Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Je to jenom stav mysli" - Etnografie bolesti a zranění u vrcholových atletů
Korečková, Adéla ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Poděbradský, Oldřich (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je bolest a zranění. Výzkum těchto dvou fenoménů, které jsou úzce spjaty s vrcholovým a výkonnostním sportem probíhal v prostředí tréninkové skupiny elitních atletů - vrhačů. Práce má za cíl popsat, jak tito zkoumaní atleti reagují a prožívají bolest a zranění. Bolest a zranění jsou dva odlišné koncepty, které se mohou, ale také nemusí objevovat společně. Bolest je více subjektivním fenoménem, zatímco zranění bývá obvykle nahlíženo více objektivně. Sportovci při tréninku i závodě testují hranice lidského těla, přičemž se velmi často objevují právě tyto dva fenomény. S testováním hranic těla se pojí také kultura riskování, která byla do výzkumu zahrnuta jako jedna z výzkumných podotázek. Pro získání komplexnějšího náhledu na zkoumanou problematiku byli do výzkumu zapojeni nejen samotní atleti, ale také trenérka, sportovní lékař a fyzioterapeutka. Při výzkumu bylo užito kvalitativní výzkumné metody, která se skládala z pozorování, rozhovorů a dat z dokumentů.
Soundscape pražské psychedelické kytarové scény
Poděbradský, Oldřich ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stavělová, Daniela (oponent) ; Kratochvíl, Matěj (oponent)
Psychedelická rocková hudba se od svého vzniku v 60. letech 20. století stala neodmyslitelnou součástí zvuku jak rockové, tak západní populární hudby. Tato disertační práce se věnuje tomu, jak se tato hudba provozuje v pražském prostředí, tedy pražské psychedelické soundscape (Shelemay 2006). Struktura práce je volně inspirovaná koncepty scapes tak, jak je chápe Arjun Appadurai (1996). Nejprve pojednává, jak se vyvíjel "psychedelický zvuk" a pomocí etnografického výzkumu ukazuje, co tento znamená pro aktéry v rámci této soundscape. Poté odhaluje, kdo jsou aktéři scény, jak se prolínají role performerů a publika, jak vnímají aktéři svou hudbu v rámci multižánrovosti dané scény a co pro ně znamená fenomén "psychedelické rockové hudby", ať už jde o samotný sonický element či "rituál" (Turner 1969) živého koncertování, častokrát spojeného s užíváním omamných látek. Cílem práce je popsat pražskou psychedelickou kytarovou soundscape jako velkou živoucí sít, založenou na vzájemném přátelství a pomoci, spíš než jen množinou skupin, které se samy nazývají nebo jsou nazývány psychedelické. Klíčová slova: antropologie; etnomuzikologie; psychedelie; soundscape; rock.
"It's got to be dirty": Komodifikace vzpomínání na případu souboru Prague Burlesque
Poděbradský, Oldřich ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Seidlová, Veronika (oponent)
Tato práce je zaměřena na komodifikaci vzpomínání na případu souboru Prague Burlesque. Burleska, resp. neo-burleska si jako zábavní žánr v českém kontextu zatím hledá své místo a není tak známá jako v západní Evropě či v USA nebo Kanadě. Za deset let činnosti souboru Prague Burlesque si své místo na poli zábavního průmyslu ale pomalu dobývá. Ve své práci se zaměřuji na to, jak burlesku a vzpomínání na "zlatou dobu" vnímají sami členové souboru, návštěvníci představení a jak je toto vzpomínání komodifikováno při marketingových účelech jak pravidelných Prague Burlesque Show, tak každoročního Prague Burlesque Festivalu. Práce je spojením teoretických konceptů o simulakru (Baudrillard, MacCannel), kolektivní paměti (Halbwachs, Erll) a komodifikaci retra a nostalgie po druhé světové válce (Grainge, Moore) a terénního výzkumu, který probíhal v letech 2015-2017.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.