Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
US Collegiate Football Analysis: Team's Success as an Indicator of Academic Performance
Linhart, Jakub ; Janhuba, Radek (vedoucí práce) ; Godar, Sarah (oponent)
Americký fotbal, jakožto nejpopulárnější sport na univerzitách v USA, láká miliony stu- dentů, aby soutěžili v rozličných ligách pod dohledem vysokoškolské sportovní organiz- ace National Collegiate Athletic Association, Zápasy mezi nejlepšími univerzitními týmy, které jsou součástí Division I Football Bowl Subdivision, patří mezi ty nejatraktivnější a historická rivalita přináší pozornost nejen fanoušků, ale taky médií. Tato pozornost však také představuje větší stres pro soutěžící sportovce a tím pádem dopad proher na jejich psychické rozpoložení mimo hřiště by se nemělo podceňovat. V návaznosti na min- ulé práce, týkající se dopadu univerzitního fotbalu, byly použity data o 114 univerzitách z Division I-FBS během 13 let, aby se analyzoval vliv lepších fotbalových výsledků na akademické výsledky soutěžících studentů. Výsledky této analýzy dokázaly, že existuje významný pozitivní vliv relativně úspěšné sezóny na studijní výsledky hráčů, což zna- mená, že jejich mentalita vůči studiu a socializace mimo fotbalové prostředí jsou lepší po relativně úspěšné sezóně. Toto podporuje hypotézu pojmenovanou "football chicken soup", která říká, že účast v mimoškolních aktivitách zlepšuje schopnost studentů se př- izpůsobit univerzitnímu životu, a tím zlepšuje jejich studijní výsledky. Dále se ukázalo, že...
Historie české hispanistiky: vývoj po roce 1989
BAŠTOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce mapuje vývoj hispanistiky v České republice po roce 1989. V první části definuje, co hispanistika je, jak se španělština studuje ve světě a jaký je stav hispanistiky v současné době v České republice. Druhá část se zaměřuje výhradně na univerzitní prostředí v České republice historii, změny a vývoj ve studiu hispanistiky po roce 1989. Stěžejní součástí je seznam významných českých hispanistů.
Talár. Obecný vývoj a současný stav designu akademických oděvů na vybraných univerzitách v České republice ve 20.-21. století.
JÍLKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj tradiční podoby akademických oděvů a její promítnutí v pojetí mladšího designu v průběhu 20.21. století v České republice. Teoretická část podává informace o obecné historii a původu evropských akademických oděvů, zamýšlí se nad přístupy v současné tvorbě talárů a porovnává vlastnosti používaných textilních materiálů. Je zde popsán současný stav akademických oděvů vybraných českých univerzit a jejich některých fakult. V praktické části se diplomová práce zabývá kritérii a požadavky na podobu nových talárů pro Pedagogickou fakultu Jihočeské univerzity a jsou zde uvedeny jednotlivé kroky postupu při tvorbě návrhů a střihových řešení. Diplomová práce obsahuje rozsáhlou obrazovou přílohu, zejména fotodokumentaci talárů s insigniemi vybraných univerzit.
Zajištění kvality vysokých škol v ČR prostřednictvím evaluace vzdělávací činnosti
Horáková, Hana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou evaluace a systémového nastavení zajištění kvality vzdělávací činnosti vysokých škol v České republice. Vymezuje postavení vysokých škol v rámci vzdělávacího systému, jejich členění dle typu poskytovaných studijních programů a podání aktuálního přehledu v současnosti působících vysokých škol v ČR, poskytuje náhled na světové žebříčky, jejich historii a postavení českých škol v nich, dále osvětluje pojem evaluace ve vzdělávání, rozdíl mezi vnitřním a vnějším hodnocením. Současně též představuje činnost Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství a jeho odlišnost od předcházející Akreditační komise. Empirické šetření této diplomové práce se zaměřuje pomocí obsahové analýzy vnitřních dokumentů vybraných vysokých škol vztahujících se k problematice hodnocení a nastavení vnitřních systémů zabezpečení kvality vzdělávací činnosti, na odhalení předností a nedostatků nastavení současného systémů hodnocení kvality vzdělávací činnosti vysokých škol. KLÍČOVÁ SLOVA Evaluace, hodnocení, kvalita, vysoké školy, vzdělávací činnost
Student se sluchovým postižením na vysoké škole
