Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh vpustky dvouválcové rovnačky XRK 2-150
Mazánek, Jan ; Merenus, Ondřej (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout zaváděcí zařízení – vpustku pro kosoúhlou válcovou rovnačku XRK 2–150 určenou k rovnání kruhových tyčí s průměry od 40 mm do 150 mm. návrh byl koncipován jako modifikace vpustky rovnačky XRK 2–180, s ohledem na úpravu odpružení vodicích pák.
Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny
Přikryl, Matěj ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tlumení vibrací vznikajících při pohybu vozidla. V první části je uveden přehled současných typů tlumičů s detailním vysvětlením principu tlumiče hydrodynamického. Součástí práce je také simulace kmitání vozidla s pasivním tlumičem v programu MATLAB Simulink. Literární rešerši magnetických kapalin a popisu magnetoviskózního jevu, je věnována část druhá, která volně přechází na téma magnetoreologických (MR) tlumičů. Závěrečná kapitola nejprve popisuje současné hydrodynamické tlumiče na bázi squeeze filmového (SF) módu magnetoreologické kapaliny a posléze je předložen autorský koncept SF MR tlumiče.
Studie tandemových návěsů užívaných v zemědělství
Szymeczek, Ondřej ; Hloušek, David (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o tandemových návěsech přípojných k traktorům a jejich využívání v zemědělství. Výhradní část práce je věnována konstrukčním prvkům a uzlům těchto strojů. Další část tvoří popis několika vnitrostátních a zahraničních výrobců dopravní techniky užívané v zemědělství. Zbylá část práce je věnována legislativním podmínkám spojených s touto problematikou, přehledem technických parametrů jednotlivých produktových kategorií a jejich následnému kritickému rozboru.
Návrh technologie výroby držáku
Tůma, Vojtěch ; Schwarzer, Emil (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout technologii výroby držáku. Byl zadán plechový díl držáku sluchátek do lehkého sportovního letadla. První část práce se zabývá přípravou polotovaru dělením materiálu, popisuje metody ohýbání a povrchové úpravy nerezové oceli. V druhé části jsou rozebrány technologické náležitosti součásti, provedeny výpočty pro stanovení rozvinutého tvaru, střižné práce a střižné síly, vypočtena celková spotřeba materiálu, minimální a maximální poloměry ohybu, odpružení, ohybová síla a ohybová práce. Z těchto výpočtů vychází návrh ohýbacího nástroje pro výrobu zadané součásti. Z nákladů na pořízení přípravku je provedeno ekonomické zhodnocení a je stanovena prodejní cena jednoho kusu držáku. V závěrech je celý průběh návrhu technologie výroby držáku shrnut.
Systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel
Kochánek, Jiří ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel. Rozebírá používané druhy systémů odpružení a tlumení, jejich výhody, nevýhody, a ukazuje příklady konstrukčních řešení na vojenských vozidlech. Dále obsahuje koncepční návrh systému odpružení a tlumení obrněného vojenského vozidla s pohonem 8x8.
Tváření hliníkových slitin při stárnutí
Stanislav, Filip ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na popis a ověření poměrně mladé metody tváření při stárnutí. Tato metoda je založena na relaxaci napětí a tečení materiálu, ke kterým dochází tvářením dílce v přípravku během vytvrzovacího cyklu s umělým stárnutím za zvýšené teploty. Po vyjmutí z přípravku jsou odpružení a zbytková napětí v dílci v porovnání s konvenčními metodami tváření menší. To se odráží především ve zvýšení únavové odolnosti konstrukce. Tváření při stárnutí je aplikovatelné pouze na precipitačně vytvrditelné slitiny. Tato práce je zaměřena na hliníkové slitiny, typické pro letecký průmysl. První část práce rešeršní formou popisuje principy technologie, její použití v letectví a materiálové pochody v hliníkových vytvrditelných slitinách během tváření při stárnutí. Ve druhé části je stanovena metodika ověření technologie na vzorcích z hliníkových slitin ČSN EN AL-P 7075 a ČSN 424203 (přibližný ekvivalent ČSN EN AL-P 2024). Dále je navrhnut tvářecí přípravek a jsou provedeny experimenty dle navržené metodiky. V závěru práce jsou experimenty vyhodnoceny a porovnány změny v odpružení vzorků tvářených třemi různými metodami: konvenční metodou za studena, při stárnutí na maximální pevnost a při stárnutí na přestárnutý stav.
Systém odpružení a tlumení motocyklu
Filka, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje teoretický přehled z oblasti motocyklových podvozků, systémů zavěšení kol a také informace o samotných pružinách a tlumičích. Dále se práce zabývá praktickým využitím multibody simulace pro testování motocyklového zavěšení a získané poznatky uplatňuje v sérii ukázkových přejezdových testů, vytvořených v programu MSC Adams View. Následuje vyhodnocení výstupů simulace společně s návrhy, jak lze v budoucnu tento model vylepšit.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.
Adaptivní řízení magnetoreologických tlumičů
Míša, Jiří ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh algoritmu řízení adaptivního tlumení prototypových magnetoreologických tlumičů pro formulový vůz kategorie Formula Student. Hlavní náplní práce je návrh a optimalizace algoritmu řízení za pomoci MBS softwaru a skutečně naměřených dat, zaznamenaných během závodu. Dále byla provedena teplotní kompenzace pro potlačení vlivu degradace dynamické viskozity magnetoreologické kapaliny vlivem navýšení provozní teploty a měření vertikální dynamiky vozu na testovacím zařízení 4 - post rig. Cílem celé práce bylo navýšení kontroly vozidla při transientních stavech a lepší využitelnost pneumatik za pomoci změny tlumení v závislosti na aktuálních podmínkách a jízdnímu stavu vozidla.
Kinematické struktury pásových podvozků
Chlud, Martin ; Kočiš, Petr (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje stručný přehled a historii pásových podvozků s důrazem na jednomístná vozidla. Ve druhé části se práce zabývá analýzou jednotlivých kinematických členů pásového podvozku. Třetí část se zabývá návrhem jednomístného pásového vozidla na základě poznatků z předchozích částí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.