Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prázdné urbánní monumenty – aktivace zhlaví Pražského viaduktu v Brně urbanisticko-architektonická studie
Fučíková, Jarmila ; Pech, Zbyněk (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Práce má v první řadě poukázat na možnosti aktivace nefungujícího post-industriálního území. Cílem je odstranit neprůchozí „klín“ do centra a doplnit do lokality chybějící městské aktivity. Za tímto účelem v diplomové práci navrhuji dostavbu budovy s funkcí bydlení, náměstí s tržnicí, městský park a zabývám se také návazností na okolní industriální budovy. Snahou je prostřednictvím dostavby a rehabilitace industriálních budov začlenit lokalitu do organismu města. Velkou tvůrčí výzvou je zachování genia loci této post- industriální krajiny.
Pohled na reflexi ve vzdělávání v oborech sociální práce a ošetřovatelství
Čajko Eibicht, Monika ; Lorenz, Walter (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent) ; Vacková, Jitka (oponent)
V období dynamických společenských změn a nejistot se reflektivní praxe stává pro sociální práci a ošetřovatelství klíčovou. Tato disertační práce zkoumá epistemologické základy a multidimenzionální povahu reflexe v rámci profesního vzdělávání z různých teoretických perspektiv testovaných prostřednictvím originálních empirických zjištění, jejichž cílem je předejít redukci reflexe na pouhou techniku, a naopak podpořit dialog, interdisciplinární spolupráci a participativní přístupy. Vychází z fenomenologického a kritického konstruktivistického přístupu s cílem prohloubit porozumění individuálním i kolektivním zkušenostem vzdělavatelů a jejich reflektivním praktikám. Struktura práce odpovídá třem empirickým fázím. První fáze zkoumá charakteristiky reflexe a její rozvojový potenciál prostřednictvím dotazníků SRIS a PHLMS. Druhá fáze, zahrnující reflexivní tematickou analýzu rozhovorů, se věnuje názorům vzdělavatelů na reflexi a jejich metodám podpory reflektivity u studentů. Ve třetí fázi práce využívá Q metodologii ke zpracování a analýze různých pohledů na reflexi mezi vzdělavateli. Tato metoda, v českém prostředí dosud málo využívaná, umožňuje hlubší zkoumání subjektivních aspektů vzdělávací praxe. Účast 35 vzdělavatelů vedla k identifikaci tří hlavních faktorů: fenomenologického, pragmatického a...
Implementace lidskoprávního přístupu v rozvojové spolupráci českými nestátními neziskovými organizacemi
Stehlíková, Magda ; Muhič Dizdarevič, Selma (vedoucí práce) ; Košák Felcmanová, Alena (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat vývoj a teoreticky ukotvit koncept lidskoprávního přístupu (tzv. HRBA) v kontextu rozvojové spolupráce a zjistit jeho zohledňování českými neziskovými organizacemi. Teoretická část je zaměřena zejména na dosud sporné otázky týkající se universalismu a kulturního relativismu lidských práv, jakož i jejich vesměs individualistické povahy. Blíže je popsáno postupné pronikání lidských práv do mezinárodního rozvojového diskurzu a role a specifika rozvojových nestátních neziskových organizací. Práce předkládá teoretické poznatky a konkrétní příklady aplikace lidskoprávního přístupu neziskovými organizacemi. Zmíněny jsou také kritické pohledy a problematické důsledky spojené s jeho uplatňováním. V českém prostředí je implementace lidskoprávního přístupu zkoumána pomocí případové studie ve dvou významných NNO.
Participativní mapování hodnot a problémů v krajině
Perůtková, Tereza
Bakalářská práce na téma „Participativní mapování hodnot a problémů v krajině“ se zabývá identifikací hodnot a problémů v krajině ve výzkumné lokalitě Hranického krasu. Předmětem analýzy jsou rozhovory s respondenty, kteří navštívili tuto lokalitu a napomohli k determinaci těchto hodnot a problémů, na základě kterých byly nastíněny vývojové tendence a návrh plánu managementu lokality. Velká pozornost je taktéž věnována zejména obci Teplice nad Bečvou s přilehlými lázněmi. Důležitým faktorem je rovněž spolupráce mezi jednotlivými aktéry v území, která povede k rozvoji a dlouhodobé udržitelnosti této jedinečné lokality, jejíž dominanty lze spatřit zejména v NPP Zbrašovské aragonitové jeskyně či NPR Hůrka u Hranic, kde se nachází nejhlubší zatopená propast na světě. Na základě identifikovaných problémů byla v rámci návrhu plánu managementu navrhnuta konkrétní řešení, která zároveň ocenily i zástupci místních samospráv.
Dar víry a abrahámovský příběh (Gn 22,1-19)
Knirsch, Vojtěch ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Jandejsek, Petr (oponent)
Práce Dar víry a abrahamovský příběh (Gn 22,1-19) využívá autoetnografické kvalitativní metodologie k naplnění několika cílů: porozumět daru v kontextu víry, porozumět pojmu "dar víry", propojit různá pojetí daru v abrahamovském příběhu obětování/spoutání Izáka, umět vysvětlit člověku nevěřícímu, že víra je dar. Praktické příklady darování z kontextů dobročinnosti, humanitární a rozvojové pomoci byly propojovány s teologickými inspiracemi z abrahamovského příběhu. Práce přináší inspirativní zjištění pro teorii a praxi diakoniky: Lidé jsou zcela vnořeni do řetězců a sítí vzájemného (mutuálního) obdarovávání, dárce a obdarovaný jsou jen situačně se proměňující role, primární dárce je Bůh. Dar je spojen s obětí, zavazuje, vzniká dluh. Na dar je třeba odpovědět například vděčností, reciprocitou anebo v rámci participace (účasti) spoluúčastí, mutualitou. Obdarovaný dostává dar do vlastnictví, které má u darů Ducha spíše podobu správcovství. Dar se problematizuje, když se vyjadřuje oběživem (penězi). Někdy je třeba darovat "přesto!", že obdarovaný například dar nepřijme. A někdy je třeba dárci odpovědět důvěrou, přestože se jeho požadavek zdá nesmyslný podobně jako v abrahamovském příběhu. Vztah víry, věrnosti, důvěry propojuje v mezních situacích lidi s Bohem a lidi s lidmi přesto, že se s nimi chvěje...
