zpočátku vydefinovány základní pojmy týkající se dobrovolnictví a také je popsán jeho historický vývoj. Dále jsou zde formulovány nejčastější oblasti, ve kterých dobrovolníci působí a pozornost je věnována i zprostředkovatelům a realizátorům dobrovolnických činností. Také je v práci uvedeno dělení dobrovolnictví podle několika kritérií. Je zde popsán i proces zapojení dobrovolníka do dobrovolné činnosti. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována tématu motivace lidského chování. Důraz je kladen zejména na motivaci dobrovolníků. V praktické části práce byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit motivaci studentů vysokých škol v Českých Budějovicích a v Jindřichově Hradci k dobrovolné činnosti. Druhým cílem bylo porovnat počty, motivaci a zapojení těchto dobrovolníků. Pro naplnění cílů práce byla využita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce. Byli osloveni respondenti studující na Jihočeské univerzitě, na Vysoké škole technické a ekonomické, na Vysoké škole evropských a regionálních studií a na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické. Z výzkumu vyplynulo, že se studenti nejčastěji stávají dobrovolníky kvůli možnosti získávání nových zkušeností a dovedností. Důležitý je pro ně však i pocit užitečnosti, který mají při výkonu dobrovolnické činnosti. Z výsledků také vyplývá, že procento dobrovolníků studujících v Českých Budějovicích se výrazně neliší od procenta dobrovolníků studujících v Jindřichově Hradci. Pozornost byla věnována i respondentům, kteří se dobrovolnictví v současné době nevěnují, a to zejména důvodům, proč tomu tak je a podmínkám, za kterých by se případně do dobrovolnictví chtěli zapojit. Podle výsledků výzkumu se tito respondenti dobrovolnictví nevěnují nejčastěji kvůli nedostatku volného času. Více času je také jednou z podmínek k tomu, aby se respondenti byli ochotni do dobrovolnických aktivit zapojit. Další nejčastější podmínkou, kterou si respondenti kladou, je zájem o dobrovolnictví v oblasti, která je jejich koníčkem. Stát se dobrovolníkem je však možné v nejrůznějších oblastech a škála činností, které lze v každé z těchto oblastí vykonávat, je rovněž velmi bohatá. Z toho vyplývá, že do jisté míry mohou být studenti nedostatečně informováni o příležitostech k dobrovolnictví. Výzkum také zjišťoval, jestli mají respondenti přehled o neziskových organizacích. Výsledky ukazují, že 37,88% respondentů nezná žádnou neziskovou organizaci. Tento údaj však může být způsoben neznalostí pojmu "nezisková organizace", respektive nevědomostí, co přesně si pod tímto pojmem představit. V bakalářské práci také byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotézou bylo, že největším motivem studentů vysokých škol pro zapojení do dobrovolné činnosti je získání nových zkušeností. Tato hypotéza se potvrdila. Procento respondentů, kteří uvedli tuto odpověď, je výrazně vyšší, než procenta ostatních variant. Druhou hypotézou bylo, že studenti vysokých škol mají dostatek času na to, aby se věnovali dobrovolnické činnosti. Tato hypotéza se nepotvrdila. Nedostatek času je naopak nejčastější překážka v zapojení se do dobrovolnických aktivit. Výsledky bakalářské práce mohou využít dobrovolnická centra a organizace pracující s dobrovolníky jako informační materiál pro propagaci dobrovolnictví a nábor dobrovolníků z řad studentů vysokých škol.
Možnosti dodržení doporučeného příjmu sodíku dle výživových doporučení u zdravých dospělých osob
GRUBEROVÁ, Michaela
Bakalářská práce na téma ?Možnosti dodržení doporučeného příjmu sodíku dle výživových doporučení u zdravých dospělých osob? se zabývá problematikou sodíku a jodu ve výživě člověka. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda příjem sodíku ve stravě studentů vysokých škol odpovídá současným výživovým doporučením, a zda obsah sodíku v pokrmech připravovaných menzami vysokých škol odpovídá současným výživovým doporučením. Dalším cílem bylo zjistit, zda při plnění výživových doporučení pro příjem sodíku lze zároveň dodržet výživová doporučení pro příjem jodu. Výzkum byl zpracován kvalitativní metodou. Ke sběru dat byla použita technika analýzy dokumentů, tj. záznamů stravovacích zvyklostí vysokoškolských studentů, frekvenčních dotazníků a jídelních lístků univerzitních menz. K odhadu obsahu sodíku a jodu ve stravě studentů a v pokrmech připravovaných menzami byl použit nutriční software Nutriservis, Dietní systém pro nemocnice II, Kompilovaná online databáze nutričního složení potravin a On-line databáze složení potravin ČR, verze 2.11. Odhadovaný průměrný denní obsah sodíku se ve stravě českobudějovických studentů pohyboval v rozsahu 1 993-4 807 mg a v rozmezí 1 227-5 806 mg ve stravě ostravských studentů. Odhadované průměrné denní množství jodu se ve stravě českobudějovických studentů pohybovalo v rozsahu 26-795 ?g a v rozmezí 25-523 ?g ve stravě ostravských studentů. Nejčastějšími zdroji sodíku a jodu ve stravě studentů byly běžné pečivo, mléko a mléčné výrobky, uzeniny, vejce, minerální vody a jedlá sůl. Odhadovaný průměrný denní obsah sodíku v pokrmech českobudějovické menzy se pohyboval v rozmezí 2 909-4 037 mg a v rozsahu 4 397-6 259 mg v pokrmech ostravské menzy. Odhadované průměrné denní množství jodu se v pokrmech českobudějovické menzy pohybovalo v rozsahu 73-338 ?g a v rozmezí 62-584 ?g v pokrmech ostravské menzy. Výživová doporučení pro příjem jodu byla při plnění výživových doporučení pro příjem sodíku dodržena jen v několika málo případech. Doporučena byla výchova k racionálnímu stravování, která by měla probíhat po celý život jedince a dále změna normování soli při přípravě pokrmů menzami.
