Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí112 - 121další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základní umělecké školství v ČR a jeho pedagogové
Čechová, Zdenka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Základnímu uměleckému vzdělávání se příliš mnoho studií nevěnuje, proto se zvolený specifický náhled na zmiňované téma především snaží ukázat možnosti dalšího zkoumání, jakým směrem se mohou práce ubírat. Bakalářská práce "Základní umělecké školství v ČR a jeho pedagogové" se zabývá historickým vývojem uměleckého vzdělávání, základních uměleckých škol a snaží se předpovědět, jaké jsou možnosti budoucí. Tato analýza založená nejprve na kvantitativních datech byla zaměřena na počty institucí základního uměleckého vzdělávání, pedagogů, na porovnání srovnatelných údajů v čase a jejich zhodnocení. Zmiňovaná kvantitativní data podpořila kvalitativní výzkum. Celá problematika je totiž zkoumána také z pohledu samotných nejdůležitějších účastníků základního uměleckého vzdělávání, tedy učitelů ZUŠ, kteří byli vybráni v rámci případové studie ze dvou územně odlišných základních uměleckých škol pro možnost dalšího porovnání. Byly zjišťovány subjektivní teorie učitelů o fungování základních uměleckých škol, o přínosu jejich činnosti pro ně samotné, pro společnost i žáky, či rozličné problémy jednotlivých institucí především lokálního rázu. Propojením obou výzkumných přístupů byly rozkryty obecné i konkrétní podmínky, stav a okolnosti základního uměleckého vzdělávání v České republice.
Politika snižování dlouhodobé nezaměstnanosti osob se základním vzděláním na Ústecku
Hiekischová, Michaela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Práce se zabývá problematikou dlouhodobé nezaměstnanosti osob se základním vzděláním na Ústecku. V současné době je kladen velký důraz na pracovníky s kvalifikací, odbornými znalostmi a dovednostmi, poptávka po lidech se základním vzděláním se rapidně snižuje a volná pracovní místa pro ně ubývají. Z tohoto důvodu se práce zabývá vzdělávací politikou, která by měla přestavovat prioritu při předcházení problému dlouhodobé nezaměstnanosti osob se základním vzděláním. Dále se zabývá politikou zaměstnanosti, především její aktivní formou a nástroji.
Vývoj studia veřejných politik v Evropě: České studium veřejných politik v evropském kontextu (srovnání případů Francie, SRN, ČR)
Novotný, Vilém ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Perottino, Michel (oponent)
Vývoj studia veřejných politik v Evropě : České studium veřejných politik v evropském kontextu (srovnání případů Francie, SRN a ČR) Disertační práce: PhDr. Vilém Novotný Abstrakt v českém jazyce Disertační práce se obecně zabývá problematikou studia veřejných politik, které považuje za specifickou subdisciplínu politických věd. Studium veřejných politik charakterizují všechny přístupy věnující se zkoumání veřejných politik. V rámci studia veřejných politik se soustředí v exploračním pojetí na téma vývoje studia veřejných politik. Činní tak ve dvou rovinách z umírněných konstruktivistických pozic. V první, teoretické, je zkoumán problém, jak studovat vývoj studia veřejných politik. Snaží se formulovat obecný analytický rámec, který by mohl posloužit i jako srovnávací mřížka. Pro formulaci hlavního referenčního rámce je využit model rady a souhlasu (nabídky a poptávky) Petera deLeona (1988) a model vývoje kanadské politické vědy vytvořený Johnem Trentem a Michaelem Steinem (Trent, 1987; Trent, Stein, 2002; Stein, 1998). Použitý analytický rámec vychází z předpokladu interakce mezi subdiciplínou a jejím národním a mezinárodním prostředím. Konkrétně se jedná o vzájemnou interakci mezi politickým systémem, resp. politickým režimem a společností (sociální, ekonomické a kulturní faktory) daného státu včetně...