Ondráčková, Zdenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat podpůrné služby, které poskytují studentům se sluchovým postižením vysoké školy v České republice. Jsou zde uvedeny zákony, které se pojí s právem na vzdělávání osob se specifickými potřebami, resp. osob se sluchovým postižením. Následně se práce věnuje jednotlivým oblastem nezbytných pro studium na vysoké škole, jako např. jazykové kompetence či tlumočnické služby. Stěžejní část práce tvoří výčet veřejných vysokých škol, u kterých je uvedeno, zda zřizují centrum pro poskytování služeb studentům se specifickými potřebami a následně jsou prezentovány konkrétní služby, které jsou nabízeny studentům se sluchovým postižením. Posléze je uvedena organizace, která sdružuje některé veřejné vysoké školy, které poskytují podpůrné služby studentům se specifickými potřebami. Dané informace byly získány pomocí analýzy webových stránek konkrétních vysokých škol, případně skrze elektronické dotazníky. Výsledky této práce umožňují rychlý a ucelený vhled do problematiky poskytování služeb studentům se sluchovým postižením na vysoké škole.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Horáková, Jitka ; Galeová, Nicol (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Vstupní prostor Přírodovědecké fakulty je strategické místo k vybudování objektů, které budou sloužit studentům, zaměstnancům fakulty a veřejnosti. Komplex budov na hranici přírody a města bude mít reprezentativní, edukativní a sociální funkci.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Promna, Denisa ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Předmětem práce bylo vypracovat architektonicko – urbanistický návrh vstupního prostoru do areálu Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci-Holici. Návrh se zaměřuje na pochopení místa plného života studentů a vědců. Hlavní navrhovaný objekt vychází ze zlatého řezu – nejen architektonická hmota, ale i náplň budov pracuje s pochopením významu vzdělání. Předání vědomostí dalším generacím. Současný stav areálu je vytvořen samovolnou zástavbou bez bližšího urbanistického řešení. Nový objekt je situován do pozice, která vytváří jasný charakter místa s dominantou, ale zároveň respektuje stávající stav. Objekt se zaměřuje na setkání lidí s myšlenkou, nad knihou nebo v kruhu studijního kolektivu. V kontrastu s tím se pak objevuje odpočinek a relaxační prostor v přírodě. Ta je inspirací pro vytvoření zástavby a přitom se v objektu objevuje jistá racionalita ve volbě architektonického vyjádření. Rozhraní mezi městem (vytvořené člověkem) a přírodou je ztvárněno fórem v podobě disku - dialog. Spirituální přesah architektonického vyjádření nám umožní pochopit ono rozhraní a potenciál místa na okraji města Olomouce. Město - příroda.
Tlumočení mezi angličtinou a českým znakovým jazykem v českém vysokoškolském prostředí
Machač, Filip ; Hynková Dingová, Naďa (vedoucí práce) ; Stará, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tlumočením mezi angličtinou a českým znakovým jazykem ve vysokoškolském prostředí. Teoretický základ práce definuje potřebnou terminologii, vymezuje pracovní jazyky tlumočníka, popisuje tlumočení do aktivního cizího jazyka, tlumočení mezi dvěma cizími jazyky, možnosti odborné přípravy a profesního uplatnění tlumočníků angličtiny a českého znakového jazyka a online tlumočení a jeho využití na vysokoškolských přednáškách. Výzkumná část se zaměřuje na konkrétní tlumočnickou situaci - na online přednášku zahraniční lingvistky znakových jazyků tlumočenou z angličtiny do českého znakového jazyka. Cílem výzkumné části bylo pomocí strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami vedených se zadavateli tlumočnické zakázky, se zahraniční přednášející, s tlumočníky a s neslyšícími a slyšícími návštěvníky přednášky popsat situaci v tlumočení mezi angličtinou a českým znakovým jazykem ve vysokoškolském prostředí. Klíčová slova: tlumočník znakového jazyka, čeština, angličtina, český znakový jazyk, znakový jazyk, vysoká škola
Metodika pro realizaci orálněhistorického výzkumu v prostředí výzkumných ústavů, vědeckých pracovišť a „intelektuálních elit“
Vaněk, Miroslav ; Krátká, Lenka ; Wohlmuth Markupová, Jana
Metodika přináší komplexní obraz realizace orálněhistorického projektu v prostředí „intelektuálních elit“, na příkladu specializovaných výzkumných, akademických či vysokoškolských ústavů a odborných/výzkumných pracovišť. Metodika se zaměřuje také na možné využití orálněhistorických výzkumů v uvedených oblastech pro poznání minulých i současných společenských jevů a zároveň upozorňuje na úskalí, která takový výzkum může přinést. Metodika postihuje celý výzkumný proces v dané oblasti, od okamžiku zadání až po finální výstupy.
Plný tet: TB94TACR002_metodika - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.