Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,064 záznamů.  začátekpředchozí589 - 598dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovativní metody vyučování frazeologie na druhém stupni ZŠ
VEDRALOVÁ, Martina
Tato diplomová práce v teoretické části nahlédne na pojem frazém, se kterým dále pracuje a teoreticky pojednává o obsahu frazeologie. Šíře definuje pojem frazeologie a frazém z pohledu několika odborných publikací. Práce popisuje složky frazeologie a udává názorné příklady. Nahlíží na různá teoretická východiska týkající se české frazeologie, která jsou potřebná jako základ pro praktickou část. V další části rozkrývá podstatu lidové slovesnosti, vymezuje folklor a složky lidové slovesnosti, jež obohacují český jazyk a jsou součástí výuky na základní škole. Dále tato práce poukáže na to, jakým způsobem je frazeologie představena v učebnicích základních škol a jakými metodami je přiblížena dětem. Praktická část navrhuje různé způsoby práce s frazémy a přináší ukázku několika hodin připravených pro žáky základních škol. Výstupem a přínosem diplomové práce je především obohacení výukových materiálů o pracovní listy a připravené hodiny týkající se frazeologie.
Případová studie malotřídní základní školy
SÝKOROVÁ, Johana
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání na malotřídní základní škole. Jedná se o případovou studii konkrétní základní školy, která není plně organizována. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna do tří kapitol. V úvodní kapitole je popsáno současné pojetí českého školství, se kterým úzce souvisí kurikulárním systém vzdělávání v České republice. Tato část se zaměřuje zejména na jeho kurikulární dokumenty - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha). Druhá kapitola se věnuje učiteli, s cílem popsat jeho úlohu ve výchovně vzdělávacím procesu žáků základních škol. Dále definuje profesi učitele, charakterizuje jeho osobnost a vymezuje jeho role. Poslední kapitola se zabývá vzděláváním na malotřídních základních školách a zaměřuje se zejména na charakteristiku specifických vlastností malotřídního vzdělávání. Na teoretickou část úzce navazuje část praktická, která má kvalitativní charakter. Praktická část je detailní prezentací případové studie konkrétní malotřídní školy, která popisuje výchovně vzdělávací působení školy na její žáky, zároveň charakterizuje zdejší učitele, žáky a jejich rodiče. Pro výzkumné šetření byly použity metody pozorování, hloubkového rozhovoru a dotazníku.
Fauna lokálních tekoucích a stojatých vod z hlediska využití pro regionální výuku přírodopisu na Základní škole v Suchdole nad Lužnicí (jižní Čechy)
MLNAŘÍKOVÁ BINTEROVÁ, Helena
Mlnaříková Binterová H. 2019: Fauna lokálních tekoucích a stojatých vod z hlediska využití pro regionální výuku přírodopisu na Základní škole v Suchdole nad Lužnicí (jižní Čechy). Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 60 s. Tato práce se zaměřuje na využití lokálních vod ve výuce přírodopisu na druhém stupni v Základní škole Suchdol nad Lužnicí. Školní vzdělávací program umožňuje učitelům vytvořit si vlastní vzdělávací plán a zařadit do oblasti vzdělávání učivo, které souvisí s okolím školy. Práce se zaměřuje na analýzu učebnic, zběžný faunistický průzkum a na návrh trasy pro terénní výuku. Zároveň poskytuje stručný přehled vodních živočichů, kteří se v lokálních vodách blízkého okolí školy nacházejí. Výsledky nabízí možnost využití návrhu trasy pro případnou přírodovědnou vycházku.
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 1. stupeň ZŠ-pracovní sešit
KURZOVÁ, Alena
Hlavním cilem diplomové práce bylo vytvořit výukový program pro 1. stupeň ZŠ-pracovní sešit s názvem Odkud se bere jídlo, tomu předchazelo nejdříve v teoretické časti vymezení základnich vychodisek ke vzniku výukového programu.
Dětská léčebna se speleoterapií Ostrov u Macochy
Tran, Hoang Long ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce Dětská léčebna se speleoterapií Ostrov u Macochy je architektonický koncept, který spočívá ve vytvoření sanatoria s různými funkcemi pro pacienty, tak i pro veřejnost. Areál nabízí léčebnou část, ubytování pacientů, administrativní a hospodářská část, základní škola, stravování pro návštěvníky, penzion pro dospělé klienty a komplement. Stavební parcela se nachází na svažitém terénu poblíž Císařské jeskyně a je obklopeny ze tří stran lesy. Z místa stavby, směrem na jih, je krásný výhled na okolí. Okolní zástavba tvoří pouze rodinné domy. Areál sanatoria se snažil o co nejlepší interakci s okolím a s terénem a tak vznikl objekt členěný na 3 různé provozy podle třech nejdůležitějších funkcí stavebního programu.
Zánik Základní školy J. A. Komenského v Písku
PROCHÁZKA, Aleš
Bakalářská práce se zabývá zánikem Základní školy Jana Amose Komenského v Písku. V šesti kapitolách jsou postupně představeny dějiny města Písku a píseckého školství, vznik vzdělávací instituce na Alšově náměstí a významné události, které měly vliv na fungování školy od počátků až do konce 20. století. Práce sleduje příčiny návrhu na zrušení a cestu zániku Základní školy J. A. Komenského, ale také popisuje budoucnost školní budovy, která byla přestavěna na novou městskou knihovnu a písecké centrum vzdělávání. Práce především analyzuje dochované prameny - kroniky a úřední dokumenty.
