Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv inkubační teploty na fenotyp mláděte kachny divoké
Cílková, Martina ; Hořák, David (vedoucí práce) ; Krist, Miloš (oponent)
Vliv inkubační teploty na různé fenotypové znaky ptačích mláďat je hojně zkoumán. Kachny (Anatidae) jsou pro studie tohoto typu dobrým modelem, protože u nich lze rozdělit samičí investici do reprodukce na dvě hlavní části: tvorbu snůšky a její inkubaci. Teplota vajec v průběhu inkubace může významně ovlivnit vývoj a životaschopnost mláďat. Cílem této práce bylo zjistit, jak inkubační teplota ovlivňuje líhnivost, délku inkubace, poměr pohlaví a fenotyp mláďat kachny divoké (Anas platyrhynchos) těsně po vylíhnutí. Vejce byla inkubována experimentálně v umělých podmínkách v šesti stálých teplotách, jejichž rozmezí odpovídalo přirozeným podmínkám v ČR (35-39 řC). Čerstvě vylíhlá mláďata byla zvážena a byly zjištěny údaje o jejich základních strukturálních rozměrech. Poté byla usmrcena a u části mláďat z inkubačních teplot 35,5; 36 a 37 řC byly zjištěny údaje o hmotnosti reziduálního žloutkového váčku a základního chemického složení vlastního těla mláděte s vyjmutým žloutkovým váčkem. Obě krajní teploty (35 a 39 řC) vedly k výraznému snížení líhnivosti vajec a celková délka inkubace průkazně klesala s rostoucí inkubační teplotou. Nepodařilo se prokázat vliv inkubační teploty na celkovou hmotnost mláděte po vylíhnutí. Byly však zaznamenány rozdíly v hmotnosti reziduálního žloutkového váčku, která byla...
Motivace ke studiu na VŠ v ČR a Francii. Komparativní studie.
Cílková, Martina ; Čábelková, Inna (vedoucí práce) ; Špaček, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce "Motivace ke studiu na vysoké škole v České republice a ve Francii. Komparativní studie." zkoumá rozdíly v oblasti vysokého školství a jejich vliv na motivaci studentů ke studiu. Česká republika a Francie mají odlišný způsob přijímání studentů na vysokou školu. Obě země jiným způsobem rozdělují stipendia, míra nezaměstnanosti a výše platu absolventů je odlišná. Teoretická část obsahuje popis obou zemí v aspektech výše jmenovaných a dalších jako míra přežití ve studiu, podíl populace s vysokoškolským titulem atd. Dále uvádí předchozí výzkumy na toto téma. Součástí práce je výzkumná sonda, v které čtyřicet studentů, bakalářského studia ve třetím nebo čtvrtém ročníku humanitního zaměření, z každé země odpovídalo na třináct otázek pomocí dotazníku týkající se důvodů jejich studia, jeho finančního zajištění a postojů k nim. V otázce motivace je tato práce do značné míry pilotní. Před realizací výzkumné sondy bylo formulováno dvanáct hypotéz, které se týkaly motivace ke studiu na vysoké škole, pokrytí životních nákladů při studiu a postojů k finančnímu zajištění studia v České republice a ve Francii. Z těchto hypotéz byla polovina potvrzena, tedy byly nalezeny rozdíly v odpovědích respondentů obou zemí. Zásadní rozdíl v motivaci ke studiu se však nepotvrdil.
Vliv inkubační teploty na fenotyp mláděte kachny divoké
Cílková, Martina ; Hořák, David (vedoucí práce) ; Krist, Miloš (oponent)
Vliv inkubační teploty na různé fenotypové znaky ptačích mláďat je hojně zkoumán. Kachny (Anatidae) jsou pro studie tohoto typu dobrým modelem, protože u nich lze rozdělit samičí investici do reprodukce na dvě hlavní části: tvorbu snůšky a její inkubaci. Teplota vajec v průběhu inkubace může významně ovlivnit vývoj a životaschopnost mláďat. Cílem této práce bylo zjistit, jak inkubační teplota ovlivňuje líhnivost, délku inkubace, poměr pohlaví a fenotyp mláďat kachny divoké (Anas platyrhynchos) těsně po vylíhnutí. Vejce byla inkubována experimentálně v umělých podmínkách v šesti stálých teplotách, jejichž rozmezí odpovídalo přirozeným podmínkám v ČR (35-39 řC). Čerstvě vylíhlá mláďata byla zvážena a byly zjištěny údaje o jejich základních strukturálních rozměrech. Poté byla usmrcena a u části mláďat z inkubačních teplot 35,5; 36 a 37 řC byly zjištěny údaje o hmotnosti reziduálního žloutkového váčku a základního chemického složení vlastního těla mláděte s vyjmutým žloutkovým váčkem. Obě krajní teploty (35 a 39 řC) vedly k výraznému snížení líhnivosti vajec a celková délka inkubace průkazně klesala s rostoucí inkubační teplotou. Nepodařilo se prokázat vliv inkubační teploty na celkovou hmotnost mláděte po vylíhnutí. Byly však zaznamenány rozdíly v hmotnosti reziduálního žloutkového váčku, která byla...
Motivace ke studiu na VŠ v ČR a Francii. Komparativní studie.
Cílková, Martina ; Čábelková, Inna (vedoucí práce) ; Špaček, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce "Motivace ke studiu na vysoké škole v České republice a ve Francii. Komparativní studie." zkoumá rozdíly v oblasti vysokého školství a jejich vliv na motivaci studentů ke studiu. Česká republika a Francie mají odlišný způsob přijímání studentů na vysokou školu. Obě země jiným způsobem rozdělují stipendia, míra nezaměstnanosti a výše platu absolventů je odlišná. Teoretická část obsahuje popis obou zemí v aspektech výše jmenovaných a dalších jako míra přežití ve studiu, podíl populace s vysokoškolským titulem atd. Dále uvádí předchozí výzkumy na toto téma. Součástí práce je výzkumná sonda, v které čtyřicet studentů, bakalářského studia ve třetím nebo čtvrtém ročníku humanitního zaměření, z každé země odpovídalo na třináct otázek pomocí dotazníku týkající se důvodů jejich studia, jeho finančního zajištění a postojů k nim. V otázce motivace je tato práce do značné míry pilotní. Před realizací výzkumné sondy bylo formulováno dvanáct hypotéz, které se týkaly motivace ke studiu na vysoké škole, pokrytí životních nákladů při studiu a postojů k finančnímu zajištění studia v České republice a ve Francii. Z těchto hypotéz byla polovina potvrzena, tedy byly nalezeny rozdíly v odpovědích respondentů obou zemí. Zásadní rozdíl v motivaci ke studiu se však nepotvrdil.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.