Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizika reformy doktorského studia
Grosman, Jiří ; Jurajda, Štěpán ; Münich, Daniel
Systém financování doktorského studia v České republice je dlouhodobě neefektivní. Dokončovaná reforma má za cíl efektivitu systému výrazně zvýšit. V tomto krátkém textu upozorňujeme na potenciální problémy spojené s rozdělováním veřejné finanční podpory doktorského studia mezi vysoké školy. Problematické by bylo rozdělování podpory založené dominantně na míře úspěšného dokončování studií. Alokace veřejné podpory doktorského studia by vedle opodstatněných národních oborových priorit měla zohledňovat výsledky hodnocení kvality vědy na vysokých školách a úspěšnost v kariérním umisťování absolventů.
Role Models, High School Management and Female Engagement in STEM: Evidence from the Czech Republic
Grosman, Jiří ; Zápal, Jan (vedoucí práce) ; Jann, Ole (oponent)
Název práce: Význam lidských vzorů a řízení středních škol pro zapojení žen ve STEM oborech: analýza z prostředí České republiky Autor: Jiří Grosman, BSc Pracoviště: CERGE-EI Vedoucí práce: PhDr. Jan Zápal, Ph.D., CERGE-EI Abstrakt: Skutečnost, že gender wage gap je alespoň do určité míry motivován selekcí méně výdělečných profesí ze strany žen je v současném oboru ekonomie pracovního trhu v zásadě obecně přijímaným faktem. Čemu však byla doposud věnována srovnatelně menší pozornost odobrníků jsou faktory, jež tuto selekci způsobují. V rámci této diplomové práce si za pomoci vlastní výzkumné strate- gie kladu za cíl změřit důležitost jednoho specifického motivátoru rozdílných, gendrově podmíněných rozhodnutí: způsob vedení středních škol, a s ním spo- jených opatření. Konkrétně, skrze analýzu celorepublikových dat zachycujících údaje o přihláškách uchazečů o studium na vysokých školách z let 2007-2011 v této práci mapuji inklinaci studentů SŠ ucházet se o vědní (STEM) obory v dalším studiu. Za užití kauzálních matching a difference-in-deifferences modelů argumentuji, že školní mentoringové programy společně se způsobem, jakým je škola vedena, mohou statisticky významným způsobem ovlivnit studijně-profesní rozhodnutí nemalého množství studentek - tvrzení, v jehož prospěch hovoří jak mnou zmapovaná data, tak...

Viz též: podobná jména autorů
5 Grosman, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.