Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 874 záznamů.  začátekpředchozí483 - 492dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza efektivity konstrukčního návrhu a zvolené technologie pro vybraný výrobek
PÍCHA, Jindřich
V úvodní části jsou uvedeny základní pojmy této problematiky. Teoretická část dále obsahuje popis jednotlivých strojírenských technologií a obráběcího centra Hermle C400. V další části je provedena analýza technologií, rozbor materiálů, modelování, programování a popis výroby vzorového dílu. V závěru práce je provedeno hodnocení efektivity zvolené technologie.
Výroba součásti „Příhradový nosník“ v menší strojírenské firmě
Šmerda, Michal ; Chladil, Josef (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá studií výroby příhradového nosníku v menší strojírenské firmě. Práce je rozdělena do několika částí. První část tvoří teoretická východiska, ve kterých jsou rozebrány vybrané ekonomické pojmy, pojmy z oblasti výroby a konkrétní strojírenské technologie. Část druhá obsahuje analýzu současného stavu. V části třetí je vytvořeno návrhové řešení obsahující kalkulaci ceny výrobku, návrh na zefektivnění výrobního procesu a technologicko-ekonomické zhodnocení.
Vliv nesprávného huštění pneumatik na oteplení jejich částí
Samek, Jakub ; Langer, Aleš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce řeší vliv nesprávného huštění pneumatik na oteplení jejich částí při jízdě osobního vozidla. Byla provedena série testů pro různé hodnoty tlaku v pneumatikách a v průběhu jednotlivých testů byla nasbírána data teploty pneumatik pomocí termovizní kamery. Dále byla provedena analýza těchto dat a proveden návrh úprav metodiky pro další měření.
Technický demonstrátor čtyřdobého zážehového nepřeplňovaného motoru
Chovanec, Stanislav ; Krátký, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového motoru, který slouží jako technický demonstrátor čtyřválcového nepřeplňovaného zážehového motoru Mazda Skyactiv-G. Úvod práce se zabývá konstrukcí nepřeplňovaných zážehových motorů a srovnáním jejich výkonnostních parametrů. Výpočtová část obsahuje silové působení v klikovém mechanismu. Výpočty z této kapitoly jsou poté využity při MKP výpočtu ojnice ve dvou kritických stavech.
Návrh nového pohonu vybrané části plnícího stroje
Borunský, Přemysl ; Řezníčková, Hana (oponent) ; Rozehnalová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou zařízení pro plnění tub. Práce se soustředí na analýzu současného stavu stroje, návrh inovace s ohledem na dané vstupní parametry, provedení konstrukčních výpočtů, vypracování výkresové dokumentace a porovnání stávajícího a navrhovaného řešení. Cílem práce je navržení náhrady pohonu plnicího mechanismu tak, aby bylo dosaženo zefektivnění procesu plnění tuby produktem, zkrácení potřebné doby pro tento proces a zachování či snížení výrobních nákladů.
Konstrukce podvozku pro dvounápravový motorový železniční vůz
Polcer, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje konstrukční řešení podvozku pro dvounápravové motorové železniční vozy. Funkčnost konstrukčního řešení byla ověřena pomocí analytických a numerických výpočtů.
Konstrukční návrh stabilizátoru zadní nápravy vozidla Formule Student
Urban, Marek ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se soustředí na konstrukční návrh stabilizátoru zadní nápravy vozu Formule student. Jedná se o koncept se zkrutnou tyčí a třetím tlumičem, používaný například ve vozech Formule 1. Návrh částečně vychází z topologické optimalizace. Důraz je kladen na optimalizaci pomocí metody konečných prvků, s cílem dosažení požadované tuhosti při nízké hmotnosti. Optimalizace je prováděna řadou iterací při zatěžování jednotlivých částí i celé sestavy stabilizátoru v několika jízdních stavech. Dále je navržena sestava předního stabilizátoru typu U s vyměnitelnými břity a přední vahadlo třetího tlumiče a jeho uložení.
Zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru
Bořil, Michal ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru. Práce je rozdělena na několik částí a obsahuje informace uvedené k tématu. V první části je uveden teoretický princip všech točivých strojů, od třífázových motorů až po jednofázové motory, kde je podrobně popsán princip, konstrukce a funkce těchto zařízení. Ve druhé části je analyticky navrhnut nový model motoru podle štítkových hodnot zadaného jednofázového asynchronního motoru a upraven tak, aby měl co nejlepší účinnost. Model motoru je vytvořen v programu ANSYS RMxprt a srovnán s modelem zadaného motoru, který je rovněž vytvořen podle parametrů z technické dokumentace ve stejném programu. V předposlední části bakalářské práce je vytvoření několik modelů s navrhnutými úpravami motoru pro zvýšení účinnosti a srovnáno se zadaným motorem. Tato část je zaměřena na analýzu jednotlivých druhů ztrát, které ovlivňují účinnost a výkon motoru. V poslední části bakalářské práce je v programu ANSYS Maxwell simulován model zadaného motoru a model motoru s nejvyšší účinností pomocí MKP. Získané informace modelů z programu Maxwell jsou porovnány s informacemi získané z programu RMxprt a vyhodnoceny.
Teleskopická věž samojízdné vrtné soupravy
Hájek, Ondřej ; Šťastný, Antonín (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem věže vrtné soupravy. Úkolem řešené diplomové práce, jenž je tvořena ve spolupráci s firmou MND, a.s., je provést návrh ocelové konstrukce. Následně provést analýzu zatěžovacích stavů. Dále provést analýzu konstrukce pomocí metody konečných prvků a na jejím základě konstrukci optimalizovat.
Konstrukční návrh uložení měřící aparatury IMC ve vozidle
Černý, Martin ; Jeník, Radomír (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Pří měření dynamického zatížení a vibrací určitých částí karosérie nebo dílů ostatního příslušenství automobilů je prováděno za pomocí akcelerometrů a měřících aparatur IMC. Ty je potřeba upnout do přípravku, který musí být jednoduše instalován do interiéru vozu tak, aby nebylo potřeba demontovat žádnou část interiéru a aby nedošlo k poškození žádné části interiéru. Přípravek taktéž musí odolávat značnému dynamickému zatížení, které vzniká při zkouškách ve zostřeném provozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 874 záznamů.   začátekpředchozí483 - 492dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.