Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,964 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Alternativní vzdělávání a rozhodnutí rodičů k jeho volbě
BAYEROVÁ, Natálie
Bakalářská práce obsahuje výzkumné šetření založené na myšlence, z jakého důvodu si rodiče vybírají alternativní vzdělávání pro své dítě, kde odpovědi na tuto otázku jsou získávány pomocí dotazníku, který je zároveň hlavním prvkem bakalářské práce. Jsou zde podrobně popsány alternativní vzdělávací směry, které se nacházejí v České republice. Dále práce slouží také jako podrobný průvodce a pomocník pro rodiče, kteří se chystají vybrat mateřskou školu pro své dítě a uvažují nad alternativním vzděláváním. Výzkumné šetření kvantitativního charakteru je v praktické části vyobrazeno pomocí již zmíněného dotazníku, který byl předložen respondentům, následně je popsán a vyhodnocen pomocí grafu.
Dítě a ztráta
KOVÁCSOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou ztráty v životě dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje především dětským porozuměním ztrátě v rámci kognitivního a emočního vývoje v předškolním období. V souvislosti s tím jsou v teoretické části rozebírány nejčastější ztráty v životě dětí v kontextu rodiny a mateřských škol. Dále jsou zde představeny i další významné ztráty, se kterými se děti v předškolním období mohou setkat. Cílem výzkumné části bylo zmapovat postoje a zkušenosti rodičů a pedagogů v mateřské škole vztahující se ke ztrátám, se kterými se děti v tomto období vyrovnávají. Proto byly realizovány rozhovory s 2 rodiči a 2 pedagogy. Součástí výzkumné části jsou i navržené aktivity, které mohou pomoci dětem rozpoznávat své emoce a pracovat s nimi, což jim může pomoci při vyrovnávání se se ztrátami, se kterými se setkají nejen v předškolním období.
Survey expectations, adaptive learning and inflation dynamics
Rychalovska, Y. ; Slobodyan, Sergey ; Wouters, R.
The use of survey information on inflation expectations as an observable in a DSGE model can substantially refine identification of the shocks that drive inflation. Optimal integration of the survey information improves the model forecast for inflation and for other macroeconomic variables. Models with expectations based on an Adaptive Learning setup can exploit survey information more efficiently than their Rational Expectations counterparts. The resulting time-variation in the perceived inflation target, in inflation persistence, and in the sensitivity of inflation to various shocks provide a rich and consistent description of the joint dynamics of realized and expected inflation. Our framework produces a reasonable interpretation of the post-Covid inflation dynamics. Our learning model successfully identifies the more persistent nature of the recent inflation surge.
Financial skills and search in the mortgage market
Cota, Marta ; Šterc, Ante
Are households with low financial skills disadvantaged in the mortgage market? Using stochastic record linking, we construct a unique U.S. dataset encompassing a rich set of mortgage details and borrowers’ characteristics, including their objective financial literacy measure. We find that households with low financial literacy are up to 4% more likely to search less and lock in at 15-20 b.p. higher rates. Upon origination, unskilled borrowers face a 35-45% higher mortgage delinquency and end up with a 30% lower likelihood of refinancing. Overall, for a $100,000 loan, the potential losses from low financial literacy are more than $9,329 over the mortgage duration. To understand how financial education, more accessible mortgages, or mortgage rate changes affect households with low financial literacy, we formulate and calibrate a mortgage search model with heterogeneous search frictions and endogenous financial skills. Our model estimates show that search intensity and financial skill variations contribute to 55% and 10% of mortgage rate variations, respectively. We find that i) more accessible mortgages lead to a higher delinquency risk among low-skilled households, ii) financial education mitigates the adverse effects of increased accessibility, and iii) low mortgage rates favor high-skilled homeowners and, by reinforcing refinancing activity, deepen consumption differences across different financial skill levels.
Strategie zvyšování reprodukovatelnosti kódování v kvalitativním výzkumu pomocí programu reQual
Fárová, N. ; Hájek, R. ; Hladík, Radim ; Škvrňák, M.
Zpráva shrnuje výsledky projektu a ukazuje, jak lze program Requal využít ke zvýšení reprodukovatelnosti kvalitativního výzkumu, konkrétně transparentnosti a reflexivity kódování kvalitativních dat.
