Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.
Preference v oblasti zaměstnaneckých výhod u různých generací pracovníků
Juricová, Aneta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá preferencemi různých generací pracovníků v oblasti zaměstnaneckých výhod. Zaměřuje se na význam zaměstnaneckých výhod, na systém a zásady poskytování jednotlivých druhů požitků, rovněž na aktuální trendy v poskytování výhod především v kontextu konceptu work-life balance. Práce se zabývá problematikou generací baby boomers, X a Y a jejich preferencemi v oblasti zaměstnaneckých výhod. Součástí práce je kvalitativní výzkum zaměřený na tyto preference jednotlivých generací. Klíčová slova zaměstnanecké výhody, baby boomers, generace X, generace Y
Péče o zaměstnance na mateřské a rodičovské dovolené a jejich podpora při návratu a slaďování soukromého a pracovního života
Šádová, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na oblast rodinné politiky týkající se zaměstnanců na mateřské a rodičovské dovolené. Zkoumá detailně možnosti zaměstnávání rodičů, zařízení péče o děti a využívání různých forem alternativních úvazků. Práce sleduje praxi rodinných politik v zahraničí, konkrétně na Slovensku, v Polsku, Německu, Švédsku, Norsku, Dánsku a Finsku. Součástí práce je případová studie v organizaci, která zjišťuje, jak organizace přistupuje k zaměstnancům na mateřské a rodičovské dovolené a jaké nástroje používá pro podporu jejich návratu do zaměstnání a při slaďování jejich pracovního a soukromého života. Dotazníkové šetření provedené mezi zaměstnanci zkoumané organizace na mateřské a rodičovské dovolené reflektuje a doplňuje poznatky získané z ostatních interních zdrojů této organizace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učení se a obtížné okamžiky pracovní dráhy u pomáhajících profesí
Ghaloomová, Aneta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku celoživotního vzdělávání a učení se u pracovníků pomáhajících profesí. Nejprve poskytuje pohled na specifika a nároky pomáhající profese a na obtížné momenty spojené s jejím výkonem. Dále popisuje jednotlivé formy celoživotního vzdělávání a učení se, a to formální vzdělávání, neformální vzdělávání a informální učení se a klade si za cíl zjistit, která z těchto forem je hodnocena jako přínosná pro zvládání náročných okamžiků při výkonu pomáhající profese. Pomocí kvalitativní metody rozhovoru s vybranými respondenty, pracovníky pomáhajících profesí, je realizováno empirické šetření o zkušenostech s náročnými okamžiky a jednotlivými formami celoživotního vzdělávání a učení se. Následuje analýza získaných zjištění, formulace závěru a doporučení z něj vzešlých. Klíčová slova: pomáhající profese, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, informální učení se, supervize, kvalitativní výzkum
Mnemotechnika ve výuce dospělých cizímu jazyku
Výmolová, Eliška ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cíl diplomové práce je analyzovat výuku cizího jazyka z hlediska užívání mnemotechnik jako specifických výukových postupů vedoucích k zapamatování si učiva. Práce rozebírá typy a fáze paměti a proces zapomínání, vymezuje pojem učení, popisuje učební styly a charakterizuje prvky efektivního učení. Dále se práce věnuje principům pro konsolidaci informací v paměti, atributům účinného opakování a zejména mnemotechnickým postupům. Pozornost se soustředí na principy, typy a efektivitu mnemotechnik a jejich implementaci do výuky cizího jazyka. Další část rozebírá prvky andragogické didaktiky, jejich oborovou aplikaci a androdidaktické principy. Následně se diplomová práce zaměřuje na kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat používání mnemotechnik ve výuce cizího jazyka, a to na základě pozorování kurzů pro dospělé na dvou jazykových školách.
