Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lázně +
Svoboda, Marek ; Foretník, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Lázně jsou koncipovány na principu jeviště a hlediště, kde se návštěvník stává buď aktérem, nebo pozorovatelem; hercem, nebo divákem. Fragmentováním jednotlivých „dějství“ aktivních činností prostřednictvím pečlivě naprogramovaných míst pozorování a průhledů dochází k potřebnému vytvoření napětí mezi aktérem a pozorovatelem. „Příběh“ je odkrýván postupně a k jeho pochopení je nutný pohyb navrženým prostorem a střídání jednotlivých „hledišť“. Dosažení komplexního vjemu diváka je spojeno s nutností procházení prostorem lázní. Dějství se opakuje. Z diváka se stává herec a z herce divák. Tělo je v pohybu a duševní pochody jsou odrazem pozorování pohybových akcí.
Aplikace pro tablet s OS Android určená pro servisní techniky plynových kotlů
Podola, Adam ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje specifikaci požadavků, návrh a implementaci aplikace pro zařízení s operačním systémem Android, primárně využitelnou servisními techniky plynových kotlů. Aplikace umožňuje budování patřičné znalostní báze, využitelné při úkonech prováděných servisním technikem. Uživatelské rozhraní aplikace je postaveno na funkcionalitě nabízené fragmenty. Pro uchování dat se používá SQLite databáze v kombinaci s externím úložištěm zařízení.
Měření výkonnosti grafického akcelerátoru
Dvořák, Milan ; Šolony, Marek (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením výkonnosti grafických akcelerátorů. Popisuje vlastnosti současných grafických akcelerátorů a existující řešení měření jejich výkonu. Navrhuje vlastní metodiku pro měření výkonu a popisuje způsob implementace aplikace v OpenGL s využitím knihoven GLUT a GLEW. V poslední části se testuje několik grafických karet, zkoumají se faktory ovlivňující testování a diskutují se naměřené výsledky.
Android aplikace pro výuku slovní zásoby
Černoch, Jiří ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Horváth, Zsolt (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj aplikace k výuce slovní zásoby na zařízeních s operačním systémem Android. V práci je popspána základní teorie, návrh aplikace a implementace stěžejních problémů. Celá aplikace je zaměřena na práci s SQLite databází a optimalizací na zařízení o různých velikostech displeje.
Vertex/Pixel shadery v realtime renderingu
Ligmajer, Jiří ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce se zabývá vertex a pixel shadery. Jejich vznikem, jak fungují a jakým programovacím jazykem se dají implementovat. Součástí této práce je i tutoriál, který popisuje teorii a implementaci tří mnou zvolených realtime zobrazovacích technik. Na závěr jsou zhodnoceny dosažené výsledky u každé techniky.
Hierarchické techniky pro výpočet osvětlení
Ligmajer, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje studiu a popisu hierarchických technik pro výpočet globálního osvětlení. Vysvětluje proč je dobré se zabývat hierarchickými technikami pro výpočet osvětlení a ukazuje postup, jak zakomponovat tyto hierarchické techniky do výpočtu radiozity v reálném čase a následné rozšíření pro výpočet dynamického osvětlení z plošných světelných zdrojů. Tyto dvě techniky jsou podrobně popsány v první části této práce. V druhé části je uveden návrh a implementace aplikace, která bude provádět výpočet dynamického osvětlení z plošných světelných zdrojů.
Vyhledávání a aktualizace fragmentů anotací
Kubík, Lukáš ; Škoda, Petr (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje algoritmy anotačního serveru projektu Decipher pro hledání a aktualizaci fragmentů anotací. Analyzované algoritmy vylepšuje a nahrazuje nově navrženými algoritmy. Součástí projektu je také návrh nového algoritmu pro detekci míry ovlivnění anotací po aktualizaci dokumentu.
Holographic Hieroglyph
Sobotková, Adéla ; Havlíček, Jiří (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Témata fragmentárnosti, znakovosti a paměti jsou základní prvky tvorby a uvažování Adély Sobotkové (1987). V její instalaci vytvořené z navezené hlíny a předmětů udusaných společně se zeminou lze chodit, dotýkat se, číst, zasahovat. Vzniká zde magický kryptografický prostor plný tajemných předmětů, které ve videu zastupují osobní hieroglyfické shluky a struktury znaků bez možnosti jejich přesného dešifrování. Tyto enigmatické znaky jsou jakoby ze skla nebo vody, proměňují se, plovou krajinami a odkazují na pocity neurčitosti, zapomenutí a minulosti, která není zcela jasná – zjevují se jako fatamorgány. Hologram je reprezentací skutečnosti nebo reálie, která ovšem již neexistuje v čase, nebo ani nikdy neexistovala, vysněná hi-technologie, současný symbol nesmrtelnosti, nekonečnosti a zachování v čase. „Holografický hieroglyf“ je tekutým jevem s proměnlivým významem v závislosti na jeho čtení, je přepisem či metaforou neustálého zpřítomňování vzpomínek a s tím ruku v ruce zpřítomňování a oživování zapomnění. Nejasný znak, který se již nedá zcela jistě rozluštit, a přeci jej máme celý před sebou, vidíme ho ze všech stran, ale i skrze něj, je přítomný a přitom nereálný. Dokonalý záznam neurčitosti. (tisková zpráva k výstavě Holographic Hieroglyph v Galerii Mladých v Brně)
Kompenzace geometrického zkreslení obrazu gelové elektroforézy
Dvořáček, Tomáš ; Vítek, Martin (oponent) ; Škutková, Helena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzniku a kompenzace geometrických zkreslení u 1D elektroforézy na agarózovém gelu. Diplomová práce rozebírá problematiku příčin vzniku těchto deformací a shrnuje teorii, nutnou k jejich kompenzaci. Na základě takto získané teorie a vytvořených elektroforetických fantomů, obsahuje práce několik návrhů algoritmů pro kompenzaci vzniklých deformací. Tyto návrhy jsou dále přetvořeny do funkcí, které jsou spojeny do funkčního uživatelského rozhraní, sloužící k analýze obrazu gelu a pro kompenzaci geometrických deformací.
Zlomky těla: surrealismus a 19. století
Bydžovská, Lenka
Příspěvek se zaměřuje na otázku zobrazení tělesného fragmentu jako samostatného uměleckého díla a zkoumá vztahy mezi jeho pojetím v 19. století, kdy se ustavoval, a v době jeho rozšíření ve 20. století, zejména z hlediska surrealismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.