Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,068 záznamů.  začátekpředchozí34059 - 34068  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.34 vteřin. 

Management vysokých škol
Medunová, Lucie ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Hammer, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vysokoškolské systémy v České republice a v zahraničí, konkrétně na Slovensku, v Německu a v Rakousku. První část se věnuje ekonomickému pohledu na vysoké školství a zabývá se společenským i ekonomickým významem vzdělávání. Druhá kapitola pojednává o systému vysokých škol v České republice, konkrétně o legislativě, financování, struktuře a vývoji. Okrajově se práce věnuje i probíhající vysokoškolské reformě. Další část se zaměřuje na vysokoškolské vzdělávání v zahraničí, přičemž důraz je kladen především na jeho financování. Cílem této kapitoly je odhalit rozdíly mezi vysokoškolskými systémy v České republice a v zahraničí a srovnání efektivity těchto systémů. Obsahem poslední kapitoly je srovnání šesti konkrétních univerzit, a to především jejich organizačních struktur.

Bezpečnost firemních telefonních sítí využívajících VoIP
Šolc, Jiří ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na bezpečnost firemních telefonních sítí postavených na architektuře Voice over IP (VoIP). Představuje rozdíly mezi klasickou telefonií a IP telefonií se speciálním zaměřením na technologickou bezpečnost použití VoIP. Klade si za cíl identifikovat rizika nasazení technologie VoIP v podnikovém prostředí a analyzovat možnosti, jak s nimi nakládat. První dvě kapitoly se věnují stručnému vývoji telefonních sítí s vymezením podnikových telefonních sítí oproti sítím veřejným. Dále se zabývají jednotlivými technologiemi, digitalizací hlasu a zpracováním signálu a představují základní protokoly a metody používané pro přenos hovorů v sítích IP. Třetí kapitola se soustředí na infrastrukturu telefonních sítí se zaměřením na architekturu IP telefonie a procesy navázání hovorů v těchto sítích. Popisuje toky dat, aby bylo možné později analyzovat rizika, která tato technologie přináší. Pátá kapitola rozebírá problematiku podnikové bezpečnosti. Věnuje se dnešním standardům v procesním řízení a strategické správě podniku, na něž navazuje systém řízení informační bezpečnosti v podnikovém prostředí (ISMS) se zaměřením na VoIP. V šesté kapitole jsou klasifikovány technologické hrozby, které s sebou přináší použití VoIP a jsou ukázány konkrétní možnosti, jak hrozby zmírnit, nebo jim zabránit. Na celou tuto teoretickou část navazuje praktická analýza rizik a hrozeb plynoucích z použití technologie IP telefonie v podnikovém prostředí u malé komerční firmy a u firmy středního rozsahu, která je reprezentována Vysokou školou ekonomickou. Touto částí práce završuje rozebíranou problematiku na praktických příkladech.

Řízení IT projektů v praxi a obecně uznávané metodiky
Matoušková, Soňa ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Hoffman, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvoření návrhu na řízení projektů v malých a středních podnicích, který bude součástí MBI. MBI je referenční model řízení podnikové informatiky vyvíjený na katedře informačních technologií Vysoké školy ekonomické v Praze. Model obsahuje nejlepší zkušenosti z praxe v kombinaci s teoretickými podklady. Součástí návrhu jsou i vytvořené šablony nejdůležitějších dokumentů pro řízení projektů. Práce také porovnává nejznámější a nejpoužívanější standardy projektového řízení. Teoretická část práce se zabývá nejpoužívanějšími standardy a metodikami projektového řízení. První kapitola se věnuje porovnání standardů PMBOK a ICB a metodiky PRINCE2. Kapitola se zaměřuje na nejdůležitější znaky, používané přístupy a rozdíly těchto standardů. Další kapitola se blíže zaměřuje na metodiku PRINCE2, která je popsána z hlediska definovaných procesů. V praktické části této diplomové práce je zpracován návrh pro řízení projektů v malých a středních podnicích. Návrh je zpracován ve formě tabulek, které odpovídají struktuře modelu MBI. Tento návrh je přístupný na internetových stránkách MBI a je tak připravený pro použití v praxi. Teoretická část práce vychází zejména z oficiálních publikací ke standardům a z oficiálních stránek společností zabývajících se projektovým řízením. Praktická část práce je zpracována na základě poznatků z teoretické části a zkušeností z praxe. V závěru práce je provedeno shrnutí a zhodnocení využitelnosti dosažených výsledků.