Analýza proměnných ovlivňujících postavení matek samoživitelek na trhu práce
Kolmistrová, Aneta ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se snaží odhalit, jaké proměnné ovlivňují postavení matek samoživitelek na trhu práce v České republice. V práci je nejprve identifikováno devět proměnných, které mohou mít vliv na jejich postavení na trhu práce. Analýza těchto proměnných vede následně k jejich rozdělení na dvě skupiny - individuální a objektivní. V rámci individuálních proměnných je pozornost zaměřena na finanční a materiální situaci, podporu širší rodiny, pracovní aspirace a potřebu harmonizace pracovního a osobního života matek samoživitelek. Jako objektivní vlivy jsou řešeny opatření sociální a rodinné politiky, možnosti využití předškolních a školních zařízení, přístup zaměstnavatele z hlediska využívání family-friendly přístupu a rizika diskriminace a riziko nezaměstnanosti. Následné empirické šetření s kvalitativním designem využívá osobních zkušeností matek samoživitelek z jejich působení na trhu práce v kontextu zvolených proměnných. Vyhodnocení šetření potvrdí šest z celkových devíti vlivů jako spíše ovlivňující proměnné. Zhodnocením všech skutečností dochází k nabídnutí dalších možných rozšíření zkoumané problematiky. Klíčová slova: matka samoživitelka, rodina, pracovní život, osobní život, harmonizace, trh práce
Osobnostní odolnost seniorů účastnících se vzdělávání na univerzitách třetího věku
Škvorová, Klára ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Populace stárne. Prognózy předpovídají v budoucnu nárůst počtu lidí ve věkové kategorii 65+. Je proto potřeba uvažovat o zapojování seniorů do společenského dění a podpoře jejich soběstačnosti do vysokého věku. Jednou z cest je i vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vzdělávání v rámci univerzit třetího věku a zkoumá jej z nového pohledu. Zaměřuje se na hardiness (osobnostní odolnost) jako složku osobnosti, která pomáhá jedinci lépe zvládat zátěžové situace. Šetření v práci zjišťuje, zda senioři navštěvující univerzity třetího věku mají vyšší úroveň hardiness než senioři, kteří je nenavštěvují, a zda též pozitivněji vnímají své zdraví a smysluplnost svého života. Práce též zkoumá, zda úroveň hardiness závisí na pohlaví, výši dosaženého formálního vzdělání a zda souvisí s vnímanou sociální oporou. Výsledky šetření ukazují, že pohlaví nevytváří diferenci v úrovni hardiness a senioři studující na univerzitách třetího věku vnímají pozitivněji své zdraví a svůj život jako smysluplnější oproti seniorům, kteří na univerzitách třetího věku nestudují. Nebyl prokázán rozdíl ve výši úrovně hardiness mezi oběma skupinami, závislost na výši dosaženého vzdělání a souvislost s vnímanou sociální oporou. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, hardiness, odolnost, senior, vzdělávání, U3V, univerzita třetího věku
Prediktory kariérního úspěchu absolventů humanitních a společenskovědních oborů vysokých škol
Turková, Jaroslava ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci prediktorů kariérního úspěchu u absolventů humanitních a společenskovědních oborů vysokých škol. Teoretická část srovnává pojetí kariérních koncepcí a shrnuje dosavadní výzkumy věnující se hledání prediktorů kariérního úspěchu. Pozornost je také věnována začátku kariéry absolventů vysokých škol a jejich uplatnění na trhu práce z hlediska různých studovaných oborů. V rámci empirické části bylo provedeno dotazníkové šetření mezi absolventy sledovaných oborů, kteří zakončili své studium před pěti až šesti lety. Byla měřena aktuální dosažená míra kariérního úspěchu a hledána asociace s charakteristikami, které vypovídají o průběhu studia respondentů. Následně jsou navrženy další možné směry, kterými by se mohl ubírat kvalitativní i kvantitativní výzkum v oblasti kariérního úspěchu absolventů. KLÍČOVÁ SLOVA kariéra, kariérní úspěch, absolventi, humanitní obory, společenskovědní obory, trh práce
Komparace institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a Španělském království
Varvařovská, Tereza ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku, zejména pak institucí univerzity třetího věku. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Úvodní část práce se věnuje teoretickým východiskům vzdělávání seniorů a na základě prognózy vývoje demografické situace v Evropě je zde zdůvodněn význam vzdělávání seniorů pro společnost i jedince samotného. Stěžejní část práce je zaměřena na institucionální zabezpečení vzdělávání seniorů a jsou v ní představeny nejvýznamnější formy vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku. Tato část poté vyústí do samotné komparace instituce univerzity třetího věku v obou zemích dle šesti zvolených kritérií. Cílem komparace je zjistit, zdali instituce univerzity třetího věku ve Španělsku vychází ze stejného modelu jako instituce univerzity třetího věku v České republice. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, institucionální zabezpečení, univerzita třetího věku, senioři
Izolace jedince a pracovní skupiny v organizaci
Bartáková, Eva ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá izolací jedince a pracovní skupiny v rámci organizace. Izolace jedince je zde dávána do souvislosti s jeho schopností adaptace na pracovní prostředí. Také je věnována pozornost faktorům, které mohou výrazně přispět k izolaci jedince a těmi jsou konflikty v rámci pracovní skupiny a špatné vztahy na pracovišti. V další části práce je popsána podstata vzniku izolace pracovní skupiny, která může vycházet z procesů, které jsou v přiměřené míře pro fungování skupiny nezbytné, ve své extrémní míře mohou mít na skupinu negativní vliv. Izolace by měla být vnímána jako impulz ke změně, která úzce souvisí se schopností učení. Z toho důvodu byla do práce zahrnuta i problematika organizační změny, vzdělávání jedinců či využívání kreativních technik. Tyto postupy mohou sloužit také jako prevence vzniku izolace. Své praktické poznatky v této oblasti jsem zahrnula do případové studie popisující situaci pracovní skupiny, která se v izolaci již nachází a v souvislosti s jevy, ke kterým v této skupině dochází, se někteří její členové cítí být izolováni. Klíčová slova Izolace, adaptace, groupthink, změna, vzdělávání zaměstnanců, pracovní skupina, kreativita, učení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.