Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 567 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skinheadská subkultura v postindustriální době a její možný vývoj očima jejích členů
Jakubčanin, Petr ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Urban, Lukáš (oponent)
V diplomové práci se zabývám podstatou subkultury zakotvené v postindustriální éře. Skrze relevantní literaturu teoreticky analyzuji vztah subkultury skinheads ke kultuře dominantní a odkrývám její charakteristiky utvářené převážně vlivy globalizace, současného kapitalistického systému a vzájemnou interakcí různých společenských činitelů. Též cílím na znaky a vnitřní diferenciaci subkultury, jež souvisí s její politizací. V empirické části se skrze kvalitativní výzkum orientuji na zodpovězení výzkumných otázek, které mají za cíl odkrýt emické vnímání subkultury v postindustriální době očima jejích samotných členů. Výpovědi skinheads o aktuálním stavu jejich subkultury a jejím možném budoucím vývoji jsou tak posléze důsledně analyzovány a interpretovány.
Koletova hornická hudba
Schrollová, Kristina ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra hudební výchovy ABSTRAKT v ČJ Koletova hornická hudba Kolet`s mining music Kristina Schrollová Vedoucí práce: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. Studijní program: Učitelství pro 1.st ZŠ, specializace Hv Studijní obor: Učitelství pro 1.st ZŠ 2024 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá motivací dětí ke hře na hudební nástroj vlivem kulturního působení orchestru Koletovy hornické hudby v části regionu Jestřebích hor. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je věnována historii Koletovy hornické hudby od jejího počátku až po současnost, hudebním událostem, které se staly pod vedením různých dirigentů orchestru. Zaměřuji se také na osoby, díky kterým Koletova hornická hudba byla udržena a za kterých se událo nejvíce významných událostí. Jedná se o bratry Koletovy a Zdeňka Tlučhoře. Druhá část je zaměřena na získávání dat o motivaci žáků ZŠ Velké Svatoňovice, Malé Svatoňovice, Batňovice, Úpice a Rtyně v Podkrkonoší a žáků ZUŠ Úpice a Rtyně v Podkrkonoší. Výzkumné šetření bude provedeno i u členů Koletovy hornické hudby, které bude sloužit k získání dat o jejich vlastní motivaci k hudbě. KLÍČOVÁ SLOVA Dirigenti, hra na hudební nástroj, hudba, Koletova hornická hudba, motivace
Software-defined antenna array
Sedláček, David ; Prokopec, Jan (oponent) ; Maršálek, Roman (vedoucí práce)
The main objective of this thesis was to develop a demonstrator platform implementing signal processing algorithms for signal direction of arrival estimation. In total, six estimation techniques were described, and simulations of discussed beamforming and subspace-based methods were implemented in Python. A study was conducted on available hardware, comparing trade-offs between customised and off-the-shelf solutions. Specific hardware and software configurations were proposed for practical implementation of the estimation methods. Finally, a testbed was constructed to verify the performance of the implemented estimation methods. Tests were performed, and the results were critically evaluated.
Život a hudba Antonína Dvořáka ve filmu Koncert na konci léta
VONDRÁČKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce pojednává o filmu Františka Vláčila Koncert na konci léta (1979), který je založen na životních událostech skladatele Antonína Dvořáka. V první řadě je nastíněn Dvořákův obecný životopis. Práce následně krátce naráží na samotný film a jeho historickou přesnost. Další část je pak věnována hudbě, která se v díle vyskytuje. V závěru pak krátce posuzuje podobnost s filmem Americké dopisy (2015) režiséra Jaroslava Brabce.
Vybrané prvky muzikoterapie při hudebních činnostech pro žáky Základní školy při centru Arpida
SÜČOVÁ, Markéta
Tato práce charakterizuje muzikoterapii, tedy historii, druhy a formy, metody a také cíle tohoto terapeutického oboru. Další kapitola se zabývá speciální pedagogikou a jejími jednotlivými disciplínami. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje modely a strukturu muzikoterapie pro jedince se speciálními potřebami. Praktická část charakterizuje rehabilitační centrum Arpida a dále nabízí čtyři teoretické modely muzikoterapeutických setkání určených především pro žáky Základní školy při centru Arpida, které nabízejí hudební aktivity s prvky muzikoterapie.