Studium historického rozšíření linií pstruha obecného v ČR a na Slovensku pomocí vybraných znaků mitochondriální DNA
JAŠKOVÁ, Iva
Pstruh obecný (Salmo trutta) je ekologicky, ekonomicky a esteticky významný druh ryby, jehož nedostatečná ochrana v Evropě vyžaduje další pozornost a péči. Stále pokračující eroze genetických zdrojů populací pstruha obecného vlivem antropogenních činností žádá změny současných trendů. Studovali jsme genetickou diverzitu populací pstruha na území České republiky a Slovenska s využití genetických markerů. Na úsecích mitochondriální DNA (gen pro ND-5/6) a jaderné DNA (gen pro LDH1) namnožených pomocí PCR byly hledány rozdíly s využitím RFLP. V testovaných populacích bylo nalezeno celkem sedm haplotypů, čtyři z nich byly zastoupeny téměř ve všech populacích. {\clqq}Dunajské haplotypy`` byly striktně omezeny na povodí Dunaje a Visly, {\clqq}atlantické haplotypy`` dominovaly ve všech povodích, největší zdroj variací (72 %) byl uvnitř populací. Na úseku LDHC1٭ byly nalezeny dvě alely {--} původní ٭100 a ٭90 (při vysoké frekvenci výskytu). Tyto genomové změny jsou přičítány antropogenním vlivům.

Formování regionální identity na území vnitřní periferie Česka; případová studie Neveklovsko
Skalová, Vlasta ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Bičík, Ivan (oponent)
Diplomové práce si klade dva základní cíle. Prvním je analýza procesů formování regionální identity a identity regionů v modelovém území Neveklovska a identifikace vnitřního potenciálu regionu ze socioekonomických a sociokulturních hledisek. Druhý cílem je snaha identifikovat rozdíly v jednotlivých modelových územích Česka specifických vysokou koncentrací sídel s převažující turistickou a rekreační funkcí, ve kterých byl výzkum prováděn v rámci grantového projektu. Výzkum byl prováděn na základě terénního a dotazníkového šetření. Modelové území Neveklovsko je příkladem venkovského území vnitřní periferie, s vysokou koncentrací sídel s převažující turistickou a rekreační funkcí. Významnou roli při formování regionální identity sehrála 2. světová válka a nucené vysídlení oblasti pro účely cvičiště SS. Klíčová slova: druhé bydlení, regionální identita, venkov, vnitřní periferie

Hnizdní parazitismus poláka velkého - proteomická analýza
Petrželková, Adéla ; Hořák, David (vedoucí práce) ; Piálková, Radka (oponent)
Vnitrodruhový hnízdní parazitismus (VHP) je situace, kdy samice (parazit) klade vejce do hnízda jiné samice (hostitele) stejného druhu. Hnízdo poté opouští a neposkytuje následnou rodičovskou péči, tj. inkubaci a péči o mláďata. Rozeznat parazitické vejce nebo mládě od hostitelského je obtížné, jelikož morfologické rozdíly nejsou příliš zřetelné. VHP byl zaznamenán u více než 234 druhů ptáků a jeho frekvence se liší jak mezi druhy, tak mezi populacemi jednoho druhu. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo popsat míru parazitismu u dvou studovaných populací poláka velkého (Aythya ferina). Terénní práce probíhaly v průběhu let 2004-2006 v Biosférické rezervaci Třeboňsko a v letech 2008-2010 v CHKO Poodří. Odhalila jsme relativně vysokou míru VHP, která na Třeboňsku odpovídala 72 % (41) hnízd a 32 % (165) vajec a v CHKO Poodří 93 % (39) hnízd a 37 % (153) vajec. Na Třeboňsku byl celkový průměrný počet vajec ve snůšce zhruba 9 a průměrná velikost snůšky bez parazitických vajec byla zhruba 6. V Poodří byla průměrná velikost snůšky 10, bez parazitických vajec 6. Průměrný počet parazitických vajec v hnízdě byl tedy 3 resp. 4. Dále bylo prokázáno, že parazitické snůšky jsou větší než snůšky, které parazitované nebyly. V CHKO Poodří klesal počet hostitelských vajec ve snůšce v závislosti na počtu...

Motivace ke studiu na VŠ v ČR a Francii. Komparativní studie.
Cílková, Martina ; Čábelková, Inna (vedoucí práce) ; Špaček, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce "Motivace ke studiu na vysoké škole v České republice a ve Francii. Komparativní studie." zkoumá rozdíly v oblasti vysokého školství a jejich vliv na motivaci studentů ke studiu. Česká republika a Francie mají odlišný způsob přijímání studentů na vysokou školu. Obě země jiným způsobem rozdělují stipendia, míra nezaměstnanosti a výše platu absolventů je odlišná. Teoretická část obsahuje popis obou zemí v aspektech výše jmenovaných a dalších jako míra přežití ve studiu, podíl populace s vysokoškolským titulem atd. Dále uvádí předchozí výzkumy na toto téma. Součástí práce je výzkumná sonda, v které čtyřicet studentů, bakalářského studia ve třetím nebo čtvrtém ročníku humanitního zaměření, z každé země odpovídalo na třináct otázek pomocí dotazníku týkající se důvodů jejich studia, jeho finančního zajištění a postojů k nim. V otázce motivace je tato práce do značné míry pilotní. Před realizací výzkumné sondy bylo formulováno dvanáct hypotéz, které se týkaly motivace ke studiu na vysoké škole, pokrytí životních nákladů při studiu a postojů k finančnímu zajištění studia v České republice a ve Francii. Z těchto hypotéz byla polovina potvrzena, tedy byly nalezeny rozdíly v odpovědích respondentů obou zemí. Zásadní rozdíl v motivaci ke studiu se však nepotvrdil.

