|
Sportovní marketing se zaměřením na fotbalový klub Arsenal FC
Agalakova, Valeriia ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Bakalářská práce byla věnována otázce vážnosti sportovního marketingu. V současné době je tato oblast téměř samostatnou disciplínou, protože tradiční marketingové metody mají v rámci působení ve sportovní sféře velmi malý vliv. Hlavním zaměřením práce je prozkoumání marketingové aktivity fotbalového klubu Arsenal FC v modelu 7P marketing mixu, a také v oblasti merchandisingu a celosvětové práce s fanoušky, což jsou důležité prvky ovlivňující prospěch klubu. Na základě analýzyyla byla také provedena identifikace problémů marketingových strategií českých fotbalových klubů.
|
|
Komparace marketingových strategií SK Dynamo České Budějovice a FK Olympie Týn nad Vltavou
Brom, Josef ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Brom, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sportovním marketingem - konkrétně komparací marketingových strategií profesionálního fotbalového klubu a amatérského fotbalového klubu krajské úrovně. V práci jsou nejprve charakterizovány jednotlivé formy komerčních komunikací a specifika sportovního marketingu, poté jsou zde představeny kluby SK Dynamo České Budějovice a FK Olympie Týn nad Vltavou včetně jejich marketingových strategií. V rámci práce bylo provedeno terénní šetření zaměřené na vnímání klubu svými vlastními fanoušky. Výsledky terénního šetření byly také komparovány s výsledky terénního šetření bakalářské práce stejného autora s cílem posoudit vliv amatérského marketingového oddělení FK Olympie Týn nad Vltavou na vnímání tohoto klubu.
|
|
Vítězství jako marketingový nástroj sportovní organizace
Hartman, Jaroslav ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Bakalářská práce má za hlavní cíl analýzu vlivu vítězství na marketing sportovních klubů v házenkářském prostředí České republiky. Jedná se o celky TJ Lokomotiva Louny a HK A.S.A. Město Lovosice. Hlavní pozornost bude věnována médiím, fanouškům a sponzorům, jakožto nejdůležitějším stakeholderům. V teoretické části je popsán sportovní marketing od svých historických kořenů až po současnost, marketingový mix, definováni jednotliví stakeholders obou výzkumných vzorků a vysvětleny strategie sportovního marketingu. V praktické části je na základě kvalitativních dat z nestrukturovaných rozhovorů s funkcionáři klubů pojednávajících o sponzoringu, kvantitativních dat z dotazníkového šetření zaměřených na fanoušky a sekundárních dat z internetového portálu Anopress IT popisujících média, kvalitativně interpretován vliv vítězství na jednotlivé stakeholdery a na závěr navržena doporučená strategie sportovního marketingu, kterou by kluby měly využívat.
|
| |
|
Analýza strategie Red Bullu a její asociace s extrémními sporty
Janek, Alicja ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Sportovní marketing je rozdělen do tří katerorií: marketing sportovního odvětví, marketingové produkty a služby zaměřené na sport a propagace sportu pro věřejnost. Tato diplomová práce je převážně zaměřena na marketing sportovních odvětví a zárověň představuje analýzu unikátní a inovativní společnosti. V dynamicky se rozvíjejícím odvětví energetických nápojů zaujímá Red Bull GmbH vedoucí pozici na trhu. Tato práce popisuje postup vytváření marketingové strategie pro Red Bull a identifikuje zahrnuté principy, procesy a používané nástroje a techniky. Hlavním cílem této práce je vysvětlit jak marketigová kampaň ovlivňuje efektivitu vytváření asociací mezi extrémními sporty a značkou Red Bull.
|
|
Marketingové zastupování profesionálního sportovce
Jíchová, Klára ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Trávníček, David (oponent)
Tato práce je zaměřena na praktický příklad chodu marketingové agentury SPORT INVEST Marketing, a.s. a představení poskytovaných služeb na vybraném sportovci -- rychlobruslařce Martině Sáblíkové. Na základě použitých metod -- dotazníkového šetření a interview - jsem zhodnotila odpovědi a získaná data, z kterých vychází SWOT analýza. Marketingové agentuře jsem doporučila možné návrhy na zlepšení a zefektivnění jejich postupů od výběru sportovce po hledání vhodných obchodních partnerů. Práce ukázala, že samotný výběr sportovce je důležitý, pro agenturu i potenciální sponzory. Úspěch sportovce nezaručuje jeho další marketingové využití. Také propagace sponzorů sportovce by se měla stát něčím výjimečným a zajistit tak hlavním sponzorům exkluzivní podmínky.
|
|
Pojišťovny a financování marketingových aktivit v oblasti sportu v ČR
Rapantová, Nela ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bártová, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování marketingových aktivit pojišťoven v oblasti sportu a jejich úspěšnosti. Dále zjištění povědomí veřejnosti o těchto aktivitách a jejich finanční analýza. První část práce se věnuje teorii sportovního marketingu, druhá se postupně zabývá marketingovými aktivitami ve sportu tří českých pojišťoven, a to České pojišťovny, ČSOB Pojišťovny a Kooperativy. Rozebírá důvody podpory sportu, její využití, úspěšnost a budoucnost. Třetí částí je vyhodnocení průzkumu o povědomí veřejnosti o sportovním marketingu českých pojišťoven. Poslední, čtvrtá, část pak obsahuje finanční analýzu.
|
|
Ekonomika sportovní organizace Český svaz silového trojboje
Houžvička, Ondřej ; Kotáb, Jiří (vedoucí práce) ; Lemoch, Petr (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza současného financování Českého svazu silového trojboje porovnáním státních dotací s Českým svazem vzpírání a nalezení dalších možností financování Českého svazu silového trojboje a propagace tohoto sportu samotného. V současnosti je Český svaz silového trojboje financován především státními dotacemi a to se jeví jako nedostatečné. Bakalářská práce popisuje některé nástroje sportovního marketingu, jež by bylo vhodné použít pro podporu financování a nárůstu počtu závodníků provozujících silový trojboj.
|
|
Marketingová strategie fotbalového klubu AC Sparta Praha
Lacinová, Jana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popis a následná analýza stávající marketingové strategie fotbalového klubu AC Sparta Praha. Práce je zaměřena na marketingovou komunikaci a projekty tohoto klubu. Praktická část obsahuje výsledky marketingového výzkumu, jehož cílem bylo zjištění povědomí fotbalových příznivců o tomto českém klubu a jeho marketingových aktivitách. V závěru jsou navrženy případné změny a zlepšení pro budoucí vývoj klubu.
|
|
Marketing communication of golf in CR and SR
Tomčová, Zuzana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Polišenský, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je analýza jednotlivých marketingových komunikací používaných v golfu v České a Slovenské republice, taktéž analýza marketingových činností dvou vybraných golfových hřišť, prostřednictvím kterých jsi udržují svoje postavení mezi konkurencí. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy marketingu, sportovního marketingu, marketingové komunikace a její jednotlivé formy v rámci sportu v České a Slovenské republice. Tématem praktické části je rozbor aktivit a následující doporučení do budoucna ve dvou analyzovaných golfových hřištích.
|