Inovativní školy a jejich sítě v post-socialistickém prostoru na příkladu Gymnázia Přírodní škola
Pražák, Daniel ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Pol, Milan (oponent) ; Michek, Stanislav (oponent)
V zahraničních vzdělávacích systémech došlo v posledních letech k velkému rozmachu síťování škol, ale v českém prostředí se tento přístup objevuje méně často. Tato disertační práce představuje případovou studii, která analyzuje interakci škol spolupracujících s Gymnáziem Přírodní škola prostřednictvím konceptu síťování. Hlavními zdroji dat jsou rozhovory s aktéry, dokumenty škol a terénní poznámky výzkumníka. Studie popisuje vzájemné ovlivňování a sdílení prvků inovativního modelu mezi školami zapojenými do této sítě. Zvláštní pozornost je věnována faktorům, které napomáhají nebo brání efektivnímu síťování a sdílení inovací, stejně jako roli ředitelů, učitelů a zapojení žáků jako aktivních aktérů změn. Práce tak propojuje zahraniční výzkumné poznatky s unikátním českým kontextem, což obohacuje odbornou literaturu o síťování vzdělávacích institucí. Výsledky nabízejí pohled na dynamiku a výzvy spojené s vytvářením efektivních vzdělávacích sítí a přináší pro podporu inovaci ve školství prostřednictvím síťování. KLÍČOVÁ SLOVA síťování škol, inovativní vzdělávací modely, inter-organizační spolupráce, inter-organizační učení, vedení škol, sekundární vzdělávání, žáci jako aktéři, případová studie, Česko
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce
Šustová, Kateřina ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Blažková, Tereza (oponent)
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce Poté, co byla v květnu 1945 obnovena činnost divadel, započala tzv. divadelní revoluce během které dochází k zásadním změnám v řízení a organizaci divadelnictví. I přes veškeré rakousko-uherské a prvorepublikové snahy totiž tuto problematiku po druhé světové válce upravovalo stále ještě účinné nařízení ministerstva vnitra č. 454/1850 ř.z., divadelní řád ze dne 25. listopadu 1850. Rovněž bylo v plánu právní úpravu divadelnictví na území Československa sjednotit, protože na Slovensku byl od roku 1848 účinný uherský zákonný článek XXXI, tedy právní úprava odlišná (a dokonce ještě starší) než ta na území Čech. Tato diplomová práce se zabývá právními aspekty během zmíněné reorganizace divadel, přičemž hlavním cílem výzkumu je zmapování vývoje právní úpravy divadelnictví po druhé světové válce v kontextu předchozích právních úprav. Za účelem zjištění odpovědi na výzkumnou otázku, v čem se divadelní zákon z roku 1948 lišil od předchozí právní úpravy a historických návrhů divadelních předpisů, byla provedena komparace a rozbor jednotlivých ustanovení. Rovněž jsou zmíněny změny, které nastaly v divadelnictví po přijetí divadelního zákona v roce 1948, jeho zhodnocení a následující právní úprava. Při výzkumu bylo zjištěno, že...
Rizika reformy doktorského studia
Grosman, Jiří ; Jurajda, Štěpán ; Münich, Daniel
Systém financování doktorského studia v České republice je dlouhodobě neefektivní. Dokončovaná reforma má za cíl efektivitu systému výrazně zvýšit. V tomto krátkém textu upozorňujeme na potenciální problémy spojené s rozdělováním veřejné finanční podpory doktorského studia mezi vysoké školy. Problematické by bylo rozdělování podpory založené dominantně na míře úspěšného dokončování studií. Alokace veřejné podpory doktorského studia by vedle opodstatněných národních oborových priorit měla zohledňovat výsledky hodnocení kvality vědy na vysokých školách a úspěšnost v kariérním umisťování absolventů.
(Ne)zájem žáků o učitelskou profesi: mezinárodní srovnání
Federičová, Miroslava
Mnoho evropských zemí včetně Česka se v současnosti potýká s nedostatkem učitelů, těch kvalitních obzvlášť. Jedním z řešení je podpora učitelských profesních aspirací už u mladých během jejich studia na základní a střední škole. Tato studie empiricky mapuje učitelské aspirace v evropských zemích mezi 15letými žáky na základě dat z mezinárodního šetření PISA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18,964 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.