Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 268 záznamů.  začátekpředchozí222 - 231dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Veřejnost a ochrana přírody - možnosti psychologické intervence
Zahradníková, Šárka ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Práce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu realizovaného v Krkonošském národním parku. Cílem výzkumu bylo zjistit možnosti psychologické intervence zacílené na zvýšení akceptace omezení souvisejících s ochranou přírody mezi návštěvníky chráněného území. Na příkladu jedné skupiny návštěvníků (skialpinistů) práce popisuje zdroje a udržující mechanismy konfliktu mezi správou chráněného území a veřejností, i to jak tento konflikt ovlivňuje akceptaci pravidel souvisejících s ochranou přírody. Práce dále přináší zjištění, založená na datech z focus skupin i testování "naživo", o efektivitě šesti psychologických strategií zaměřených na zvýšení akceptace pravidel (participativní rozhodování, poskytování zpětné vazby, modelování, upozornění na sociální normy, poskytování informací a výzvy).
Fenomén dobrovolnictví v českém prostředí
Panenková, Erika ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dobrovolnictví v České republice se zaměřením na specifika dobrovolnické práce ve zdravotnických zařízeních. Teoretická část poskytuje exkurz do zákulisí dobrovolnictví. První kapitola je zaměřena na prosociální chování, zejména fenomén altruismu. Další kapitoly se věnují tématu dobrovolnictví, poskytují stručný nástin historie dobrovolnictví, popisují typologii dobrovolnictví a oblasti, kde dobrovolníci v současnosti působí. Základním tématem této části je však dobrovolník, jeho možnosti dobrovolnické činnosti, motivace, psychologické přínosy a průchod programem od uchazeče po zkušeného jedince. Empirická část se zabývá dvěma pohledy na dobrovolnictví. Prvním je hledisko jedince - dobrovolníka a možnost predikce jeho setrvání v programu prostřednictvím zadání vstupního dotazníku, který se vyvíjel v této práci. Druhý úhel pohledu je zacílený na dobrovolnictví ve zdravotnických zařízeních jako systém práce a organizace dobrovolnické činnosti. Výzkum je zaměřen na evaluaci dobrovolnického programu. Klíčová slova: dobrovolnictví, altruismus, evaluace, výběr dobrovolníků
Sociální opora v prostředí elektronické komunikace u onkologicky nemocných
Palivcová, Dana ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Loneková, Katarína (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zachytit psychologické aspekty sociální opory v prostředí internetu se zaměřením na skupinu onkologických pacientů. Naším záměrem je popsat, jakou roli hraje sociální opora online ve vyrovnání se s onkologickým onemocněním, jak tato opora probíhá, co uživatelům přináší nového, jaké jsou výhody opory online před oporou tváří v tvář atd. Zaměřili jsme se také na specifické požadavky, které tito uživatelé v prostředí internetu mají, co oceňují, co dalšího by zde uvítali. V rámci diplomové práce je kladen také důraz na dynamický proces sociální opory online - vznik interpersonálních vztahů mezi pacienty, které se postupně vyvíjejí od prvních kontaktů ve virtuálním prostředí někdy až po setkání osobní. Empirická část zahrnuje kvalitativní zpracování dat, která byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dvaadvaceti onkologicky nemocnými. Jedná se o mapující výzkum. Na základě kvalitativního výzkumu může být vysloveno několik závěrů. Sociální opora online poskytuje onkologicky nemocným oporu informační, emocionální a hodnotící. Respondenti hodnotili sociální oporu online jako přínosnou především z hlediska dostupnosti. Byla zachycena dynamika tohoto procesu - zpočátku onemocnění byla pacientovi poskytnuta opora od ostatních, postupem času sám oporu nabízel novým...