Clinical Content Harmonisation of Electronic Health Record
Nagy, Miroslav ; Říha, Antonín (vedoucí práce) ; Dostálová, Taťjana (oponent) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Název: Harmonizace klinického obsahu elektronického zdravotního záznamu Autor: Mgr. Miroslav Nagy Pracoviště: Oddělení medicínské informatiky, Ústav informatiky v.v.i., Akademie věd České Republiky Školitel: RNDr. Antonín Říha, CSc. E-mail školitele: riha@euromise.cz Tato disertační práce se zabývá možnostmi harmonizace klinického obsahu v elek- tronickém zdravotním záznamu (EZZ). První část mapuje současný stav výzkumu v oblasti EZZ a příbuzných oborů, nástroje podporované nejnovějšími softwarovými tech- nologiemi a aktuální výsledky výzkumu na poli biomedicínské informatiky. Dále následuje analýza překážek zabraňujících sdílení medicínských dat a návrhy jejich řešení. Práce shrnuje veškeré nástroje, modelovací přístupy, standardy a kódovací systémy použité během výzkumu. Další část práce se zabývá metodami aplikovanými v procesu harmo- nizace klinických modelů a popisuje výsledky v podobě mapování klinických konceptů, podpůrných nástrojů, vyvinutých systémů EZZ a platforem pro sémantickou interop- erabilitu. Závěr práce nabízí celkové shrnutí výsledků výzkumu a jejich diskusi, stejně jako výhled do budoucnosti. Klíčová slova: elektronický zdravotní záznam, sémantická...
Indikátory a benchmarky jako nástroj vzdělávací politiky EU
Hulík, Vladimír ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Vladimír Hulík: Indikátory a benchmarky jako nástroj vzdělávací politiky EU 2 Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na problematiku indikátorů a referenčních úrovní v evropské vzdělávací politice. V první části jsou představeny teoretické koncepty, které se dané problematiky dotýkají, tedy teorie evropeizace, dále otevřená metoda koordinace jako zastřešující pojem, teorie benchmarkingu (zejména zaměřené na veřejný sektor) a jako závěrečný kritický pohled tzv. politics of indicators. Ve druhé části práce je popsán historický vývoj evropské dimenze vzdělávací politiky a růst jejího významu v posledních 20 letech. Jsou identifikovány tři iniciativy evropské vzdělávací politiky, ve kterých se lze setkat s používáním indikátorů a metod benchmarkingu. Poslední část je zaměřena na zkoumání vazeb mezi indikátory, které přísluší referenčním úrovním stanoveným v rámci iniciativy "Vzdělávání a odborná příprava 2010", (resp. "Vzdělávání a odborná příprava 2020") pomocí Pearsonova korelačního koeficientu.
Alternativní kultura v České republice po roce 1989
Chorvátovičová, Iva ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se zabývá fenoménem alternativní kultury a jejím vztahem k veřejné politice. V první části se snaží definovat, co to vlastně znamená alternativní kultura a staví tak na poznatcích hlavně ze sociologie a kulturologie. Velmi užitečné jsou konkrétně teorie sociální deviace, teorie subkultur a post-subkultur. Zároveň se práce ohlíží i do minulosti, před rok 1989, kdy byla alternativní kultura jasně vymezeným fenoménem stojícím mimo hlavní kulturní proud a byla zároveň kulturou protizákonnou. Skrze analýzu některých událostí z nedávné minulosti, nachází jak rozdíly mezi alternativní kulturou a postojem k ní před rokem 1989, tak i jisté důležité paralely se současnou situací alternativní kultury. Alternativní kulturu pak specifikuje skrze současné alternativní undergroundové subkultury freetekno - DIY, squatting a street art. Vzhledem ke kontroverznosti těchto subkultur, práce se zabývá také extremismem, jak jsou tyto subkultury vnímané, a politkou proti extremismu. Zároveň se zabývá i současnou kulturní politikou v ČR. Popisuje její vývoj a nastiňuje současnou situaci i možné prostory pro inovace v souvislosti s alternativní kulturou. V poslední fázi se práce zabývá novým fenoménem tzv. kreativních průmyslů a jejich vztahem ke kulturní politice a alternativní kultuře. S pomocí metod kvalitativního...
Vzdělávání žáků-cizinců na základních školách v Praze
Dražďáková, Lenka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Počet migrantů v České republice stále roste. Spolu s dospělými cizinci k nám přicházejí i jejich děti, což způsobuje, že přibývá cizinců na českých školách. V předkládané diplomové práci je zkoumáno, jakým způsobem se pražské základní školy vyrovnávají se situací rostoucího počtu cizinců ve svých třídách. Prostřednictvím rozhovorů a dotazníkového šetření je zjišťováno, jaké postoje a názory zaujímají představitelé základních škol v Praze k problematice cizinců ve vzdělávání, zda mají vypracované speciální koncepce, pomocí nichž se snaží tyto děti začleňovat do českého školního prostředí a současně i do většinové společnosti. Vzhledem k tomu, že proces integrace cizinců je složitý a v jeho průběhu se objevuje celá řada překážek, záleží nejen na aktivitách konkrétní základní školy, ale i na míře podpory ze strany státu, a přístupu samotného žáka-cizince a jeho rodiny, zda proces integrace nakonec bude úspěšný, či nikoliv. Z těchto důvodů je v práci rovněž zkoumán legislativní rámec vymezující problematiku vzdělávání a začleňování žáků-cizinců, finanční a metodická podpora škol ze strany Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a role žáků-cizinců, potažmo jejich rodičů v celém procesu. Výsledkem provedeného zkoumání je zjištění, že většina pražských základních škol nemá vypracované speciální koncepce...
