Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kreativita učitelů v edukačním procesu na ZŠ
Vítová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole" se zabývá tvořivostí pedagoga, která je nezbytným předpokladem každého učitele v současném školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na obecné poznatky týkající se problematiky tvořivosti v práci pedagoga. Popisuje také důležité faktory, které pomáhají vést k tvořivému přístupu k výuce. Jedním z nich je užívání aktivizačních metod, které představují hlavní možnost pedagoga směřovat k tvořivému vyučování. Zaměřuje se také na pozici pedagoga v procesu školské inkluze a vhodné výukové metody a strategie pro inkluzivní vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na aktivizační metody ve výuce. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou. Hlavním cílem bylo prozkoumat, do jaké míry učitelé na základních školách používají ve výuce aktivizační metody a zda považují tyto metody za vhodný prostředek k tvořivému a účinnému zprostředkování učiva pro všechny žáky, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA Tvořivost, pedagog, učitel, pedagogická tvořivost, tvořivé vyučování, výukové metody, aktivizační metody, inkluze, inkluzivní vzdělávání
Use of ergotherapy with people with mental disabilities
Sommerová, Katarína ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá témou využitia ergoterapie a ergoterapeutických techník pri práci s osobami s mentálnym postihnutím. Práca obsahuje problematiku mentálneho postihnutia, charakterizuje ergoterapiu ako jednu z možných terapií, ktorá sa uplatňuje pri práci s ľuďmi s postihnutím a jej konkrétne využitie u dospelých osôb s mentálnym postihnutím v dennom stacionári. Jedným z cieľov bakalárskej práce je prezentovať konkrétny ergoterapeutický program (na základe zúčastneného pozorovania) v dennom stacionári Rajmonova v Prahe, ktorý sa zameriava predovšetkým na rozvoj kognitívnych funkcií klientov.
Ergoterapie u žáků praktické třídy
Procházková, Michaela ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce Ergoterapie u žáků praktické třídy se zabývá možnostmi využití ergoterapie pro rozvoj jedince v oblasti sociálních dovedností prostřednictvím rukodělných činností a her u žáků praktické třídy s diagnostikovanou lehkou mentální retardací, specifickými poruchami učení a chování a sociokulturním znevýhodněním. Cílem práce je navrhnout ergoterapeutický program pro žáky praktické třídy, ukázat tak smysluplnost využívání ergoterapie pro rozvoj sociálních dovedností a ověřit jeho úspěšnost prostřednictvím výzkumných metod přímé práce se žáky a pozorováním. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení těchto žáků v požadované oblasti.
Podmínky integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením
Homutová, Martina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
NÁZEV: Podmínky integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením. AUTOR: Martina Homutová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá podmínkami integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením. CÍLEM práce je poskytnout informace o podmínkách, které je potřeba splňovat, aby integrace byla reálná, smysluplná a plnohodnotná. Teoretickým východiskem je popis vývoje zrakově postiženého dítěte, vymezení pojmu výchovy a vzdělávání dětí s těžkým zrakovým postižením, důležitost legislativy, v neposlední řadě specifikace podmínek integrace zrakově postiženého dítěte. Seznamuje také s přesně stanovenými podmínkami pro základní školu, pro rodinu, osobního asistenta. Zabývá se pomůckami, které jsou neoddělitelnou součástí úspěšné integrace. V praktické části je představená škola, kde již několik let úspěšně probíhá integrace těžce zrakově postižených dětí. Dále praktická část obsahuje kazuistiku předškolního dítěte, dívky s těžkým zrakovým postižením, která je integrována do mateřské školy. Práce vytvoří podmínky k jejímu úspěšnému integrování do běžné základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA: vývoj zrakově postiženého dítěte, integrace do základní školy, inkluze, výchova a vzdělávání
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Development potential of sub-functions in preschool and younger school age
Pavelová, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
NÁZOV: Možnosti rozvoja čiastkových funkcií v predškolskom a mladšom školskom veku AUTOR: Monika Pavelová KATEDRA: Špeciálnej pedagogiky VEDÚCA PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Rozvoj čiastkových funkcií v predškolskom a mladšom školskom veku je dôležitou súčasťou školskej zrelosti a pripravenosti na vstup na povinnú školskú dochádzku. Cieľom diplomovej práce bolo poukázať na konkrétne čiastkové funkcie, ich význam a dôležitosť. Poukázať na diagnostické metódy, ktoré odhalia prípadný deficit čiastkových funkcií v predškolskom a mladšom školskom veku. Uviesť stimulačné programy na jednotlivé deficity v oslabených čiastkových funkciách. Metódou šetrenia bol kvantitatívny a kvalitatívny výskum, bola realizovaná analýza a interpretácia výsledkov šetrení. Výskum bol zrealizovaný v prípravnej triede ZŠ Praha 10. Deti z prípravnej triedy boli rozdelené do dvoch skupín. Jednu skupinu tvorili deti, s ktorými sa pracovalo pomocou stimulačného programu na rozvoj čiastkových funkcií a druhú tvorili deti bez stimulačného programu. Cieľom výskumnej časti bolo zistiť úroveň vývoja konkrétnych čiastkových funkcií u detí s odkladom školskej dochádzky v prípravnej triede základnej školy. Ďalej screeningovou metódou zistiť oslabenia, pre ktoré bol u týchto detí navrhnutý odklad povinnej školskej dochádzky. Cieľom bolo...
Využití dramaterapie u rekonstruovaných rodin
Veličková, Silvie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.
Možnosti zaměstnávání lidí se schizofrenií
Lokajíčková, Renáta ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Téma: Tato práce se zabývá zaměstnáváním lidí se schizofrenií a přínosem zaměstnání pro lidi s tímto onemocněním. Možnosti zaměstnávání lidí se schizofrenií Teoretická část práce popisuje onemocnění schizofrenie, stigma a předsudky spojené s tímto onemocněním, význam zaměstnání pro lidi s duševním onemocněním, dále se zabývá pracovní rehabilitací, především pak podporovaným zaměstnáním, zmiňuje se také o nestátních neziskových organizacích, které pomáhají lidem se schizofrenií v přípravě a následném hledání zaměstnání. Pro výzkumné šetření jsem využila kvalitativní strategii - polostrukturovaná interview, vedená s uživateli služby podporovaného zaměstnání a přechodného zaměstnání. Na základě rozborů těchto rozhovorů se snažím odpovědět na otázky ohledně významu zaměstnání pro lidi se schizofrenií. Cílem mé bakalářské práce je najít odpověď na výzkumnou otázku jak důležité je zapojení lidí se schizofrenií do běžného života a to především prostřednictvím nalezení vhodného zaměstnání.
Artefiletický přístup v mateřské škole speciální
Jungmannová, Barbora ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Jungmannová B., ARTEFILETICKÝ PŘISTUP V MATEŘSKÉ ŠKOLE SPECIÁLNÍ Anotace Práce pojednává o využití artefiletiky v předškolním vzdělávání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část studuje pozadí pedagogické práce v mateřské škole speciální, posuzuje nedostatky kurikulárních dokumentů pro speciální školy v předešlých obdobích. Praktická část práce sleduje aplikaci artefiletického projektu v běžné výuce i v rámci odpolední zájmové činnosti. Projekt poukazuje na vliv barev na psychiku dítěte. Na příkladu tohoto pojektu demonstruji, že je artefiletika vhodným a efektivním doplňkem práce v heterogenní skupině pro všestranný rozvoj dětí s různými handicapy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.