Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,064 záznamů.  začátekpředchozí599 - 608dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace předškolních a mladších školních žáků k fyzice prostřednictvím příběhů
Čermáková, Aneta ; Houfková, Jitka (vedoucí práce) ; Koupilová, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl připravit metodický materiál pro učitele a učitelky pracující s dětmi v mateřských školách či školních družinách a zájmových kroužcích na základních školách. Věnuje se motivaci dětí ke zkoumání fyzikálních zákonitostí a přírodních jevů v našem okolí a problematice ztráty přirozené zvědavosti a touhy po objevování nového. Součástí práce je rešerše dostupných zdrojů fyzikálních experimentů pro žáky základních/mateřských škol a literatury zabývající se vývojovou psychologií a začleňováním příběhů do běžně provozovaných aktivit mateřských a základních škol. Hlavní část práce obsahuje dva pohádkové příběhy s 11 experimenty, které jsou začleněny do dějů příběhů a později také podrobně popsány. Nedílnou a důležitou součástí jsou poznámky z již proběhlých realizací uvedených aktivit provedených mnou a dobrovolnicemi z řad učitelek MŠ a ZŠ. K práci je přiloženo CD s textem práce v elektronické podobě, prázdnými dotazníky určenými ke zpětným vazbám, zpětnými vazbami od učitelek, fotografiemi z realizací a některými ukázkami obrázků, které děti v MŠ nakreslily jako zpětnou vazbu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přístavba základní školy
Kuchařík, David ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh a vypracování projektové dokumentace přístavby základní školy, která se nachází ve Starém Plzenci. Dokumentace obsahuje náležitosti dle platných předpisů. Návrh vychází z požadavku investora, jež byli zveřejněny v rámci vyhlášení architektonické soutěže. Nová budova o 1 podzemním a 3 nadzemních podlaží tvořící půdorysný tvar písmene Y se nachází na mírně svažitém terénu. V budově se nachází šatny, kuchyň, jídelna, 4 kmenové a 4 odborné učebny a hygienické a technické zázemí. Projekt navrhuje mírnou úpravu stávající budovy v místech napojení přístavby. Tímto návrhem se vyřeší bezbariérová přístupnost obou budov vyjma podkrovní učebny stávající budovy. Projekt dále počítá z druhou stavební fází, výstavbou sportovní haly v areálu školy, kterou se však dále nezabývá. V rámci přístavby je zřízen nový hlavní vstup do budovy z jižní strany. Nosný systém je stěnový. Obvodové stěny jsou tvořeny monolitickým betonem spojeny s betonovými monolitickými vodorovnými nosnými konstrukcemi. Vnitřní nosné stěny jsou z keramických tvárnic. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou s vegetační vrstvou. Zateplení budovy je řešeno zateplovacím systémem s provětrávanou fasádou. Je zajištěna požární bezpečnost, úspora energie a tepelná ochrana.
Zdravotně technické instalace v základní škole
Moštěk, Jan ; Vaščáková, Alena (oponent) ; Vrána, Jakub (vedoucí práce)
Daná diplomová práce je zaměřena na zdravotně technické instalace pro zadaný objekt základní školy a sportovní halu, které budou provedeny, jako novostavby na pozemku v části města Brno-Bystrc. V teoretické části se zabývám tématem využívání srážkových vod ze střech. Ve výpočtové a projektové části řeším rozvody kanalizace, dešťového potrubí a vodovodního rozvodu. Daný objekt základní školy má 3.nadzemní podlaží a je propojen spojovací chodbou k sportovní hale, která má 2.nadzemní podlaží. V dané práci je dále proveden návrh 2. varianty vedení vodovodního rozvodu bez využití srážkových vod.
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni ZŠ
LÖFFELMANNOVÁ, Zuzana
Diplomová práce řeší problematiku zařazování badatelsky orientované výuky do hodin matematiky na 1. stupni základní školy. V rámci řešení tohoto problému jsme definovali pojem badatelsky orientovaná výuka a nalezli specifické znaky této výuky v hodinách matematiky. V učebnicích nakladatelství Fraus jsme nalezli úlohy, které vedou k bádání a vytvořili jsme přípravy na jednotlivé vyučovací hodiny. Vybrané lekce jsme vyzkoušeli a zjistili jsme, zda je možné je v praxi využít. Výsledky a hodnocení těchto hodin jsou popsány v evaluační části. Uvedené poznatky umožňují učitelům matematiky na 1. stupni ZŠ zařazovat badatelsky orientovanou výuku do vyučování.
