Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,261 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd
Stehlíková, Adéla ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd Cíle: Cílem projektu bakalářské práce je zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd, dále také porovnání míry psychického vyčerpání ve školním prostředí žáků sportovních a běžných tříd. Metody: Tato práce byla zpracována metodou kvantitativního výzkumu pomocí dvou anonymizovaných dotazníků v online formě. Konkrétně pomocí dotazníku Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) ke zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a School Burnout Inventory (SBI) ke zjištění míry psychického vyčerpání ve školním prostředí. Oba dotazníky jsou uznávanými nástroji pro měření syndromu vyhoření a byly adaptovány pro potřeby tohoto výzkumu. Dotazníky celkem vyplnilo 182 žáků ve věku 12 - 15 let. Z každého ročníku byly vybrány dvě třídy druhého stupně, vždy jedna sportovní a jedna běžná. Vyhodnocení dat proběhlo pomocí klíčů jednotlivých dotazníků, které obsahují postupy pro výpočet skóre, dále byla provedena deskriptivní statistika, po které následovala statistická analýza zpracovaných dat. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že u psychického vyčerpání ve sportu vykazují sportovní třídy vysokou...
Vliv socioterapie na život klientů kontaktního centra Magdaléna Příbram
Hubáčková, Eliška Ada ; Radimecký, Josef (vedoucí práce) ; Šejvl, Jaroslav (oponent)
Tato studie se zabývá kvalitativním výzkumem vlivu socioterapie na osoby závislé na návykových látkách, které socioterapii absolvují v kontaktním centru Magdaléna Příbram. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda má poskytování socioterapie vliv na klienty služby kontaktní centra Magdaléna Příbram. Hlavní výzkumná otázka zněla: jaký vliv má poskytování socioterapie na klienty KC Magdaléna Příbram. A vedlejší výzkumná otázka zněla: je socioterapie smysluplným nástrojem v rámci KC Magdaléna Příbram. Data byla získána prostřednictvím individuálních rozhovorů s klienty, kteří byli v terapii delší dobu. Výsledky ukázaly, že u části klientů dochází ke změnám v jejich postojích a chování v průběhu terapie, sami pak projevili zvýšenou sebereflexi a snahu o osobní růst. Klienti socioterapii vnímají jako důvěrný prostor, kde se cítí svobodně ve vyjadřování svých pocitů a myšlenek. Důležitou roli v této dynamice hraje podpora a porozumění ze strany terapeutů. Závěry této studie naznačují, že socioterapie může být efektivním nástrojem v léčbě návykových problémů a přispět k pozitivním změnám v životech klientů. Další výzkum je nezbytný k dalšímu hlubšímu porozumění mechanismům účinku socioterapie a optimalizaci terapeutických přístupů v oblasti závislostí.
Artefiletika ve skupinové práci ve volném čase
Semecká, Hana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem artefiletiky při práci ve volnočasových aktivitách, zaměřeného na vnímavost přírodního prostředí dětmi. Zdrojem vnímání jsou stromy, které přinášejí prostor pro spontánní a organizované výtvarné činnosti. Náhledy do světa stromů dětmi a jejich vnímání rozšiřuje nadějný obzor pro společné zážitky, poznání, emoce a trvalé podněty. V teoretické části uvádím prvními kapitolami pojmy výchova, volný čas, pedagogika volného času s charakteristikou v rámci pedagogického oboru volného času. V kapitole umění popisuji vztah přírody a výchovy jako výchovného prostředku. Kapitolami dětská kresba a výtvarná výchova popisuji aktivity v kontextu Rámcového vzdělávacího programu ve škole a ve volném čase i s přihlédnutím k pojetí J. Slavíka na výtvarnou výchovu. Teoretickou část uzavírám kapitolou artefiletika s důrazem na význam pedagogického díla. Cílem mé bakalářské práce je navrhnout a ověřit artefiletický projekt ve volném čase Vyprávění stromů. Projekt je zaměřen na vnímání stromů dětmi prožitkem při výtvarných aktivitách. Praktická část charakterizuje skupinu dětí, se kterými byl projekt uskutečněn. Popisuje činnosti a realizaci projektu Vyprávění stromů ve volném čase. Východiskem pro návrh projektu je pedagogický deník s činnostmi, zaměřené na vnímavost přírodního prostředí očima dětí.
Volnočasové aktivity středoškolských studentů
Janošová, Ivana ; Mazúchová, Ráchel (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity středoškolských studentů" se zaobírá žáky Střední zdravotnické školy v Mostě, se zaměřením na otázku, jak tráví svůj volný čas. Práce schraňuje informace, týkající se aktivit studentů, prováděných v jejich volném čase a obecně mapuje volný čas těchto žáků. V této bakalářské práci bude úkolem detailněji definovat pojmy jako je volný čas, volnočasové aktivity, funkce volného času a faktory ovlivňující tyto aktivity. V praktické části se budu také detailněji věnovat popisu výchovy ve volném čase, a to hlavně funkcí vzdělávání a také obsahem vzdělávání. Dílčí oddíl praktické části bude popisovat rizikové chování jednotlivců, a to především jeho typy, a kroky, jak mu předcházet. Zájem je také věnován sociálním sítím, na kterých studující tráví spoustu vlastního volna. V praktické části této bakalářské práce budou zpracována data z provedeného šetření. Zjistit to, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci Střední zdravotnické školy v Mostě, bylo jedním z cílů mé bakalářské práce. Primárním záměrem mé práce bylo zmapovat, čemu, respektive jakým aktivitám se studenti věnují v rámci svého volna. Kolik volného času vlastně mají a jestli volí z nabídky zařízení určených k využívání volného času, která jsou k dispozici ve městě, případně která z nich využívají. Aby...
