Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH
Šandová, Hana ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ/nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH AUTOR: Bc. Hana Šandová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá představami žáků o tom, jak funguje počítače a počítačové programy. Hlavním cílem práce je zkoumání představ žáků druhého stupně či nižšího stupně osmiletého gymnázia o tom, jak funguje počítač a počítačové programy a co představy žáků ovlivňuje. Teoretická část je zaměřena na historii používání počítačů ve výuce a analýzu současných přístupů k výuce informatiky a programování v ČR a ve vybraných evropských zemích. Praktická část se věnuje mapování představ žáků ve věku 11-14 let v rámci pedagogického experimentu uspořádaného na dvou pražských školách, jehož cílem bylo zkoumat dopad výuky programování ve Scratch v rozsahu jednoho pololetí na představy žáků o tom, jak funguje počítač, a na rozvoj jejich informatického myšlení. KLÍČOVÁ SLOVA: představy žáka, algoritmizace, programování, informatické myšlení, Scratch
Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky
Novák, Jaroslav ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky Klíčová slova: komiks, metody výuky jazyků, dějiny, francouzské dějiny, francouzská gramatika, mezipředmětové vztahy, CLIL, učebnice francouzského jazyka, ŠVP, RVP Abstrakt: Práce se zabývá tvorbou komiksu o francouzských dějinách, který by byl zároveň využitelný pro výuku francouzské gramatiky. Cílem práce je ověření, zda lze během výuky kombinovat dva vzdělávací obory z různých vzdělávacích oblastí. V teoretické části se zabývá dějinami komiksu, komiksem jako didaktickým textem a jeho využitelností ve výuce. Dále je rozebrán komiks z hlediska jednotlivých výukových metod cizího jazyka. V práci naleznete dosti obsáhlou rešerši učebnic francouzského jazyka z hlediska práce s obrazovým materiálem a komiksem. V praktické části práce zachycuje průběh tvorby a výsledky testování pěti autorských komiksů společně s pracovními gramatickými listy a pracovními listy dějepisnými.
Webová počítačová hra jako edukační nástroj
Žemlička, Milan ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Tato závěrečná práce se orientuje na didaktickou hru a její využití v edukačním procesu. Předmětem této diplomové práce je na základě studia odborné literatury a odborně zaměřených primárních zdrojů z různých oblastí vytvořit a ve výuce ověřit funkční webovou počítačovou hru s didaktickým obsahem. Teoretická část se orientuje na samotný fenomén hry, a to z historického a filozofického hlediska i současného pojetí elektronických her a hry v kontextu didaktických metod. V empirickém šetření práce obsahuje celý průběh vytváření hry, možnosti modifikace hry v závislosti na uživatelích i implementaci didaktické hry do výuky. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu a uvedena doporučení pro oblast vývoje dalších edukačních nástrojů využívajících webových aplikací jako her.
Útoky na počítače, servery a jejich služby
Bitner, Oldřich ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svoboda, Vladimír (oponent)
NÁZEV: Útoky na počítače, servery a jejich služby ABSTRAKT: Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na popsání globálních softwarových útoků na počítačové systémy, servery a jejich služby, způsob provedení nelegálních útoků a dělení útočníků podle jejich znalostí uvedené problematiky. Praktická část bakalářská práce je zaměřena na prověření základní bezpečnosti a odolností fakultních softwarových systémů. KLÍČOVÁ SLOVA: Útoky, útočník, počítač, sever, služba, sociální inženýrství, cizí identita, krádež.
Problematika algoritmizace a programování v rámci předmětu Informatika na základních školách
Albrecht, Karel ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem celé práce je návrh nové koncepce programování, která by měla přinést lepší výsledky v oblasti programování a efektivnější způsob výuky. V teoretické části jsou uvedeny nejdůležitější pojmy z oblasti algoritmizace a programování, analýza českých a zahraničních vzdělávacích systémů, zmapování možností podpory výuky z technologického a didaktického hlediska. Z teoretických východisek je navržena nová koncepce programování. Ta je ověřena zhruba půl ročním akčním výzkumem při výuce programování na 2. stupni ZŠ. V závěru práce jsou uvedeny zkušenosti, klady a zápory nové koncepce výuky programování.
Problematika prognostických faktorů u uroteliálního karcinomu močového měchýře
Soukup, Viktor ; Babjuk, Marek (vedoucí práce) ; Mareš, Jaroslav (oponent) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Kvantita imunohistochemického vyšetření mikrovaskulární denzity u nemocných s povrchovým uroteliálním karcinomem močového měchýře může přinášet pomocnou prognostickou informaci. Souvislost mezi maximální mikrovaskulární denzitou (CD34-max) a intervalem bez progrese tumoru se blížila statistické významnosti a na větším souboru by mohla být statisticky významná. K definitivnímu určení významu mikrovaskulární denzity jako prognostického faktoru pro povrchový karcinom močového měchýře bude třeba provést rozsáhlejší studie. Statisticky významná souvislost mezi mikrovaskulární denzitou a jadernou akumulací p53 svědčí pro to, že p53 má určitou úlohu v regulaci nádorové vaskularizace u povrchového karcinomu močového měchýře. Míra exprese p53 ve vzorcích z nenádorové sliznice u s nemocných povrchovým uroteliálním karcinomem močového měchýře souvisí s vyšším rizikem recidivy tumoru. Podle našich výsledků je příčinou multifokality KMM spíše obecná genetická nestabilita přítomná v celém přechodním epitelu v době diagnózy tumoru. Exprese genu PAX5 je ve tkáni uroteliálního karcinomu močového měchýře častým nálezem. Z prognostického hlediska je nález zvýšené exprese genu PAX5 spojen s vyšším rizikem recidivy a progrese tumoru. Rozsah nádorové invaze do lamina propria se zdá být klinicky významný prognostický faktor ve...
Kritéria hodnocení systémů pro podporu výuky na ZŠ
Merta, Ondřej ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem mé práce bylo zpracovat přehled využití systémů pro podporu výuky v oblasti základního školství a analyzovat všeobecně dostupné systémy LMS, které by byly v rámci výuky na ZŠ využitelné. Navrhnout poté soubor kritérií pro hodnocení těchto systémů a vyhodnotit je. Výsledky šetření pak přehledně prezentovat ve webové aplikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.