Lidové zvyky. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ. (teoreticko - projektová práce)
KUBÁTOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce je zaměřena na tradice a zvyky českých zemí. Snahou bylo propojit co nejvíce vzdělávacích oblastí. Hlavní důraz byl kladen na výtvarné ztvárnění, ovšem nejsou opomenuty ani historické souvislosti všech tradic a zvyků. Hlavním cílem bylo vytvořit komplex jedinečných českých unikátů, které lze využít v praxi v hodinách výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy.
Didaktická pomůcka pro výuku zeměpisu v 6. třídě základní školy v prostředí ArcGIS online
BEZROUKOVÁ, Kamila
Hlavním cílem práce je vytvoření didaktické pomůcky v prostředí ArcGIS Online pro učebnici zeměpisu, která obsahuje základní informace ze zeměpisu pro 6. třídu základní školy. Dalším cílem je aplikace navržené didaktické pomůcky na vybrané základní škole a následné dotazníkové šetření zaměřené na vytvořenou pomůcku. Práce se také zabývá základními informacemi o didaktických prostředcích, geografických informačních systémech a jejich využití ve výuce, prostředí ArcGIS, ArcGIS Online, QGIS a problémovým učivem v zeměpisu v 6. třídě základních škol. V neposlední řadě je zde i postup vytvoření této didaktické pomůcky.
Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník
Kamená, Martina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda je pro žáky základní školy přínosem studium formou e-learningového kurzu oproti samostatnému studijnímu textu. Zda došlo k přínosu, bylo zjišťováno výzkumem mezi žáky devátých ročníků dvou různých základních škol. Byl připraven samostatný studijní text Funkce pro 9. ročník, jehož součástí je i sbírka řešených a neřešených úloh. Na základě studijního textu byl vytvořen e-learningový kurz Funkce pro 9. ročník. E-learningový kurz je umístěn na webových stránkách http://funkcepro9r.maweb.eu/. Pro komunikaci žáků s tutorem kurzu, plnění povinných úkolů a vedení studijní agendy byl zvolen modul iTřída na webu itrida.dumy.cz. Obě formy studijních materiálů byly otestovány u žáků devátých ročníků ve dvou různých základních školách. Efektivnost obou forem studia byla zjišťována pomocí písemného testu. Hodnocení obou forem studia se zjišťovalo dotazníkovým šetřením mezi žáky. Dotazníkové šetření bylo provedeno pomocí elektronických dotazníků. Podle výsledků písemného testu byli úspěšnější žáci studující samotný studijní text. Vyhodnocení dotazníkového šetření potvrdilo, že pro žáky byl samostatný studijní text přijatelnější. Žákům studujícím ve formě e-learningového kurzu tato forma studia nevyhovovala. Žákům studujícím ve formě samostatného studijního textu tato...
Působení zřizovatelů na determinaci vztahů vzdělávání a kultury školy na základních školách
Šagátová, Iva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá determinací vztahů mezi vzděláváním a kulturou školy. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura, vzdělávání a hlavní determinanty jejich vztahů z hlediska národní kultury, globalizace, socioekonomických vlivů, politického prostředí a společenské poptávky. V praktické části je na příkladu pražských základních škol zjišťována míra vlivu zřizovatele, coby klíčového představitele managementu vzdělávání, na tvorbu kultury školy ve vztahu k procesu vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, kultura školy, organizační kultura, zřizovatel, základní škola
Motivace v hodinách dějepisu a dopad alternativních metod normativního hodnocení na prospěch žáků
Suchopárová, Lucie ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Práce se zabývá otázkou motivace v hodinách dějepisu na základní škole. Zpracovává obecné psychologické motivy školní motivace aplikované na hodiny dějepisu. Propojuje teorii s praxí na základě vlastního výzkumu na základní škole. Pokládá otázku, jestli možnost opravy dokáže motivovat žáky v dalším studijním úsilí a jaké další podněty dokáží nejvíce ovlivnit tuto motivací, která se projeví zřetelně v normativních hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,064 záznamů.   začátekpředchozí599 - 608dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.