Nové exotárium v ZOO Brno
Charvátová, Karolína ; Boháč, Ivo (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě zadání, které bylo poskytnuto v předmětu BGA036 – Ateliér architektonické tvorby 5 v letním semestru 3. ročníku na téma Interiér, které bylo později rozšířeno na Veřejné stavby. Tématem studie je návrh novostavby exotária v ZOO Brno. Řešený pozemek se nachází na území ZOO Brno v Jihomoravském kraji. Konceptem architektonického řešení bylo vytvořit moderní a hygienické prostory pro důstojný život zvířat v zajetí a zároveň dovolit nahlédnout návštěvníkům do zvířecího života a chování. Jedná se o dvoupodlažní, částečně podsklepenou stavbu s otevřeným vnitřním prostorem, který je rozdělen na dvě hlavní části - vodní život a život ve vzduchu. Základní myšlenkou projektu je poskytnutí dostatku místa pro život zvířat v pavilonu a proto je pro ptáky vytvořená velká voliéra ve tvaru kopule nesoucí se přes celou střechu stavby. Pro ryby jsou vytvořena velká akvária. V objektu nechybí ani přednášková místnost, zařízení pro zaměstnance a tepelně technické zařízení stavby. Všechny funkce stavby mají svá potřebná zázemí.
NOVÝ PROSTOR PRO ŽIVOT - KROMĚŘÍŽ – LUTOPECKÁ
Vido, Samuel ; Urbášková, Hana (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Návrh rozširuje mesto Kroměříž do nezastavanej časti. Novo navrhnuté objekty do tohto územia prinesú rôzne funkcie od tradičného bývania a komunitného bývania po polyfunkčné priestory a služby mestskej vybavenosti ako napríklad potraviny, bistro, kaviareň, knižnica, fitness centrum alebo kancelárske priestory, vytvárajúce prostredie pre aktívny mestský život. Vo vnútrobloku sa nachádzajú parky, vodné plochy, promenáda, detské ihrisko alebo workoutové ihrisko. Návrh do lokality prináša bývanie, ako tradičné bytové jednotky, po ktorých je neustály dopyt, rovnako aj mestu novo predstavený koncept komunitného bývania, ktoré je finančne dostupné pre ľudí a rodiny rôznych sociálnych alebo zdravotne znevýhodnených skupín, alebo pre ľudí, ktorí radi žijú v spoločenskom prostredí so zachovaním súkromia. Okrem bývania tento komplex do svojho okolia prináša aj polyfunkčné priestory, ktoré podporia malých podnikateľov v okolí a prinesú im atraktívny priestor pre rast ich biznisu, či už ide o reštauráciu, kaderníctvo alebo o kancelárske priestory. Veľké množstvo školských inštitúcií v okolí poskytuje príležitosť pre vytvorenie priestoru pre rozvoj mládeže, ktorému sa návrh venuje.
Komunitní centrum volného času pro mládež
Sapozhnikova, Irina ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá architektonickým návrhem Komunitního centra volného času pro mládež v historické části města Vyškov. Centrum je koncipováno jako víceúčelové a snaží se v sobě propojovat prostory pro volný čas, relaxaci, fyzický a emocionální odpočinek, samostatnou práci, vzdělávání nebo workshopy, aby co nejlépe vyhovovalo potřebám a očekáváním obyvatel. Můj projekt nabízí mladým lidem místo, kde mohou objevit svůj potenciál, realizovat své zájmy a prostě místo, kde si mohou vždy jen užít svůj volný čas. Komfortní a atraktivní moderní architektonický prostor může posloužit jako podnět k jeho návštěvě a rozvoji kulturní úrovně mladé generace. Řešený pozemek se nachází v zámeckém areálu, v hranicích Městské památkové zóny. Jedná se tedy o návrh novotvaru v historickém prostředí.
Výchova ve volném čase ve 21. století a dříve
KOLÁŘOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na trávení volného času dětí a adolescentů, bez řízené činnosti a dospělého dozoru. Teoretická část charakterizuje volný čas, výchovu ve volném čase, mimo vyučování, životní styl, rodinu a její vliv na děti, specifika prožívání volného času dětí a mládeže a s nimi spojené socializační problémy. Praktická část popisuje trávení volného času dětí a adolescentů v nákupním centru. Jak tam vyplňují svůj volný čas. Zároveň porovnává generace, rozdíly mezi nimi a vývoj nákupních center.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,261 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.