Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let
Valentová, Hana ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let. Zhodnocuje rozdíly v konstrukci dětských kol, popisuje vztah dítěte a jízdního kola, druhy a velikosti dětských jízdních kol. Charakterizuje postup při analýze nehod jízdních kol. Nedílnou součástí jsou statistická data z oblasti nehodovosti cyklistů a zhodnocení současných poznatků dané problematiky v této věkové kategorii. Hlavním záměrem této práce je zpracovat analýzu rychlosti cyklistů pro jednotlivé věkové kategorie a vyhodnotit tento soubor. Získané měření bude doplněno o měření dosažitelného brzdného zpomalení cyklistů ve věku 10 až 15 let. Smyslem této závěrečné práce je rozšíření materiálů pro soudní znalectví v oblasti dopravy.
Sportovní vozidlo pro handicapované osoby
Lopušek, Dávid ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a následnou realizáciou funkčnej vzorky športového elektrického vozidla pre paraplegikov. V prvej časti práca rozoberá konkurenčné vozidlá a tiež potrebné teoretické poznatky pre fázu návrhu. Po analýze rešerše a určení výslednej koncepcie vozidla nasleduje návrh konštrukčných riešení. V tejto časti sú na základe výpočtov vybrané použité riešenia a potrebné komponenty vozidla. V nasledujúcej kapitole je popísaná konštrukcia vozidla pri implementovaní vybraných prvkov. V závere je zhodnotenie navrhnutého riešenia.
Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav
Paulmichl, Roman ; Svída, David (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motorů a jejich příslušenstvím. Práce obsahuje metodiku měření traktorové soupravy v dopravě a metodiku měření orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány a byla provedena analýza naměřených hodnot. Diplomová práce vytváří náhled na problematiku zatížení spalovacího motoru, které vzniká vlivem pracovních podmínek v dopravě a při základním zpracování půdy s různě nastavenými režimy provozu traktoru. Cílem práce je zjistit, jaký praktický vliv má zatížení na sledované parametry motoru a jakými způsoby by bylo možné dosáhnout vyšší výkonnosti traktorových souprav s co možná minimální energetickou náročností.
Parní turbina rychloběžná
Albrecht, Jan ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na konstrukci rychloběžné parní turbíny pro parametry spalovny komunálního odpadu v Brně. V úvodní části diplomové práce je krátce shrnut historický vývoj, transformační proces a pracovní princip parní turbíny. V návaznosti na úvodní kapitoly je detailně rozebráno řešení akčního a reakčního lopatkování, včetně popisu průběhu expanze v i-s diagramu a vyjádření základních vzorců pro výpočet účinnosti. Ve stěžejní části diplomové práce jsou nejprve rozebrány možné koncepční varianty turbosoustrojí pro zadané parametry. Na základě zvolené koncepce je sestaven algoritmus termodynamického výpočtu pro jednotlivá tělesa turbíny. V závěru výpočetní části je uveden zjednodušený výpočet převodovky. Na základě výpočetní části jsou sestaveny konstrukční výkresy převodovek a podélných řezů všech částí turbosoustrojí.
Parní turbina
Skoupý, Pavel ; Ing.Duda (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem parní turbíny s regulovaným odběrem páry pro spalovnu komunálního odpadu. Nejprve je uvedena historie zařízení využívajících páry jako hybného média, dále následuje popis výpočtového programu, v němž výpočet probíhal. Podstata diplomové práce pak spočívá v termodynamickém návrhu lopatkování turbíny, základním návrhu převodovky včetně kontrolních výpočtů a porovnání jednohřídelového a dvouhřídelového konstrukčního provedení z technickoekonomického hlediska. Podle vypočtených výsledků je zpracována výkresová dokumentace obsahující podélný řez turbínou a dispoziční uspořádání parní turbíny s převodovkou.
Návrh šnekového převodu pohonu výtahu
Otisk, Jan ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem šnekového převodu pohonu výtahu do stávající převodové skříně pohonné jednotky řady S3 pro pohon výtahu BOV 320/0,63. V této práci je obsažen rozměrový a kontrolní výpočet šnekového převodu. Výkresová dokumentace šneku a šnekového kola včetně jeho uložení je přílohou této práce.
Parní turbina s ejektorem
Slezáková, Iveta ; Ing.Drahomír Maša (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na sladění spolupráce turbiny s ejektorem pracujícím společně do parní sítě. Práce obsahuje informace o těchto zařízeních i historický vývoj zařízení. Podstatou diplomové práce je termodynamický výpočet a návrh hlavních parametrů a rozměrů turbiny a ejektoru. Po té následuje výpočet celé soustavy turbiny s ejektorem a následně je proveden výpočet režimu turbiny při regulaci by- passem a porovnání výkonu systému s ejektorem a by-passem.
Dopravní charakteristiky v uspořádání 2+1
Kabeš, Luboš ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o komunikacích ve vícepruhovém uspořádání 2+1 v ČR a zahraničí. Zaměřuje se především analogii tohoto typu uspořádání v našich poměrech, tedy na úseky komunikací I. tříd se zvětšeným počtem jízdních pruhů pro pomalá vozidla do stoupání. Součástí práce je ověření některých dopravních charakteristik dopravního proudu včetně porovnání s klasickými dvoupruhovými komunikacemi, zejména z pohledu: úsekových rychlostí; možnosti předjíždění; nehodovosti a závislosti podélného sklonu. Práce si klade za cíl zhodnocení zkušeností ze zahraničí a dosažených výsledků z tuzemských komunikací pro možnosti aplikace uspořádání 2+1 v České republice.
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování pozemních komunikací
Stránský, Jakub ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci návrhových hodnot oblouků směrového řešení pozemních komunikací. Zabývá se porovnáním hodnot mezi českou a zahraničními normami a příčinami rozdílu. Praktická část zkoumá hodnoty skutečné rychlosti vozidel projíždějících oblouky o různých parametrech, které byly naměřeny při měření na vybraných obloucích během roku 2014. Z nich jsou odvozeny nové návrhové hodnoty, které by mohly být užívány pro návrh směrového řešení.
Analýza akustického signálu pro detekci rychlosti vozidel
Koníčková, Tereza ; Beneš, Petr (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření programu pro analýzu zvukového signálu projíždějícího automobilu s cílem určení rychlosti. Práce popisuje jednotlivé metody měření rychlosti automobilu a předkládá novou metodu měření rychlosti – využití Dopplerova principu při analýze zvukového signálu. Práce ověřila, že je tuto metodu k určení rychlosti vozidla možno použít.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.