Informovanost vysokoškolské mládeže o zdravotních rizicích spojených s pobytem v zahraničí, znalosti a využívání možností prevence
HANKOVÁ, Hana
Téma mé diplomové práce se zabývá problematikou cestování. Zjišťuje informovanost vysokoškolských studentů Jihočeské univerzity o cestovních rizicích a zároveň mapuje znalost a využívání dostupných preventivních opatření. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se snažím přehledným způsobem zpracovat dostupné poznatky o zdravotních rizicích včetně uvedení jednotlivých forem prevence. Cílem praktické části je analýza získaných dat a stanovení informovanosti vysokoškolských studentů o rizicích spojených s cestováním. Výzkumné šetření je založeno na metodách prevalenční studie realizované pomocí anonymního dotazníkového šetření. Celkově bylo osloveno 652 studentů Jihočeské univerzity, návratnost čítala 460 dotazníků. V souvislosti se stanovenými cíli byly vysloveny dvě hypotézy. H1: Informovanost studentů ZSF JU o zdravotních rizicích spojených s pobytem v zahraničí je významně vyšší než studentů ostatních fakult JU. H2: Statisticky nejvýznamnějším zdrojem informací o znalostech a využívání možností prevence je internet. Tyto hypotézy byly statisticky vyhodnoceny a na základě získaných výsledků potvrzeny či vyvráceny. Z výsledků šetření je patrné, že nejvíce informovaní o předkládané problematice jsou studenti přírodovědecké fakulty. Tento fakt byl posléze vysvětlen návštěvou řady exotických destinací během posledního pobytu v zahraničí a také širokou nabídkou fakultních celosvětově orientovaných studijních a pracovních stáží, v souvislosti s nimiž se studenti sami informují o možných cestovních rizicích. K získávání informací využívá statisticky největší část dotázaných internet. Tato práce se stala podkladem pro cílené zaměření zdravotní výchovy ve smyslu minimalizování zdravotních rizik při cestách do zahraničí. Vlastním realizačním výstupem je informační plakát, který bude distribuován na jednotlivé fakulty Jihočeské univerzity.
Vliv psychické zátěže a výživy na vývoj obezity u vysokoškoláků
BÍLÁ, Veronika
Ve své diplomové práci jsem zjišťovala, zda psychická zátěž a z ní rezultující změny stravovacích zvyklostí u vysokoškoláků mohou mít vliv na vývoj obezity. Popisovala jsem rizikové faktory ovlivňující vznik obezity a definovala doporučení, jak tomuto onemocnění předcházet. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu změn v oblasti stravování, případně dalších faktorů životního stylu, které mají vliv na rozvoj obezity u respondentů dvou skupin, a to studentů oboru zdravotní sestra prezenčního a kombinovaného studia Západočeské univerzity v Plzni, před a během zkouškového období. Z výsledků výzkumu vyplývají značné rozdíly v životním stylu respondentů obou sledovaných skupin v průběhu zkouškového období a mimo něj.
Finanční gramotnost dospělých se zaměřením na studenty vysokých škol
Peukertová, Petra ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pavelka, František (oponent)
Tato práce je věnována zkoumání finanční gramotnosti dospělé populace, přičemž je v ní charakterizována současná situace a směry, kterými by se mělo vzdělávání v této oblasti dále ubírat. Jsou zde popsány prostředky vedoucí ke zlepšení a šíření finanční gramotnosti. Samostatná část je věnována studentům vysokých škol, kde jsou popsány způsoby, jak lépe hospodařit s penězi a jak si k tomuto účelu sestavit osobní rozpočet nebo finanční plán. Diplomovou práci završuje výzkum finanční gramotnosti studentů vysokých škol zaměřený na pojmy souvisejícími s finančním světem a na hospodaření s finančními prostředky.
Možnosti marketingové komunikace banky vůči segmentu vysokoškolských studentů
Titl, Marek ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat jednotlivé nástroje marketingové komunikace, které se bankám nabízejí pro efektivní oslovení segmentu vysokoškolských studentů. Ve své práci vycházím jednak z analýzy dat z výzkumu MML-TGI a dále z vlastního dotazníkového šetření. Na základě provedených analýz byly získány informace ohledně bankovních služeb, které studenti využívají, ohledně kritérií, která jsou pro ně důležitá, identifikovány byly i instituce, jež studenti nejvíce využívají a které z nich považují za pro-studentsky orientované banky. Analyzovány byly základní motivy z kampaní, které si respondenti z řad studentů vybavili. Na základě těchto získaných informací jsem v závěru formuloval základní doporučení a možné směry pro marketingovou komunikaci bank vůči tomuto tržnímu segmentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.