Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,765 záznamů.  začátekpředchozí1483 - 1492dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
E-learning jako fenomén informační společnosti
Blahož, Milan ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou e-learningu a jeho významem v rámci současné informační společnosti. Používání informačních a komunikačních technologií v každodenním životě bylo hlavním důvodem pro zapojení těchto technologií i do edukačního procesu. Cílem této práce je komplexní vymezení elektronického vzdělávání jako dalšího nástroje ve výuce, pohled na faktory s ním úzce spojené a zachycení vývojových směrů a trendů, kterými se ubírá. Poté na základě provedené analýzy poukázat na pozitivní a negativní dopady na společnost a na význam individuální znalosti a kritického myšlení jedince. Teoretický rámec práce primárně vymezuje základní termíny, jakými jsou data, informace, znalost a vzdělání, které jsou ve zbytku práce častěji užívány a bez jejichž jasného vymezení by byla pro potenciálního čtenáře práce zbytečná. Dále se zabývá oběma pohledy na informační a komunikační technologie, popisuje informační společnost a její hlavní charakteristiky, zejména význam informace a její zásadní rolí pro hospodářství. Následuje kapitola, která je zaměřena na rozsáhlé téma e-learningu. Vymezuje elektronické vzdělávání komplexně, od historického vývoje až po dnešní dobu. Zároveň zahrnuje varianty e-learningu, aktéry kterých se týká a jako poslední i moderní trendy, jakými jsou například MOOC kurzy nebo m-learning. Stěžejní část práce tvoří analýza aplikovaná na elektronické vzdělávání a prezentovaná ve formě SWOT, ve které jsou jednotlivé zjištěné faktory popsány. Shrnutím analýzy, ve které jsou vybrané faktory dále diskutovány společně s dostupnými statistikami Českého statistického úřadů, se zabývá následující kapitola, na niž posléze navazuje poslední část, zaměřená na pozitivní a negativní dopady na společnost. Doporučení plynoucí z práce jsou uvedena v závěru.
Střední školství v ČR a komparace veřejného a soukromého způsobu financování
Zindulka, Martin ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bayer, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá vývojem středního vzdělávání v České republice. Druhá část má za cíl poskytnout informace o systému středního vzdělávání, jednotlivým druhům středních škol podle jejich zaměření, druhu zřizovatele a způsobu jakým jsou financovány. V poslední části bude provedena komparační analýza dvou vybraných středních škol a to veřejného gymnázia Špitálská v Praze a soukromého Rakouského gymnázia taktéž v Praze.
Kybernetika a informační gramotnost
Procházková, Petra ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá kybernetikou a informační gramotností s akcentem na lidský prvek v těchto tématech. V první části práce je popsána kybernetika se svými dvěma základními pojmy, kterými jsou informace a řízení, jako teoretické východisko pro následné zjišťování informační, resp. internetové gramotnosti u studentů středních a vysokých škol. Součástí praktické části je vytvoření dotazníku, stanovení hypotéz pro faktickou i vnímanou úroveň informační gramotnosti a následné vyhodnocení výsledků dotazníku. Oslovení respondentů proběhlo skrze zástupce ředitele jedné pražské střední školy, přes sociální sítě a také přímým oslovením. Tato část podává informace o úrovni informační gramotnosti s vědomím omezení, které výsledky obsahují. Vypovídací schopnost výsledků provedeného dotazníkového šetření je zmíněna v závěru práce.
Vzdělávací soustava v Moravskoslezském kraji a její vazba na trh práce
Pavlasová, Veronika ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Vzdělávací soustava v Moravskoslezském kraji a její vazba na trh práce" je odpovědět na otázku, zda existuje a jaká je vazba vzdělávací soustavy a trhu práce v Moravskoslezském kraji. Diplomová práce je rozdělena do čtyř stěžejních kapitol. V první kapitole je obecně rozebrán systém školství a trh práce. Jsou zde uvedeny základní zásady a pojmy této problematiky. Druhá kapitola poskytuje informace o vzdělávací soustavě a trhu práce v České republice, včetně legislativy a základních koncepčních dokumentů. Třetí kapitola pojednává o vzdělávací soustavě Moravskoslezského kraje a poskytuje přehled o struktuře studentů a absolventů středoškolského a vysokoškolského studia v regionu. Čtvrtá kapitola shrnuje problematiku trhu práce v Moravskoslezském kraji se zaměřením na zaměstnanost a nezaměstnanost v regionu. Kapitola je ukončena zhodnocením struktury volných pracovních míst v kraji. Z výsledků práce vyplývá, že zatím co vzdělávací soustava svou nabídkou oborů středoškolského a vysokoškolského vzdělání převážně uspokojuje poptávku po pracovní síle v daném regionu, tak úrovní dosaženého vzdělání jednotlivých osob tomu tak není.