Burnout syndrome and ots occurence by the kindergarten teachers in connection with meticulousness as personal features
Piačková, Martina ; Hrachovinová, Tamara (oponent) ; Štětovská, Iva (oponent)
FILOZOFICKÁ FAKULTA UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE KATEDRA PSYCHOLOGIE RIGORÓZNA PRÁCA Syndróm vyhorenia a jeho výskyt u učiteliek materských škôl vo vzťahu k úzkostlivosti ako črte osobnosti Vypracovala: Mgr. Martina Piačková ČESTNÉ VYHLÁSENIE Vyhlasujem, že som túto rigoróznu prácu vypracovala samostatne s použitím uvedenej literatúry. V Trnave 25.7.2010 Mgr. Martina Piačková POĎAKOVANIE Rada by som touto cestou úprimne poďakovala konzultantke mojej rigoróznej práce PhDr. Tamare Hrachovinovej CSc, ktorá ma viedla počas priebehu písania tejto práce. Ďakujem za jej cenné rady, pripomienky, kritiku i pomoc. ABSTRAKT PIAČKOVÁ, Martina Mgr.: Syndróm vyhorenia a jeho výskyt u učiteliek materských škôl vo vzťahu k úzkostlivosti ako črte osobnosti (Projekt kvantitatívneho výskumu). [Rigorózna práca]. Filozofická fakulta Univerzity Karlovej v Prahe, katedra psychológie. Stupeň odbornej kvalifikácie: PhDr. psychológie. Praha FFUK, 2010. V našej práci sme sa zamerali na zmapovanie výskytu syndrómu vyhorenia u pedagogických pracovníčok pracujúcich v materských školách. Zároveň sme zisťovali výskyt úzkostlivosti ako črty osobnosti u týchto pracovníčok. Skúmali sme, či majú vybrané premenné ako sú úzkostlivosť, vek, dĺžka praxe, vzdelanie, rodinný stav, vplyv na proces vyhorenia. Sledovaný súbor tvorilo 104 respondentiek....
Relationship of leadership and emotionality at individuals of different gender
Ševčíková, Juliana ; Slaměník, Ivan (oponent) ; Štětovská, Iva (oponent)
Emocionalita ako nevyhnutná súčasť psychických procesov človeka je významnou premennou v každodenných spoločenských interakciách. Formálne pracovné prostredie a kontext vodcovstva ovplyvňujú správanie človeka v súvislosti so špecifikami typickými pre jednotlivé sociálne roly. Gender ako socio - kultúrny konštrukt patrí k situačne podmieneným charakteristikám osobnosti, a tak isto ako sociálne roly má vplyv na emočné prejavy jednotlivca. Na vzorke 259 vedúcich a nevedúcich zamestnaných participantov bol uskutočnený výskum zameraný na zistenie špecifík emocionality jednotlivých skupín v závislosti na ich gendri a pracovnej pozícii. Výsledky potvrdili možnú súvislosť rôznej modality emočných prejavov s gendrom a vodcovstvom, ako aj pretrvávanie vnímania role vodcu ako maskulínnej. Vynára sa otázka prenosu vplyvu profesijnej role aj do súkromných oblastí života vedúcich pracovníkov a do akej miery sú zmeny, ku ktorým môže z dlhodobého hľadiska táto sociálna rola prispieť, trvalé v čase. Kľúčové slová: Vodcovstvo. Vedúci pracovník. Nevedúci pracovník. Emocionalita. Sociálna rola. Gender. Gender stereotypy.
Využití terapeutického potenciálu projektivních technik v práci s rodinou. Technika Zakleté kameny
Štípek, Petr ; Junková, Vendula (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
V úvodních kapitolách diplomové práce je představena a definována psychoterapie, jakož i její jednotlivé formy - individuální, skupinová, párová a rodinná terapie. Dále se práce zaměřuje na rodinnou terapii, její historii, vybrané přístupy a některé běžně užívané techniky. Následuje vymezení pojmů projekce, projektivní metody a představení specifické projektivní techniky Zakleté kameny. Praktický postup práce s touto technikou je dokumentován na řadě příběhů z rodinných sezení, fotografií a přepisů videozáznamů. Práce je uzavřena kritickým zhodnocením metody a shrnutím možností využití techniky v rodinné terapii jednak z pohledu autora a jednak z pohledu oslovených odborníků.