Postoje učitelů ke kurikulární reformě
Tůmová, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů ke změnám ve školství a ke kurikulární reformě regionálního školství v České republice. Kurikulární reforma je významnou změnou pro celou vzdělávací politiku a postoje učitelů jsou zásadní zejména ve fázi implementace reformy. Metodologie práce je postavena na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Teoretická východiska práce jsou teorie zabývající se přesvědčeními a postoji učitelů a systém přesvědčení podle Paula A. Sabatiera. Přístup učitelů k reformě je v práci chápán jako míra jejich souhlasu s reformou a míra jejich aktivity v reformě. Souhlas učitelů s reformou je formulován ve dvou dimenzích, první z nich představuje souhlas učitelů s cíli reformy, druhou dimenzí je souhlas učitelů s nově definovanou rolí učitele jako spolutvůrce kurikula. Postoje učitelů se ukázaly jako problematické zejména v druhé kategorii, důsledkem toho je značný formalismus reformy. Jako hlavní důvody nesouhlasu učitelů s reformou byly identifikovány problémy ve fázi implementace reformy, ideový nesouhlas učitelů s reformou, nedostatečné vysvětlení smyslu reformy centrálními orgány, čehož důsledkem je nepochopení cílů reformy ze strany učitelů, a způsob zavádění reformy jako změny "shora". Proměnné, které se ukázaly jako významné v přístupu učitelů k reformě, jsou...
Hlavní znaky efektivní školy a její přínos pro zkvalitnění vzdělávání a další uplatnění žáka
Novotná, Hana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
8 RESUMÉ České školství prochází v posledních letech výraznými změnami. V platnost vešel zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon), který mimo jiné ukládá školám povinnost vlastního hodnocení a sestavování vlastních školských vzdělávacích programů. Tato práce představuje koncept efektivních škol, který je ve světové literatuře známý již od konce sedmdesátých a počátku osmdesátých let. Pro Českou republiku je tento koncept aktuální až od roku 1989. Cílem práce je přispět к diskusi o konceptu efektivních škol v České republice, přičemž na koncept se zde nahlíží z hlediska hodnocení a měření. Zároveň tato práce nabízí možnost aplikace teoretického konceptu do praxe českých škol: jejich činnosti a hodnocení. Dále se zde zkoumá oprávněnost jednoho ze základních poselství konceptu efektivních škol, tj. že konkrétní škola má na žáka vliv a to nejen z hlediska jeho akademických výsledků, ale také jeho budoucího uplatnění. Práce je rozdělena do dvou částí. První část zkoumá teoretická východiska konceptu a zabývá se jeho podstatnými součástmi: školou přidanou hodnotou, koreláty efektivních škol, zlepšováním školy, kvalitou a pro tuto práci klíčovým vztahem mezi vlastním a externím hodnocením škol. V závěru první části jsou uvedeny kritické otázky, kterým koncept čelí. Poukázáno je především na obtížnou měřitelnost...
Evaluace minimálních preventivních programů na základních školách se zaměřením na Prahu 5
Francová, Magdaléna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá minimálními preventivními programy na pražských základních školách a výzkumem evaluace těchto programů. Teoretickým zázemím je evaluace ve veřejné politice, škola jako výchovná instituce, rizikové chování a primární prevence. Výzkum je kvalitativního charakteru a vychází z polostrukturovaných rozhovorů a analýzy minimálních preventivních programů základních škol na Praze 5. Práce obsahuje návrh jednotné struktury těchto programů a návrh evaluačního nástroje pro externí hodnotitele, na jehož základě jsou tyto programy zhodnoceny. Nejlepší z nich je následně coby případ dobré praxe podrobně rozebrán v případové studii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí112 - 121další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.