Analýza vzdělávání a rozvoje zaměstnanců společnosti finančního sektoru
Vydláková, Pavlína ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Likérová, Marie (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zanalyzovat proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti finančního sektoru. Vzdělávání a rozvoj jsou jedny z nejvýznamnějších činností řízení lidských zdrojů a v rámci organizací by jim měl být věnován dostatečný prostor. Tato práce se v teoretické rovině věnuje důležitosti, povaze a struktuře vzdělávání a rozvoje. Praktická část se zabývá tím, jak jsou tyto procesy realizovány v anonymní společnosti XY. V závěru představuje SWOT analýzu, zhodnocení a návrhy na zlepšení vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti XY.
Analysis of the corporate educational system
Husťák, Michal ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou systému vzdělávání ve společnosti Česká pojišťovna a.s. V první, teoretické části objasním základní pojmy z oblasti podnikového vzdělávání, které budou sloužit jako východisko pro později vykonanou analýzu. Následuje praktická část, která se zabývá samotným systémem vzdělávání a jeho analýzou. Hlavním cílem této práce je popsat jednotlivé procesy a metody využívané při vzdělávání zaměstnanců a porovnat je s literaturou a v případě potřeby předložit návrhy, které by mohli vést k zlepšení vzdělávacího systému.
Systém vzdělávání v Armádě České republiky s důrazem na motivaci
Rusinová, Zuzana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Krejčířová, Olga (oponent)
Cílem diplomové práce je za pomoci studia odborné literatury vymezit systém vzdělávání Armády České republiky a zjistit, zda je dostatečně motivující pro její příslušníky. Praktickým cílem je hledání rezerv pro zkvalitnění vzdělávání zaměstnanců vojenské organizace, kdy pomocí dotazníkového šetření zjišťovány názory příslušníků AČR na zabezpečení jejich vzdělání, na jejich vztah k nutnosti studia cizích jazyků a jeho využitelnosti při jejich služebním zařazení a ujištění se o významnosti vzdělávání jako motivačního faktoru vstupu zaměstnanců do AČR. Ke splnění cílů byly použity tyto metody: indukce a dedukce, studium a analýza textů a dokumentů, metoda komparace, metoda ohniskových odpovědí, zúčastněné pozorování a metoda dotazování. Stanovený cíl, byl v rámci zpracování diplomové práce splněn. Oprávněnost tohoto tvrzení je dokázána pomocí vytyčených hypotéz a jejich verifikací. Pomocí použitých metod bylo zjištěno, že Armáda České republiky má vhodně nastavený systém přípravy vojenského personálu, který napomáhá efektivnímu řízení oblasti vzdělávání.
Globalizace a její dopady na trh práce
Petríková, Monika ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
První kapitola se soustředí na seznámení s globalizací a vymezuje základní sféry jejích dopadů. Mezi ně zařazuje časoprostorovou kompresi, zabývá se vlivy globalizace na ekonomickou moc států, zaměřuje se na ekologickou stránku problematiky, shrnuje některé ekonomické dopady a komentuje často uváděné tvrzení, že globalizace způsobuje nerovnost ekonomického a sociálního růstu. Druhá kapitola se celkem podrobně věnuje dopadům globalizace na trh práce. Popisuje změny v mezinárodní prostorové dělbě práce i to, jaké dopady má globalizace na celkovou nezaměstnanost v souvislosti s technologickým rozvojem a automatizací. Obsahuje náhled do tematiky mezinárodní migrace pracovní síly i toho, jak se s ní země vyrovnávají. Řeší otázku čím dál tím aktuálnějšího problému odlivu mozků, kterému čelí všechny ekonomiky. Dále hodnotí konkurenceschopnost lidského kapitálu ČR, a to na základě zvolených kritérií, jimiž jsou: základní a terciární vzdělávání, rizika odlivu mozků z ČR a počítačových dovedností českého obyvatelstva. Třetí kapitola pak shrnuje závěry z předešlé kapitoly, uvádí různé komentáře, postřehy a doporučení.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti firmy Škoda Auto a. s.
