Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Schwarzenberská primogenitura. Hlubocko-krumlovská větev
Spalová, Michaela ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Tato práce pojednává o primogenituře (hlubocko-krumlovské větvi) významného knížecího rodu Schwarzenbergů. Schwarzenbergové pochází původně z německých Dolních Frank a v Čechách zapustili své kořeny natrvalo až v polovině 17. století. K rozdělení rodu na primogenituru (hlubocko-krumlovskou větev) a sekundogenituru (orlickou větev) došlo v roce 1802, na základě ustanovení závěti Ferdinanda ze Schwarzenbergu z roku 1703. Schwarzenberská primogenitura vlastnila rozsáhlý pozemkový majetek, jehož největší část se nacházela na území Čech. Její členové prosluli především jako neobyčejně schopní hospodáři, kterým se na svých statcích podařilo vytvořit dokonale promyšlený hospodářský systém, jenž se ve své době řadil k nejvyspělejším v Evropě. Svého vrcholu dosáhla jejich činnost v druhé polovině 19. století a ještě počátkem 20. století. Další léta však již pro hlubocko- krumlovskou větev Schwarzenbergů tak příznivá nebyla. Po vzniku samostatného Československa přišla rodina o velkou část svého majetku v Čechách pozemkovou reformou. Za druhé světové války jí veškerý majetek zabavilo gestapo ve prospěch Velkoněmecké říše. A dva roky po skončení války byl v Československu schválen zákon č. 143/1947 Sb. (tzv. Lex Schwarzenberg), kterým byl všechen majetek schwarzenberské primogenitury na území státu převeden...
Život seniorů na venkově s ohledem na volnočasové aktivity
Kocurová, Tereza ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá životem současných seniorů na venkově s ohledem na jejich volnočasové aktivity. V první části jsou vymezeny klíčové termíny jako například stárnutí a stáří; senior; aktivní stárnutí; ageismus; volný čas a jeho funkce a faktory, které jej ovlivňují. V následující části jsou představeny jednotlivé typy organizovaných a neorganizovaných volnočasových aktivit pro seniory. Hlavní částí práce je kvalitativní výzkum o životě seniorů na venkově. Výzkum byl proveden metodou polostrukturovaných rozhovorů s patnácti seniory, žijícími na venkově.
Psychomotorický a řečový vývoj tělesně postižených
Dvořáková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Psychomotorický a řečový vývoj tělesně postižených AUTOR: Markéta Dvořáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou dětské mozkové obrny a odchylkami psychomotorického a řečového vývoje s tímto onemocněním spojenými. V teoretické části nejprve popíši psychomotorický a řečový vývoj intaktních dětí v období od věku novorozeneckého do školního věku, v její druhé části se věnuji psychomotorickým odchylkám a konkrétním řečovým poruchám v rámci forem dětské mozkové obrny dětí téhož věku. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum možného vlivu postižení na přijetí do školského zařízení, zda symptomatické řečové poruchy při DMO ovlivňují školní výkon a zjištění názoru rodičů na budoucí pracovní uplatnění svých dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, psychomotorický vývoj, řečový vývoj
Projekty sponzorování dětí z rozvojových zemí v Africe
Matějů, Petr ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
88 7. Shrnutí a klíčová slova Tato práce se zaměřuje na problematiku přístupu českých organizací zajišťujícíCh projekty sponzorování dětí v rozvojových zemích v Africe k negativním dopadum jejich projektu. Popisuje stav těch afrických rozvojových zemí, v nichž české organizace pUsobí. Ilustruje principy rozvojové spolupráce a humanitární pomoci a účast České republiky na těchto aktivitách. Představuje hlavní motivaci organizací k zavádění projektu sponzorování dětí, jimiž jsou chudoba a vysoká úroveň negramotnosti obyvatelstva těch afrických zemí, v nichž organizace pUsobí. V této praCl Je zároveň uveden přehled českých organizací zajišťujících projekty sponzorování dětí v rozvojových zemích v Africe a porovnání pozitivních a negativních dopadu daných projektu. Klíčová slova: sponzorování dětí (adopce na dálku), rozvojová spolupráce, vzdělání, chudoba.
Pojetí autoevaluace školy v procesu inovace povinného vzdělávání v České republice
Čáp, Petr ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V práci jsem se zabýval teoretickými východisky české koncepce autoevaluace kvality školy. Definoval jsem hlavní problém, který tkví v tom, že ředitelé, kteří jsou v rolích manažerů zodpovědní za řízení změn na školách a jsou hlavními tvůrci evaluačního cyklu, nevnímají proces autoevaluace jako komplexní jev demokratizace školy, který má široké vazby na celospolečenský vývoj a který ovlivňuje školu na mnoha rovinách. Popsal jsem jednotlivé globální i ryze místní příčiny, které vedly k principu zajišťování kvality ve vzdělávání. V diplomové práci jsem se zabýval podmínkami efektivního evaluačního cyklu, kterými jsou změna kultury školy na otevřenou kulturu učící se organizace. V druhé části práce jsem rozebral jednotlivé etapy evaluačního cyklu z pohledu demokratizace českých škol.
