|
Analýza možností Microsoft Dynamics AX a jeho výuka na VŠE
Zimák, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Palyza, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvoření příručky pro účely kurzu informační systémy 1, vyučovaného na VŠE. Příručka stručně popisuje MS Dynamics AX 2009 jako celek a následně poskytuje bližší popis jednotlivých modulů systému. Nedílnou součástí jsou i školící scénáře pro účely výuky, na kterých studenti budou mít si ověřit svoje znalosti. Dalším cílem této práce je nakonfigurování prostředí v MS Dynamics AX 2009 pro školní účely a jeho předání spolu s touto prací ve formě dat. Výše uvedených cílů chci dosáhnout pomocí znalostí a dovedností z oboru. Absolvování předmětu, pro který je tato práce částečně určena, je také dobrým vodítkem pro správné zacílení mé práce. Přínosem je vytvoření příručky, která pomůže zkvalitnit výuku předmětu informační systémy 1 a poskytne dobrý základní informační zdroj pro práci s MS Dynamics AX 2009. Nezpochybnitelným přínosem je nakonfigurování celého systému pro účely VŠE.
|
|
Psychologické a sociální aspekty v přípravě českých diplomatů
Hromadová, Alexandra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Sladký, Pavel (oponent)
Práce se zabývá problematikou vzdělávání českých diplomatů se zaměřením na rozvoj sociální a psychické připravenosti. Popisuje pracovní náplň diplomatické profese, analyzuje žádoucí kvality diplomata a předkládá vhodné metody k jejich výcviku a rozvoji. Dále hodnotí vzdělávací systém a výuku Diplomatické akademie MZV ČR a doporučuje řešení zjištěných nedostatků. Výsledek práce přináší možnost praktického využití ze strany Diplomatické akademie MZV ČR.
|
|
Analýza výuky základu informatiky na vysokých školách v CR
Filip, Alexandr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základních kurzů informatiky na vysokých školách v ČR. Předmětem porovnání je 20 vysokých škol ekonomického zaměření. Práce nejprve vymezuje pojem ?Informatická gramotnost? a uvádí požadavky, které jsou kladeny na informaticky gramotného člověka. Poté toto vymezení rozšiřuje na studenty vysoké školy a požadavky, které jsou na tuto specifickou skupinu kladeny vzhledem k náročnějšímu studiu a budoucímu uplatnění v praxi. Vzniká tak pojem ?Vysokoškolská informatická gramotnost?. V analytické části jsou popsány a hodnoceny jednotlivé kurzy z hlediska stupně naplnění předem definovaných úrovní gramotnosti a to vzhledem k obsahu, intenzitě vyučování, zpusobu zakončení, využití e-learningu a vyučování aplikací podnikové a obchodní informatiky. Závěr obsahuje shrnutí hodnocení a formulaci doporučení pro zlepšení úrovně výuky.
|
|
Nástroje a možnosti komunikace a jejich využití v pedagogice
Vlasatý, Petr ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
Komunikace je základním prostředkem k předávání informací a tedy i pedagodické činnosti. Úspěšnost výuky závisí na vhodném způsobu komunikace a její kvalitě. Srozumitelnost výuky a pochopení přednášeného tématu může významně ovlivnit použití vhodné prezentační techniky. Při práci s touto technikou je nutný její správný výběr i vhodné začlenění ve výuce, stejně jako předchozí příprava podkladů a zvážení všech důležitých vlastností prostředí, kde bude výuka probíhat.
|
|
Usage of information and communication technologies in the process of education
Rusko, Miroslav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Jankó, Gabriel (oponent)
Táto diplomová práca ponúka čitateľovi ucelený pohľad do sveta vzdávania s využívaním najmodernejších technológií a moderných komunikačných zariadení. Vysvetľuje využiteľnosť dištančného vzdelávania v modernej dobe a poukazuje na jeho výhody a nevýhody. Popisuje jednotlivé systémy pre riadenie výuky (takzvané LMS) a jednotlivo ich rozoberá v analýze. Nezabúda ani na preskúmanie situácie v oblasti LMS v Českej Republike. Nakoniec predkladá kompletnú analýzu stávajúceho LMS systému spoločnosti Telefónica O2 Czech Repubic.
|
|
Institucionální a právní rámec celoživotního učení
Slezáková, Pavlína ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou uplatňování konceptu celoživotního učení jako priority vzdělávací politiky a rozvoje lidských zdrojů v podmínkách České republiky, s důrazem na oblast dalšího vzdělávání. Úvodní kapitoly práce se zaměřují na definiční a teoretické vymezení problematiky s poukázáním na souvislosti, které staví celoživotní učení do popředí zájmu mezinárodních organizací i vlád jednotlivých zemí. Stěžejní částí práce je kapitola čtvrtá, zabývající se legislativním a institucionálním zabezpečením celoživotního učení v České republice. Největší pozornost je věnována analýze nejnovějších aktivit vedoucích k naplňování principu celoživotního učení ? jedná se především o vznik Strategie celoživotního učení ČR, přijetí zákona o uznávání výsledků dalšího vzdělávání, s ním spojený projekt Národní soustava kvalifikací atd. Poslední část práce je zaměřena na podporu celoživotního učení ze strany Evropské unie ve formě významné finanční spoluúčasti na projektech ČR v oblasti vzdělávání.
|
|
Řešení e-learningových aplikací v prostředí MOODLE
Zakál, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Plecháč, Jan (oponent)
Práce pojednává o e-learningovém řešení postaveném na klíč se zaměřením na výuku cizích jazyků. V úvodních pasážích je ve stručnosti probrána problematika e-learningu se zaměřením na popis klíčových standardů (SCORM) a používaných nástrojů (LMS). Dále je do detailů rozebrán opensourcový LMS MOODLE. Následující kapitoly se zabývají tvorbou výukového obsahu. Tato část práce je postavena na popisu systému, který se využívá v praxi ve společnosti LANGMaster. Závěrečné kapitoly pak na případové studii demonstrují, jak lze celé řešení na klíč postavit. Vše je předvedeno na hypotetické poptávce podniku po řešení na klíč.
|