The nature and identity of apologetics in light of the calls of scripture and the Second Vatican Council
NICOLSON, Stuart
Apologetics in recent times has had for many a negative value, and the term 'apologetics' did not appear in the Second Vatican Council documents. However, by returning to the sources in Scripture and the Early Church, especially Peter's call (1Peter 3:15-16) for all faithful to be ready to respond when questioned or challenged about their faith, and to do so in a Christian manner, apologetics can be understood as far more original, ordinary, and organic than how it is often defined. It was originally an integral part of Christians speaking out about their faith, participating with the Logos. Through a Petrine lens, apologetical calls and content can be identified in 10 of the 16 Vatican II documents, including two clear paraphrases of Peter's call. This indicates a problem in how apologetics is identified and understood. Part 1 provides a working definition for Petrine apologetics in order to identify its development through Christian history. Part 2 present a brief and selective history of apologetics. Petrine apologetics is observed and explored in Scripture in Part 2a, including in Jesus' ministry and the first Church generations. In Part 2b it is shown how a second century apologetical turn, particularly through Justin Martyr, reinforced by Eusebius, and concretised by several later Early Church Fathers, narrowed apologetics into becoming elite, intellectual, and clerical - not for all the faithful but the few. The Mediaeval period (Part 2c) could have seen a return to more universal Petrine apologetics, especially through the Fourth Lateran Council, but weak dissemination of its teachings meant the opportunity was lost. After the Reformation, in Part 2d, Charles Borromeo's pastoral apologetics stands out, as well as a growing movement based upon credibility in the English-speaking sphere where apologetics was becoming part of organic engagement of Catholics in Protestant societies. Part 3 focuses on Vatican II. The entrenched Justinian approach in Catholic Europe eschewed engagement with others, leaving apologetics as overly catechetical. Balthasar identified and rejected the old paradigm and the main reform ideas, calling for a new approach: Love Alone Is Credible. Many conciliar apologetics themes are congruent with his reform call, and with Petrine apologetics. In addition to apologetical calls, Vatican II shows that apologetical preparation should be embedded in Christian education (Gravissimum Educationis 2) and how apologetically prepared faithful should engage with society (Apostolicam Actuositatem 1, 2, 11, 29, 31, etc.). But the Council's apologetics calls were not developed and apologetics was mostly replaced by fundamental theology, which has problematic features from Justinian apologetics and the reform ideas Balthasar rejected, and is not related to the apologetical calls of Peter or Vatican II. However, there has been an organic development of apologetics since the 1980s. In Part 4, the problematic current state of Catholic understanding in the ordinary faithful is evident in two recent surveys. It is necessary to respond to this. By reframing apologetics according to the original Petrine call and its Vatican II confirmation, a New Apologetics (NA) can be developed that emphasises Peter's elements of preparation, response, in a Christian manner, for all the faithful. The Petrine elements are unpacked in today's context and several distinctions are explored, including objective and subjective approaches, and the spectrum of evangelisation-apologetics-catechetics. Three 'voices' are shown to have particularly contributed so far to NA: William Levada, Robert Barron, and Peter Kreeft. All intellectual and two being clerics, they have the insight and ability to guide developments. Looking forwards, the two named conciliar texts are explored in how they can be unpacked for developing an embedded apologetics of preparation, response, in a Christian manner: original, organic, ordinary apologetics.
Interpretace dočasných konstrukcí v kontextu aktivace nevyužívaných objektů
Joja, Marie ; Bartošová, Nina (oponent) ; Gregorová,, Jana (oponent) ; Beneš,, Ondřej (oponent) ; Petříčková, Monika (vedoucí práce)
Dočasné využití je ověřeným nástrojem v procesu aktivace nevyužívaných objektů. Dizertační práce upozorňuje na fenomén krátkodobé funkční náplně a jeho úspěšné aplikace v rámci strategie obnovy opuštěných budov. Strategie dočasného využití nabízí možnost testování nových myšlenek pro koncept dlouhodobého využití. Na základě analýzy případových studií byla sestavena webová databáze na adrese www.archipop.cz. Tato veřejně přístupná databáze poskytuje seznam projektů, které uplatňují princip dočasného využití při úspěšné obnově zanedbaných lokalit. Mnoho z těchto projektů je zaštítěno institutem dočasného plánování. Cíle institutu, který dohlíží na dočasné využití v úzké spolupráci s městskými samosprávami, byly zobecněny v samostatné kapitole. Nabyté poznatky z procesu zkoumání principů dočasné architektury byly použity v praktickém úkolu tvorby strategie aktivace vybraného nevyužívaného komplexu, konkrétně areálu bývalé továrny na výrobu papíru ve španělské provincii Pontevedra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.