Interpersonální vztahy a sociální sítě za pobytu v cizí kultuře
Malá, Lenka ; Morgensternová, Monika (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Předmětem této diplomové práce je popsat psychologické aspekty pobytu v cizí kultuře se zaměřením na interpersonální a skupinové procesy a jejich vliv a význam pro pobyt v cizí kultuře. Téma interpersonálních vztahů a vytváření sociálních sítí je nahlíženo skrze nové formy elektronické komunikace a její specifika právě za pobytu v cizí kultuře. V rámci diplomové práce je kladen důraz na proces vytváření sociálních sítí a jejich dynamiku v prostředí elektronické komunikace v kontrastu s reálným prostředím, proměny interpersonálních vztahů, udržování původních vztahů na dálku a vytváření nových za pobytu v cizí kultuře s pomocí elektronické komunikace. V empirické části diplomové práce je zkoumána míra psychologické a sociokulturní adaptace s důrazem na vliv elektronické komunikace, na interpersonální vztahy a sociální sítě za pobytu v cizí kultuře. Empirická část zahrnuje kvantitativní zpracování dat. Data získaná pomocí dotazníku od mezinárodních studentů vysoké školy, kteří jsou na zahraničním studijním pobytu, budou analyzována v kontextu míry sociokulturní a psychologické adaptace. Tyto dvě oblasti jsou pak zároveň sledovány v kontextu sociální opory, elektronické komunikace a využívání on-line sociálních sítí. Na základě kvantitativního výzkumu jsem dospěla k závěru, že sociokulturní a...
Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení
Štěrbová, Nina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Práce "Sociální dovednosti učitelů a možnosti jejich rozvíjení, se zaměřením na začínající učitele" se zabývá možností využití videotréninku interakcí k rozvoji sociálních dovedností začínajících učitelů. Teoretická část práce uvádí analýzu dnešního stavu pre- a postgraduálního vzdělávání, zaměřuje se na osobnost a sociální dovednosti učitelů, především na dovednosti komunikační. Praktická část zkoumá, zda dochází k rozvoji sociálních dovedností začínajících učitelů při užití metody videotrénink interakcí, která je k tomuto účelu upravena. Data získaná pozorováním 14 učitelů jsou analyzována pomocí programu Interakt. Výsledkem je poznatek, že metoda videotrénink interakcí se významně podílí na celkovém rozvíjení sociálních dovedností učitele. Pozitivní vliv má videotrénink interakcí zejména na věnování pozornosti učitele studentům a na parafrázování výroků studentů.
Specifika dětí z homoparentálních rodin
Sedláčková, Anna ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá lesbickými a gay rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a plánované lesbické rodiny. Pro všechny děti je heterosexuální rodina...
Psychologické aspekty vztahů na dálku
Drahoňovská, Barbara ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Cílem diplomové práce je proniknout do problematiky vztahů na dálku, konkrétně manželských a nesezdaných párů, a přispět tak k porozumění tomuto specifickému druhu vztahu. Složitosti charakterizující interakci partnerů, popř. jednotlivců, kteří mají vztah na dálku, jsou obsáhnuty dvojím způsobem: na základě seznámení se s dosavadními poznatky ze zahraničních studií a pomocí rozhovorů s lidmi, kteří mají se vztahem na dálku přímou zkušenost. Metoda rozhovoru umožňuje nahlédnout na vztahy na dálku z pohledu konkrétní partnerské dvojice, popř. jednotlivce, a popsat tak vybrané související psychologické aspekty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 268 záznamů.   začátekpředchozí222 - 231dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.