Malování s hudbou v mateřské škole
HOUSEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce zkoumá vliv hudby na malířskou aktivitu dětí v mateřské škole. Cílem práce je prozkoumat, jak veselá a smutná hudba ovlivňuje děti a jejich schopnost přenést tuto hudbu na papír. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, prožitkového učení, poslechu hudby a významu barev. Praktická část zkoumá hudební a výtvarný projev dětí s množstvím prožitkových aktivit. Dále přináší konkrétní postupy a návrhy pro zapojení malování s vážnou hudbou do výuky v mateřské škole. Metody sběru dat byly založeny na pozorování, rozhovorech, reflexi, videozáznamech a analýze kreseb. Hlavní zjištění práce analyzuje odlišnou reakci dětí na smutnou a veselou skladbu.
Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby
ŠTANGLOVÁ, Aneta
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může pomoci učitelům a učitelkám motivovat děti k pohybu a zájmu o hudbu v mateřské škole a poradit, jak zábavnou formou pohyb a hudbu realizovat. V teoretické části jsem se zaměřila na oblasti pohybové a hudební teorie v předškolní pedagogice, na význam pohybu pro děti předškolního věku, na problematiku rozvoje pohybu u dětí formou pohybových aktivit a motivaci k pohybu pomocí hudby. V praktické části jsem se zaměřila na vytvoření "Nápadníku pohybových chvilek pomocí hudby", který rozvíjí pohybové a sluchové schopnosti a zdokonaluje dovednosti dětí předškolního věku. Součástí nápadníku jsou aktivity na všechna čtyři roční období. V praktické části jsem se věnovala konkrétním cvikům, námětům pohybových her, rozcvičkám propojeným hudbou a řízeným činnostem, které jsou zakomponovány do tematického plánu - jaro, léto, podzim a zima. Všechny pohybové aktivity a hudební činnosti jsou realizovány v praxi mateřské školy.
Rozvoj kultu sv. Jana Nepomuckého do svatořečení
Herold, Miroslav ; Petráček, Tomáš (vedoucí práce) ; Mikulec, Jiří (oponent) ; Royt, Jan (oponent)
Anotace: Kult sv. Jana Nepomuckého patřil k charakteristickým rysům života v habsburském soustátí a dalších katolických zemích Evropy v raném novověku. Počátky úcty ke středověkému mučedníkovi byly vázány na Prahu, na jeho hrob v katedrále, na metropolitní kapitulu. Světce proslavilo především přesvědčení, že položil život za zachování zpovědního tajemství. Svou smrtí uchránil dobré jméno české královny Johany, která se mu zpovídala, na druhou stranu prý trestal ty, kteří se chovali neuctivě vůči jeho vlastní posmrtné pověsti a hrobu. Stal se proto nesmírně populárním ochráncem cti a dobré pověsti, hodnot v raně novověké společnosti vysoce ceněných. Svatojánské úcty se pod vlivem pražské kapituly ujali Habsburkové, katoličtí vládci, kteří usedli na trůn Janova mučitele Václava IV. a Janovy duchovní dcery Johany. Světce ctili jako jednoho ze svatých patronů Českého království, jemuž vládli. Rekatolizace tohoto království a přidružených zemí umožnila růst svatojánské úcty, která se už ke konci 17. století začala živelně šířit za jejich hranice. Na začátku 18. století tento vývoj zásadně posílil vznik bratrstev sv. Jana Nepomuckého, které si vytkli za cíl šířit svatojánský kult. Do dvou z těchto prestižních duchovních institucí se zapsali téměř všichni dospělí členové habsburské rodiny, kteří pak rozšířili...
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy
Chase, Olga ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na I. stupni základní školy Olga Chase Vedoucí práce: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: Učitelství pro I. stupeň základní školy ABSTRAKT Tématem diplomové práce je zapojení hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Cílem diplomové práce je kriticky posoudit názory na význam vztahu integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Teoretická část představí pojetí integrované tematické výuky, shrne dosavadní poznatky o vlivu hudebních činností na rozvoj osobnosti dítěte z odborné literatury a relevantních zdrojů, vyzvedne výsledky prací zaměřených na zapojení hudby do vyučování na základní škole. Praktická část zkoumá zařazení hudebních činností do vyučovacích předmětů na primární škole, porovná vliv běžné výuky a specializované hudebně zaměřené výuky a na základě dotazníkového šetření a vlastního pozorování vyhodnotí efekt takové výuky z pohledu žáků, jejich rodičů a jejich vyučujících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 567 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.