Monitorování pohybové aktivity žáků devátý tříd v Aši
Štecherová, Milada ; Kaplan, Aleš (oponent) ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce)
2 ABSTRAKT Název diplomové práce: Monitorování pohybových aktivit žáků devátý tříd v Aši Cíl práce: V této práci jsme se snažily zmapovat volnočasové pohybové aktivity žáků devátých tříd na všech ašských školách. Metodika práce: Pro splnění cíle práce bylo provedeno dotazníkové šetření. O spolupráci bylo požádáno šest pedagogů ze čtyř ašských škol, které se na výzkumu podílely. Od respondentů bylo vybráno celkem n= 143 správně vyplněných dotazníků. Dotazníky byly, po předchozí domluvě s vedením školy, rozdány k rukám učitelů tělesné výchovy a aplikovány u žáků v 9. třídách. Obecně byly předmětem uvedeného výzkumu sportovní odvětví a aktivity, kterým se žáci ve volném čase věnují. Dále pak postoje žáků ke sportu a tělesné výchově. Výsledky práce: Výzkum ukázal, že stále více přibývá dětí, kteří se ve svém volném čase nevěnují žádné pohybové aktivitě. Bohužel procento dětí, které uvedly že nesportují nebo že tělesnou výchovu a sport nemají rádi je na jejich věk až příliš vysoké. Dále se ukázalo, že nejsou velké rozdíly v postojích k pohybové aktivitě ve volném čase mezi chlapci a děvčaty. V naší práci jsme odhalili, že žáci kteří se věnují nějaké pohybové aktivitě, ji raději provozují rekreačně než-li závodně. Stále naštěstí platí, že většina žáků má k tělesné výchově a sportu kladný vztah. Celkový stav vede...

Stanovení příkonu dávkového ekvivalentu záření gama přenosnými mnohokanálovými gama spektrometry GS-256 a GR-320 a detektorem radioaktivity Gamma-Scout.
Mokrá, Zuzana ; Matolín, Milan (vedoucí práce) ; Chalupa, František (oponent)
Práce se zabývá porovnáním dvou terénních geofyzikálních přístrojů na měření záření s radiologickým přístrojem. Vrámci řešení úkolu proběhly měření radioaktivity na geologických lokalitách s nízkou, střední a vysokou radioaktivitou přenosnými mnohokanálovými gama spektrometry se scintilačními detektory NaI(Tl) 76x76 mm a pomocí přístroje Gamma-Scout s malým Geiger-Müllerovým počítačem. Jednotlivými přístroji byly stanoveny hodnoty v jednotkách příkonu fotonového dávkového ekvivalentu (Sv/h) a ty pak srovnány. Byly očekávány odchylky v naměřených datech. Odchylky byly různé pro rozdílné způsoby výpočtu přikonu fotonového dávkového ekvivalentu z naměřených dat. Z terénních výsledků vyplývá, že výsledky jednotlivých přístrojů lze porovnávat, přičemž rozdíly jsou zapříčiněny různou detekční účinností a různou kalibrací jednotlivých přístrojů.

Osobní organizace vysokoškolských studentů
Dejmalová, Lenka ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Matošková, Jana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem osobní organizace vysokoškolských studentů v současném dynamickém prostředí vysoké školy. Cílem empirického výzkumu bylo prozkoumat, jak studenti organizují své studium na začátku studia. V teoretické části jsme pojednali o Boloňském procesu a hlavních změnách, které nastaly v terciárním vzdělávání a proměnily studentskou kariéru vysokoškolských studentů. Zabývali jsme se také vysokoškolskou socializací a osobností vysokoškolského studenta, jeho tradičními i novými rolemi a proměnami životního stylu. Byly představeny dva pohledy na vysokoškolské studium akcentující důraz na kognitivní rozvoj osobnosti studenta a také význam oborově nespecifických dovedností osobní organizace pro úspěšné vysokoškolské studium. V kvalitativním výzkumu vycházíme z konceptů osobní organizace a akademického sebeřízení, jež vymezují klíčové dovednosti pro úspěšné vysokoškolské studium i profesní uplatnění. Nejprve jsme přistoupili k obsahové analýze studijních plánů a orientačnímu dotazníkovému průzkumu mezi studenty 1. ročníku FF ZČU v Plzni. Použili jsme také snímek studijního týdne a elektronické dotazování. Data jsme analyzovali technikou otevřeného kódování a tématického kódování. Rozlišili jsme dva organizačně-studijní typy, jejichž základem byly rozdíly v zaměření mimoškolní činnosti a v...