Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální komunikace prezidentských kandidátů na Twitteru
Dvořáková, Daniela ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Cílem práce je zmapování a vyhodnocení politické mediální komunikace kandidátů do prezidentských voleb 2023. V rámci výzkumu se nejprve snažím nastínit situaci a okolnosti, které se vztahovaly k období před prezidentskými volbami 2023 a zároveň představuji zkoumané prezidentské kandidáty - Andreje Babiše, Petra Pavla, Danuši Nerudovou, Marka Hilšera, Pavla Fischera, Karla Diviše a Tomáše Zimu. V praktické části mé práce byl použit systematický a strukturovaný přístup k analýze dat, přičemž hlavní důraz byl kladen na metodu obsahové analýzy s využitím kódování. Tato analytická metoda umožňuje identifikaci klíčových vzorů, témat a vztahů v textových či obrazových datech. V rámci diplomové práce bylo prováděno kódování obsahu, což zahrnovalo přiřazování kategorií nebo kódů k jednotlivým příspěvkům politických kandidátů v prezidentských volbách 2023 na Twitteru. Do první části výzkumu byly zařazeny příspěvky sedmi kandidátů od 25. listopadu 2022 do 14. ledna 2023, do druhé části výzkumu byly zařazeny příspěvky již jen dvou postupujících kandidátu z období od 15. ledna 2023 do 28. ledna 2023.
Kompetence vedoucích pedagogických pracovníků mateřských škol
Šarochová, Helena ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pozicí vedoucího pedagogického pracovníka mateřské školy. Teoretická část vymezuje vedoucí pracovníky mateřských škol, a to hlavně ředitele školy, jeho legislativní ukotvení a jeho pracovní náplň. Dále teoretická část definuje pojem kompetence a zabývá se kompetencemi ředitelů mateřských škol a jejich kompetenčními modely, které vycházejí z jejich pracovní náplně. Empirická část zkoumá formou kvantitativního výzkumu, zda jsou vedoucí pedagogičtí pracovníci vybaveni dostatečnými kompetencemi, které jsou nezbytné pro řízení mateřských škol. Výzkum byl realizován za pomoci dotazníkového šetření, které bylo zasláno ředitelům mateřských škol se sídlem ve Středočeském kraji. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké oblasti jednotlivých kompetencí považují ředitelé mateřských škol za nejdůležitější pro výkon jejich funkce. V empirické časti práce bylo zjištěno, že z oblasti manažerských kompetencí je pro ředitele nejdůležitější pro výkon jejich funkce ovládání manažerských kompetencí. Z lídrovských kompetencí je nejdůležitější oblastí řediteli mateřských škol považována schopnost sestavení a naplňování vize. U odborných kompetencí byla za nedůležitější oblast označena znalost právních předpisů. V rámci osobnostních kompetencí byla vybrána jako rozhodující oblast přijímání...
Vzdělávání seniorů v rámci U3V z pohledu lektorů
Havelková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem práce je vzdělávání seniorů v rámci univerzit třetího věku na Univerzitě Karlově z pohledu lektorů. Práce popisuje jejich získané zkušenosti, možnosti a vnímané bariéry ve vzdělávání této populace na U3V v rámci celoživotního učení. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy pomocí odborné literatury. Pojednává o významu učení se populace seniorů a o specifikách tohoto edukačního procesu. Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné lektory v souvislosti s didaktickým procesem a psychodidaktikou. Zabývají se osobností lektora, jeho rolí a jeho kompetencemi. Teoretická část je doplněna o data o vývoji U3V na Univerzitě Karlově. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, motivace seniorů ke vzdělávání, stárnutí, senioři, Univerzita třetího věku, U3V, bariéry ve vzdělávání
METROPOLE ŽENEVSKÉHO JEZERA – MÉTROPOLE LÉMANIQUE
Dvořáková, Dagmar ; Markov, Daniel (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt pracuje s různými měřítky, kdy se zabývá primárně meziprostorem jako nositelem diverzity. V rámci Metropole Ženevského jezera jde o oblast mezi stávajícími dvěma póly – Ženevou a Lausanne. Předdiplomní projekt poodkryl logiku území a přišel s termínem Třetí pól metropole – jako alternativa k současným dvěma centrickým pólům. Řešené území nemá vizi do budoucna, která by ho pomáhala formovat. Dochází tak k nekoordinovanému rozrůstání zástavby do krajiny a záboru vinic, kterými je zdejší lokalita charakteristická. Může nastat situace, kdy dojde k úplnému zastavění krajiny, která se tak stane neprostupnou a slije se do jedné homogenní kaše. Projekt pracuje s  ástrojem staro-nové sítě, která do území vnáší potřebnou heterogenitu (podle toho, kde se nacházíme). Díky ní by si krajina zachovala svou kvalitu a celé území by se stalo soběstačnějším. Pohled do budoucna pracuje s vývojovými scénáři. První scénář rozpracoval předdiplomní projekt, ve kterém šlo o prohloubení vztahu člověka ke krajině. Další dva řeší diplomová práce, kdy v konkrétních situacích odpovídá na potřeby daného místa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.