|
Rozvoj pracovníků v systému personální práce
Šedivá, Romana ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Globalizace přináší nové prvky do vývoje vnějšího prostředí firem a výrazné změny jsou i na trhu práce. Velký obrat je v pojetí rozvoje pracovníků. Lidské zdroje se stávají faktorem úspěchu a nástrojem konkurence a formou boje o přežití. Nevyužívá-li firma dostatečně potenciálu svých lidí, neumí-li jej cíleně rozvíjet, ztrácí nejen na výkonnosti a konkurenceshopnosti, ale i na jejich motivaci. Cílem práce je zhodnotit systém rozvoje zaměstnaců konkrétní společnosti, analyzovat slabá místa a případně navrhnout opatření, která by je pomohla eliminovat.
|
| |
| |
|
Prognóza vzdělanosti a lidský kapitál
Konrádová, Soňa ; Marek, Luboš (vedoucí práce) ; Hlavínová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním obyvatelstva a jeho vlivem na lidský kapitál. Nejprve je popsána historie a současná situace v českém školství. Nechybí ani pokus o mezinárodní srovnání. V další části se věnuji lidskému kapitálu. Je zde uvedena definice lidského kapitálu, způsoby jeho měření a výnosy, které můžou přinést investice do vzdělání. Lidský kapitál je totiž ve velké míře právě dosaženým vzděláním ovlivněn. V poslední části se pokouším o prognózu vzdělanosti, kterou jsem provedla pomocí metod vícestavové demografie, a posléze pak o interpretaci výsledků.
|
|
Podora investic do lidského kapitálu jako nedílná součást rozvoje znalostní společnosti
Kasalová, Hana ; Stočková, Olga (vedoucí práce) ; Vychová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi podpory investic do lidského kapitálu v rámci celoživotního učení, jenž je charakteristickým znakem společnosti založené na znalostech a jejich rozvoji. Po přestavení některých teoretických pohledů na lidský kapitál je poukázáno na jeho význam ve znalostní společnosti. Zároveň je vysvětlena příčina potřeby změnit přístup lidí ke vzdělávání jako k jednorázovému systému posazeného do školních lavic. Dále práce přináší informace o postoji a podpoře investic do lidského kapitálu na úrovni členských zemí OECD a EU. Jsou představeny základní oblasti podpory, dlouhodobé strategie a zásadní dokumenty. Současně jsou zmíněny již zrealizované projekty podporující rozvoj celoživotního učení. Kapitola věnující se České republice představuje vládní dokumenty a mnohé konkrétní operační programy a projekty podporované příslušnými ministerstvy i účast na projektech v rámci Evropské unie. Zahrnuty jsou i mnohé možnosti dalšího vzdělávání, které lze u nás využít. Stručný statistický přehled z oblasti výdajů do vzdělávání anebo participace na jednotlivých formách učení je součástí závěrečné kapitoly.
|
| |
| |
| |
|
Problematika vzdělávání zaměstnanců ve zvoleném podniku
Bokotová, Věra Bc. ; Ezrová, Hana (vedoucí práce) ; Rousek, Pavel (oponent)
V této diplomové práci se autorka snažila propojit své teoretické znalosti s praktickou částí. Celá práce se zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců ve zvolené firmě. Práce je sestavena podle logické návaznosti. Úvodní část je věnována teoretickým informacím, které souvisejí s oblastí vzdělávání. Na teoretickou část navazuje část praktická, která se skládá ze základních informací o firmě Rodenstock ČR s.r.o. a dále se zabývá problematikou vzdělávání v praxi.
|
| |