Podpora realizace a vysvětlení problematických fyzikálních pokusů ve výuce na prvním stupni základní školy - minipřípadová studie
Čermáková, Aneta ; Houfková, Jitka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
i Název práce: Podpora realizace a vysvětlení problematických fyzikálních pokusů ve výuce na prvním stupni základní školy - minipřípadová studie Autor: Bc. Aneta Čermáková Katedra/Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato diplomová práce má za cíl seznámit se s problematikou pokusů v přírodovědě a prvouce na prvním stupni základní školy. Zjišťuje, na jaké překážky narážejí učitelé a učitelky prvního stupně ZŠ při zařazování pokusů do výuky, a formuluje zásady, kterými by se měli řídit autoři budoucích materiálů s pokusy pro první stupeň ZŠ, aby učitelům zařazení pokusů do výuky co nejvíce usnadnili. Po úvodu práce zabývajícím se pokusem v kurikulu a učebnicích pro základní vzdělávání následuje záznam z rozhovorů uskutečněných s osmi učitelkami ZŠ. Na základě rozhovorů byl připraven materiál obsahující popis patnácti experimentů pro první stupeň ZŠ, který je další částí práce. Následují výstupy ze zpětné vazby od zapojených učitelek, na základě kterých byl materiál upraven a byly zformulovány závěry a doporučení pro další podobné metodické materiály. K práci je přiloženo CD s textem práce v elektronické podobě, nahrávkami z rozhovorů s učitelkami, fotografiemi a videi ilustrujícími experimenty a dotazníkem, pomocí kterého...
Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií
Bláhová, Jana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
BLÁHOVÁ, J.. Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií. Praha: PřF UK, 2019. Klíčová slova: organická chemie, základní škola, víceleté gymnázium, rešerše učebnic, kurikulární dokumenty, stratifikovaný výběr, organické názvosloví, didaktická hra Abstrakt Bakalářská práce se zabývá otázkou výuky organické chemie na základních školách a příslušných ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je provést rozbor oblasti organické chemie ve školních vzdělávacích programech a učebnicích chemie. Reprezentativní vzorek školních vzdělávacích programů byl zvolen metodou stratifikovaného výběru. K rozborům byly použity metody pedagogického šetření, jejichž výsledky byly vyhodnoceny a diskutovány. Na základě zjištěných skutečností byla na závěr navržena didaktická hra s tematikou organického názvosloví. Hlavním zjištěním této práce jsou určité disproporce a nesrovnalosti mezi rámcovým vzdělávacím programem a školními vzdělávacími programy v oblasti organické chemie.
Intervence asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání na běžné základní škole
Čejdová, Aneta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá pracovní náplní asistentů pedagoga pracujících s žáky se zdravotním postižením na běžné základní škole. V rámci inkluzivního vzdělávání přibývají na běžných základních školách žáci se zdravotním postižením a v důsledku toho také asistenti pedagoga. Pro mnohé školy je práce s asistenty v počátku a stále se objevují různé nejasnosti. Tato problematika je dnes velmi aktuálním tématem, které je diskutované jak v odborné, tak v laické veřejnosti. Cílem této diplomové práce je vymezit pracovní náplň asistentů pedagoga na běžné základní škole a dílčím cílem je zjistit, jak asistenti pedagoga svou profesi vnímají, případně, co by na ní změnili. K naplnění těchto cílů byly použity metody kvalitativního výzkumu, především semi-strukturovaný rozhovor doplněný informacemi z dotazníku na demografické údaje respondenta. Na zpracování rozhovorů bylo použito kódování s poznámkami a získaná data byla zpracována analytickou indukcí do protokolu. Výsledkem výzkumného šetření je přehled činností asistenta pedagoga a pohled na jeho fungování v týmu pedagogů a dalších odborných pracovníků. Ze získaných dat vyplývá, že asistenti pedagoga stále pracují především s žáky, ke kterým jsou přiděleni (žáci se SVP) a nedávají tak prostor učiteli, aby i on mohl s těmito žáky individuálně pracovat....
Žák se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ
Jurásková, Hana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Hana Jurásková, Žák se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ ABSTRAKT Ve své diplomové práci se budu zabývat sluchovým postižením a jeho úskalím ve výchově a vzdělávání žáka s kochleárním implantátem na druhém stupni běžných základních škol. Dále kompenzačními pomůckami pro žáka se sluchovým postižením a možnostmi jeho vzdělávání. Výzkumné šetření je orientováno kvalitativně a srovnává metody a formy výuky na ZŠ žáků s kochleárním implantátem z jejich subjektivního pohledu, a také z pohledu jejich třídních učitelů. Na základě hloubkové analýzy navrhuje metody a formy výuky na míru těchto případových studií. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, integrace, metody, případová studie, základní škola, žák

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,064 záznamů.   začátekpředchozí589 - 598dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.