Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Offroad motocykly na elektrický pohon
Kobza, Tomáš ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na studií terénních motocyklů na elektrický pohon, jak aktuálně dostupných, tak i na vyvíjené prototypy. Práce popisuje historii elektromotocyklů až do současného poznání, problematiku konstrukce, používané typy pohonných jednotek a baterií. Porovnává motocykl s elektrickým pohonem s motocyklem konvenčním.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.
Návrh ohýbacího přípravku pro tenké plechy
Šrotíř, Petr ; Štroner, Marek (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a výroba funkčního ohýbacího přípravku pro technologickou zkoušku plechů ohybem v předvýrobní etapě na limitní poloměr ohybu u ocelových plechů do tloušťky 2 mm, případně neželezných plechů do tloušťky 3 mm. Požadovaný úhel ohybu je v intervalu od nuly do devadesáti stupňů. Funkčnost přípravku bude ověřena reálnou zkouškou odpružení. Součástí návrhu budou doložené technologické a ekonomické výpočty a technicko – ekonomické zhodnocení výroby ohýbacího přípravku.
Multi-body model odpružení motocyklu
Kotas, Jakub ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje základní informace ohledně odpružení zadního kola motocyklu. Jsou zde vymezeny základní pojmy, týkající se zadního odpružení motocyklu. Dále je zde přehled typů pružin, tlumičů a systému odpružení zadní vidlice, které jsou v dnešní době používány.
Návrh varianty motocyklové konvenční kyvné vidlice z hliníkových slitin
Adlof, Michal ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem kyvné vidlice z hliníkových slitin. Teoretická část je věnována bližšímu popisu vidlic. Jsou zde popsány starší způsoby uložení kola a také popsány a porovnány čtyři základní varianty kyvných vidlic. Praktická část práce je zaměřena na konstrukční přepracování ocelové kyvné vidlice. Následují výpočty sil a pevnostní analýza. Práce je zakončena porovnáním původní ocelové a přepracované hliníkové kyvné vidlice. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace potřebná pro výrobu, která je umístěna v příloze.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.
Systémy odpružení nákladních vozidel
Němeček, Vojtěch ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá odpružením nákladních vozidel. Obsahuje ucelený přehled všech běžně vyráběných pružin a tlumičů. Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V první části se pojednává o kmitání, kvalitě odpružení a o dalších pojmech souvisejících s teorií. Druhá kapitola rozebírá hlavní typy odpružení. Jsou zde zařazena všechna soudobá používaná odpružení od vinutých přes listové až po vzduchové včetně tlumičů. Ve třetí části práce spojuje odpružení na různých typech náprav s jejich konstrukcí. Čtvrtá kapitola zahrnuje futuristické odpružení a elektronické systémy. V závěru jsou popsané subjektivní hodnocení na různých vozidlech.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci odpružení a tlumení osobních vozidel
Vincenc, Jakub ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled v současnosti nejpoužívanějších systémů odpružení a tlumení u osobních automobilů. Jsou zde popsány jednotlivé druhy pružin a tlumičů. Dále je zde přehled aktivních systémů odpružení používaných předními výrobci automobilů a popis jejich činnosti.
Přívěs za jízdní kolo
Polák, David ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem přívěsných vozíků za kolo, které jsou dostupné na trhu a konstrukčním řešením vlastního vozíku pro kombinovanou přepravu. Dále obsahuje platnou legislativu pro provoz na pozemních komunikacích, základní výpočty a výkresovou dokumentaci vlastního návrhu.
Konstrukce podvozku terénní buggy
Richter, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na navžení předního i zadního zavěšení terénní buggy. Pro přední zavěšení se porovnává koncepce s přepákováním a bez přepákování s ohledem na kinematické parametry a na parametry odpružení a tlumení. Pro zadní nápravu se porovnávají tři koncepce přesněji lichoběžníkové, víceprvkové a výkyvné zavěšení s ohledem na kinematické parametry a motion ratio jednotlivých zavěšení. V poslední řadě se pro přední nápravu provádí konstrukční návrh s pevnostním dimenzováním některých komponent.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.