Ortová, Jana ; Josef, Koubek (vedoucí práce)
Diplomová práce je zpracována na základě dvouroční praxe ve firmě Škoda Auto v oddělení Personalistika managementu, konkrétně pak ve skupině personálního rozvoje. Mezi cílové skupiny tohoto oddělení patří studenti, trainees (absolventi vysokých škol), uchazeči do managementu a management. Cílem práce je v teoretické části představit problematiku vzdělávání a rozvoje z hlediska zajištění konkurenceschopnosti firem. V první kapitole práce je popsáno řízení lidských zdrojů a v druhé kapitole naváže na toto téma problematika vzdělávání a rozvoje pracovníků. Třetí část je věnována praktické stránce diplomové práce. Je zde popsána historie a současný vývoj firmy Škoda Auto a následně současný stav vzdělávání řídících pracovníků v podniku, se zaměřením na Trainee program. Tento program je následně detailněji popsán a jsou zde zhodnoceny všechny jeho kladné a záporné stránky. Nedílnou součástí je i průzkum mezi bývalými účastníky Trainee programu, z něhož je čerpáno při vytváření návrhů na zlepšení Trainee programu.
Motivace studentů ke studiu na SZŠ a bakalářském studiu
JELENECKÁ, Hana
V diplomové práci jsme se zaměřili na problematiku motivace studentů ke studiu na SZŠ a dále na to, co motivuje studenty na střední zdravotnické škole k bakalářskému studiu a na to, zda se nějak změnila motivace současných studentů od motivace všeobecných sester studujících před rokem 2004. Zajímalo nás, jak se na motivaci k budoucímu povolání podílejí učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické škole. Teoretická část obsahuje vývoj vzdělávání v ošetřovatelství od roku 1945 do současnosti, změny v pojetí ošetřovatelství související se zákonem č. 96/ 2004 Sb. o získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů. Dále jsme se zaměřili na volbu povolání a na faktory, které ji ovlivňují a v neposlední řadě na motivaci a některé motivační prvky. Prvním cílem bylo zjistit, co motivuje studenty ke studiu na střední zdravotnické škole v prvním a ve čtvrtém ročníku. Druhým cílem, který jsme zjišťovali, byla motivace studentů ke kvalifikačnímu (bakalářskému) studiu v oboru všeobecná sestra. Třetím cílem bylo zmapovat, jaká byla motivace všeobecné sestry ke studiu na střední zdravotnické škole před rokem 2004. Posledním cílem bylo zjistit, jak učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické škole motivují studenty v rámci odborné výuky k budoucímu povolání. V empirické části jsme použili metodu kvalitativního i kvantitativního výzkumného šetření. V kvantitativním výzkumu byla ke sběru dat použita dotazníková metoda. Dotazníky byly anonymní. První soubor představovali studenti prvních ročníků ze třech středních zdravotnických škol v počtu 102 (100%) respondentů. Druhou výzkumnou skupinu tvořili studenti čtvrtých ročníků ze třech Středních zdravotnických škol v počtu 100 (100%) respondentů. Poslední třetí soubor tvořili všeobecné sestry ze dvou nemocnic středního typu v počtu 107 (100%) respondentů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou dotazování, použita byla technika polostrukturovaného rozhovoru. Zkoumaným souborem bylo 6 učitelek odborného výcviku ze dvou středních zdravotnických škol. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky: 1.Jak vnímají učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické dostatek času k motivaci studentů při odborné praxi? 2.Jaký názor mají učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické škole na prvky motivace pro zapojení zdravotnického asistenta do ošetřovatelského procesu během praktické výuky? Z výsledků kvantitativního šetření vyplynulo následující. První hypotéza, že studenti v prvním ročníku jsou ovlivňováni více vnějšími motivačními vlivy než vnitřními, nebyla potvrzena. Druhá hypotéza, že studenti čtvrtého ročníku vnímají získané zkušenosti jako významnější motivační prvek než vnější motivaci nebyla také potvrzena. Ve výzkumném šetření jsme si dále stanovili hypotézu, že motivace studentů středních zdravotnických škol k dalšímu studiu na vysoké škole je závislá na zkušenostech získaných během praktické výuky na školních stanicích. Stanovená hypotéza rovněž nebyla potvrzena. A potvrzena nebyla ani poslední hypotéza, že motivace studentů středních zdravotnických škol studujících před rokem 2004 byla závislá na hodnotovém systému. Z kvalitativního výzkumného šetření vyplynulo, že učitelky odborného výcviku nemají dostatečný čas k motivaci studentů a že používané prvky motivace nesplňují vždy cíle, pro které byly použity. Důvodem je často velký počet studentů ve skupině. Výsledky výzkumného šetření budou poskytnuty zdravotnickým školám k případné sebereflexi a mohou posloužit pro odbornou veřejnost na odborných seminářích, kongresech, nebo k publikaci v odborných časopisech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,765 záznamů.   začátekpředchozí1483 - 1492dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.