Vliv jaderné havárie v Černobylu na životní prostředí
Dvořáková, Markéta ; Přibil, Rudolf (vedoucí práce) ; Braniš, Martin (oponent)
Moderní civilizace je závislá na produkci energie, ovšem jediné zdroje energie, které jsou schopny pokrýt naše potřeby, jsou energie získaná spalováním fosilních paliv a energie získaná jaderným štěpením. V souvislosti s využíváním jaderné energie mají lidé obavy jednak z rizika jaderné havárie, a dále z ukládání radioaktivních odpadů pod zemským povrchem. Moje práce se soustředí zejména na riziko havárie jaderné elektrárny, které je demonstrováno na příkladu havárie jaderné elektrárny v Černobylu. V Černobylu byly zastaralé typy jaderných reaktorů a personál, který elektrárnu obsluhoval, nebyl dostatečně připraven na prováděný experiment. Po výbuchu jaderné elektrárny v Černobylu se do ovzduší uvolnilo velké množství radionuklidů, které zasáhly především nejbližší okolí elektrárny, kde byla vyhlášena třicetikilometrová zakázaná zóna. Moje práce se zabývá důsledky této jaderné katastrofy v Černobylu na životní prostředí, a to jak z hlediska zdravotních následků pro obyvatelstvo, tak i působení na živočichy a rostliny zejména v blízkém, ale i vzdáleném okolí elektrárny.
Integrované vyučování v primární škole. Vlastivědný projekt s respektováním interdisciplinarity
Vaněček, Michal ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Práce se zabývá problémem integrovaného vyučování v české primární škole, speciální důraz je položen na řešení možnosti další integrace vlastivědného učiva, na tuto teoretickou část navazuje zpracování návrhu projektu, který na základě respektování interdisciplinarity integruje učivo o domově, o rodném místě. Praktická část, tedy samotný vlastivědný projekt, se sestává z pracovních listů pro žáky 4. - S.ročníku zš a z teoreticko - metodických rádců pro učitele (včetně jednoho pedagogicko - filozofického okénka). Pracovní listy pro žáky jsou v práci barevně odlišeny.
Tradice Českého Meránu
Hrušková, Šárka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Podnětem k výběru tohoto tématu byl fakt, že jsem nikde nenalezla komplexně zpracovaný přehled místních tradic a zvyků a také to, že zde žiji od narození a tak mám řadu vlastních poznatků, které mohu při zpracování uplatnit. V posledních letech zde dochází ke vzniku nových tradic a částečně také k obnově tradic dřívějších. Cílem práce je zjistit a zaznamenat tradice, které se v oblasti Českého Meránu dodržovaly dříve, ale zejména ty, které se zde objevují dnes. Práce nejprve stručně popisuje oblast Českého Meránu, její přírodní charakteristiku, historii a významné osobnosti, které odtud pocházejí. Dále uvádí konkrétní tradice, které jsou rozděleny do skupin podle svého druhu - od historických tradic vycházejících z lidových a křesťanských svátků, po novodobé tradice. Připomíná také některé zaniklé tradice, které se do dnešní doby nedochovaly. Kromě toho se zmiňuje o místní kronice, která byla významným zdrojem informací. V závěru práce je uveden její možný praktický přínos a využití.
Hodnocení v kooperativním učení
Kuchařová, Petra ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
T éma t em d i p l omo v é p r á c e j e v z t a h me z i h o d n o t í c ími a k t i v i t ami a k o n c e p c í k o o p e r a t i v n í h o v y u č o v á n í , c h a r a k t e - r i s t i k a s p e c i f i c k ý c h f o r em h o d n o c e n í , k t e r é j s o u ( n e b o j e l z e ) v p r a x i v r ámc i t é t o v y u č o v a c í k o n c e p c e v y u ž í v á n y . P r á c e j e k o n c i p o v á n a t e o r e t i c k o - emp i r i c k y . V p r v n í ( t e o r e t i c k é ) č á s t i j e c h a r a k t e r i z o v á n s y s t ém z á k l a d n í c h t e o - r e t i c k ý c h t e rmí n ů a o d k a z ů n a z á k l a d n í o d b o r n o u l i t e r a t u r u , k t e r é s e t ý k á t a t o p r o b l ema t i k a ( p o j em a p r i n c i p y k o o p e r a - t i v n í h o u č e n í a v y u č o v á n í , p r o c e s š k o l n í h o h o d n o c e n í a j e - h o s p e c i f i k a ) , s e k t e r ými v e d r u h é ( v ý z k umn é ) č á s t i n á s l e d - n ě p r a c u j i . 101 V l a s t n í v ý z k umn ý p r o j e k t j e j á d r em d r u h é emp i r i c k é č á s t i , t z n . p o p i s j e h o r e a l i z a c e a a n a l ý z a z í s k a n ý c h d a t . Z h l e d i s k a v z t a h u š k o l n í h o h o d n o c e n í a k o o p e r a t i v n í h o v y u - č o v á n í d o c h á z ím k z á v ě r u , ž e k o o p e r...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.