Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 433 záznamů.  začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Parental experiences: the inclusion of children with autism spectrum disorder in mainstream education in Romania
Cretu, Alina ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
The education of children with autism spectrum disorder (ASD) has been debated intensively throughout past and recent years. The dramatic increase of the ASD incidence as well as the international focus on inclusion and inclusive education has generated a rapidly growing body of research. In the Romanian context also, numerous parents' NGO's have signalled the growing of the ASD incidence and acted as promoters and advocates of inclusion. Although, internationally, parental experiences about the inclusion of children with ASD have been investigated, in the Romanian context, such studies are scarce. Specific inquiries regarding the role of the parents of children with disabilities in general and the role of the parents of children with ASD in particular, have not been undertaken. The purpose of this study was to investigate how the parents of children with ASD experienced the inclusion of their children into general education settings as well as how they experienced inclusive and hindering practices. A qualitative study was undertaken based on semi-structured interviews. Six interviews were carried out involving seven biological parents of children with ASD. The data was analysed through thematic analysis. The findings suggest that the parents involved in this study perceive inclusion in the general...
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role speciálního pedagoga v rodině dítěte s postižením v raném věku
Králová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
V bakalářské práci na téma Role speciálního pedagoga v rodině dítěte s postižením v raném věku se zabývám problematikou rané péče. Právě prostřednictvím rané péče se totiž speciální pedagog dostává do přímého kontaktu s rodinou dítěte s postižením v raném věku a hraje tak podstatnou roli v životě takové rodiny. V práci nastiňuji normální vývoj dítěte v raném věku, zabývám se situací v rodině, v níž se narodí dítě s postižením. Objasňuji pojem raná péče a vše, co tato služba obnáší. Dále pak mapuji situaci ve službách rané péče v regionu Kladensko, především služby dvou hlavních poskytovatelů rané péče v tomto regionu, a to Kolpingova rodina Smečno a Středisko pomoci ohroženým dětem Rosa Kladno. Praktická část práce je založena na metodě kvalitativního výzkumu, a to formou rozhovoru s maminkami dětí s postižením využívajícími služby uvedených zařízení a formou rozhovoru s pracovnicemi poskytujícími tyto služby. Cílem mé práce je zjistit, jaká je situace v poskytování rané péče na Kladensku, jaká jsou její specifika, přínosy, výhody a nevýhody.
Vývoj hry u dětí s kombinovaným postižením
Dvořáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hru dětí s kombinovaným postižením v předškolním věku a její vývoj. Cílem práce je shrnout teoretická východiska a stávající poznatky v této oblasti, přispět k jejich rozšíření a zdůraznit význam hry pro děti s těžkým zdravotním postižením. V kontextu teorie, poznatků z výzkumných šetření a metodologicky orientovaných publikací je hra dětí s kombinovaným postižením zkoumána prostřednictvím případové studie, která zahrnuje analýzu hry čtyř dětí s kombinovaným postižením předškolního věku v prostředí denního dětského rehabilitačního stacionáře. Pozornost je věnována specifikům hry u dětí s kombinovaným postižením a tomu, jak a v souvislosti s jakými faktory se hra u těchto dětí vyvíjí. Diplomová práce přináší informace, které mohou být využity v praxi při práci s dětmi s kombinovaným postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu životní dráhy ženy s lehkým mentálním postižením, která je klientkou azylového domu pro matky s dětmi. Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice a specifikům osob s lehkým mentálním postižením. Popisuje pobytovou službu sociální prevence - azylový dům pro matky s dětmi. Práce dále pojednává o možnostech školního vzdělávání osob s lehkou mentální retardací. Praktická část se zabývá kazuistikou ženy s lehkým mentálním postižením, která pobývá v azylovém domě pro matky s dětmi.
Zaměstnávání osob se zrakovým postižením
Balková, Nikola ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Závěrečná práce se zabývá zaměstnáváním osob se zrakovým postižením a podporou jejich uplatnitelnosti na trhu práce. Cílem práce je přiblížit problematiku zaměstnávání, jeho možností a prostředků podpory v této oblasti zacílených na osoby se zrakovým postižením. Empirická část je založena na zhodnocení podmínek pro pracovní uplatnění osob se zrakovým postižením v rekvalifikačních kurzech pořádaných Pobytovým rehabilitačním a rekvalifikačním střediskem pro nevidomé Dědina. K ověření byly využity metody: analýza odborné literatury, rozhovor, analýza rozhovorů, pozorování a rozhovory s odborným personálem. Z výzkumného šetření vyplynulo, že rekvalifikační kurzy realizované Pobytovým rehabilitačním a rekvalifikačním střediskem pro nevidomé Dědina jsou významným prostředkem podpory zaměstnávání osob se zrakovým postižením ze všech koutů naší republiky. Ze zjištěných dat je zřejmé, že realizace rekvalifikace s jakýmkoli typem zaměření je potřebná pro umožnění dané cílové skupině získat vhodné zaměstnání. Snahou této práce bylo zjistit objektivní i subjektivní přínos pro jednotlivé účastníky rekvalifikačního kurzu Nevidomý a slabozraký masér a poukázat na to, že volný trh práce není dostatečně připraven na vstup osob se zrakovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA osoba se zrakovým postižením, důsledky zrakových...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 433 záznamů.   začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.