Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 426 záznamů.  začátekpředchozí408 - 417další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ženy působící na poli radioaktivity
Těšínská, Emilie
Analýza vědecké práce české přírodovědkyně Jarmily Petrové.
Fenomén ženství na lesnické fakultách ve 20. století
Mikovcová, Alena
Studentky na lesnické fakultě v Praze ve 30. letech.
Členství žen v předních vědeckých společnostech ve 20. století [v českých zemích]
Barvíková, Hana ; Martinovský, Martin
V průběhu 20. století existovalo v českých zemích 5, resp. 6 ústředních vědeckých společností. Jejich členové byli voleni, přičemž členství vyjadřovalo nejvyšší uznání vědeckých schopností a význam dané osobnosti pro daný obor. Ženy však byly voleny jen zřídka; pouze čtyři místní (a dvě zahraniční) vědkyně získaly členství v první polovině století, dalších jedenáct bylo zvoleno v druhé polovině. Příspěvek mapuje možnosti a podmínky jejich voleb, jež byly ovlivněné zřejmě jak úplnými počátky žen jako průkopnic ve světě vědy během prvních padesáti let století, tak ve druhé jeho části totalitním režimem a existencí jediné ústřední vědecké instituce. Začleněny jsou také stručné portréty všech zvolených žen a okolnosti volby spolu s nástinem situace žen působících ve vědě na konci 20. a počátkem 21. století.
Legislativní aspekty rovných příležitostí žen a mužů na trhu práce
Eschnerová, Eva ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
V souvislosti s postavením žen na pracovním trhu se bakalářská práce zaměřuje na posouzení účelnosti regulace trhu práce. Práce porovnává odlišný přístup neoklasické analýzy práva a institucionální analýzy práva k legislativě upravující trh práce včetně konkrétních opatření pro vyrovnání příležitostí mužů a žen. S ohledem na přetrvávající nerovné postavení mužů a žen na pracovním trhu hodnotí práce účinnost tržních sil v potlačování diskriminace. Dalším cílem je komparace a analýza vývoje antidiskriminačního zákonodárství v rámcitrhu práce v EU a ČR.
Profesní kariéra žen v Komerční bance, a.s.
Trejtnarová, Martina ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se věnuje ženám v Komerční bance se zaměřením na jejich kariéru a možnosti harmonizace rodinných a pracovních povinností. Hlavním cílem práce je nastínit jednak postoj Komerční banky k politice rovných příležitostí, informovanost zaměstnanců o zvoleném prorodinném opatření a v čem vidí ženy největší překážky v budování kariéry. Praktickou část práce bylo nezbytné teoreticky ukotvit, a proto v první části práce řešíme problematiku postavení žen ve společnosti, jejich reprezentaci v médiích, kariérní otázky a postavení žen na trhu práce, rovnoprávnost mužů a žen a harmonizaci práce a rodiny. Použitou metodou empirického výzkumu je individuální rozhovor s manažerkami Komerční banky a zároveň písemné dotazování vybraného vzorku zaměstnanců banky.
Ženy na trhu práce a v podnikání v České Republice a v Rusku
Sycheva, Natalia ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Cílem mé práce bylo prokázat, zda ženy skutečně vnímají, že jsou diskriminováni. Přemýšlela jsem, zda pobírají za stejnou práci mnohem menší platy než muži a jsou obsazované většinou na nižší posty. Ve svém šetření zabývála jsem se postoji žen k podnikání a k podnikatelskému, a zaměřila se na otázku, zda jsou ženy méně úspěšné podnikatelky.
Postavení žen na trhu práce
Harvánková, Hana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Kuřetová, Jana (oponent)
Práce charakterizuje situaci žen na trhu práce. Sleduje historický vývoj společenského postavení ženy, nastiňuje odlišný přístup dívek a chlapců v procesu vzdělávání. Hodnotí možnosti žen a mužů na trhu práce a upozorňuje na nedostatečné dodržování zásady rovných příležitostí a rovného zacházení. Práce představuje některé způsoby umožňující překonání bariér, které souvisejí se skloubením pracovního a rodinného života. Pozornost věnuje práce také porovnání České republiky s některými dalšími státy. Součástí práce je výzkum, který pohledem žen z vybraného podniku mapuje jejich možnosti na trhu práce.
Brand launch módní značky zaměřené na ženy v ČR.
Šuchmová, Pavla ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Brand launch módní značky zaměřené na ženy v ČR" se zabývá analýzou trhu, která předchází uvedení značky na trh. Hlavním cílem práce bylo určit, zda-li je daná módní značka zajímavá pro české spotřebitelky a jestli je český trh zajímavý pro danou značku. Zkoumaná značka Friis & Company nabízí ultraženské doplňky dle posledních módních trendů a svým zákaznicím chce zprostředkovat "kousek luxusu pro každý den". Cílovou skupinou značky jsou mladé ženy ve věku od 15 do 35 let. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí -- teoretické a praktické. Teoretická část diplomové práce charakterizuje mimo jiné také hlavní trendy a specifika módního průmyslu, specifika kupního rozhodování žen a vztah žen k módě. Praktická část práce představuje zkoumanou značku a poskytuje následující analýzy: PEST analýzu českého trhu, analýzu spotřebního chování mladých českých žen ve vztahu k módním doplňkům, analýzu módních značek na českém trhu a test konceptu dané značky u českých spotřebitelek. Praktická část diplomové práce vychází z velké části z vlastního dotazníkového šetření.
Problémy zaměstnávání a personálního rozvoje žen v IT oborech
Krejčová, Zuzana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Zavůrková, Zdenka (oponent)
Příčiny nízkého zastoupení žen v oborech informačních a komunikačních technologií a období jejich vzniku. Zmapování situace na trhu žen zaměstnaných v IT oborech, porovnání názoru veřejnosti se skutečností, identifikace současných tredů. Pohled na ženy v IT z pohledu zaměstnavatele v oboru IT.
Úloha žen a mužů v inzerci českých a italských časopisů
Aunická, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Horák, Pavel (oponent)
Tato práce poskytuje základní porovnávání různých úloh kladených na muže a ženy v inzerci českých a italských periodik. Jsou zde analyzovány odlišné role určené jednotlivým pohlavím, odlišné styly prezentací na základě propagovaných produktů a různý přístup využití rozdílů pohlaví. První -- teoretická část této práce obsahuje hlavní definice a standartní pojmy umožňující správné porozumění definicím a termínům specifickým pro oblast tohoto výzkumu. V druhé -- praktické části této práce je popsán výzkumný postup a statistické vyhodnocení výsledků. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla použita především k vyhodnocení odlišného poslání mužů a žen v inzertním průmyslu obou zemí. Získané výsledky poskytují aktualizovaný přehled genderových stereotypů používaných v současnosti v české a italské inzerci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 426 záznamů.   začátekpředchozí408 - 417další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.