Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ucelená metodika Parkouru třetího věku, jeho smysl, cíl a vliv na kvalitu života
Renelt, Daniel ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chum, Jaroslav (oponent)
Název: Ucelená metodika parkouru třetího věku, jeho smysl, cíl a vliv na kvalitu života Souvislosti: Parkour je v současné době velmi populární a moderní sport, který je svou rozmanitostí a přirozeným pohybem vhodný pro rozvoj pohybových dovedností u všech věkových kategorií včetně té nejstarší. Je to zároveň způsob, jak přivést starší generaci zpět k pohybu, jak jim pohyb ozvláštnit a učinit zajímavý. Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je představení parkouru pro seniory, který je v České republice stále nový. Druhým cílem je pak vytvoření kvalitního metodického materiálu kurzu parkouru pro seniory, který pak bude možné využít pro rozšíření a vyšší realizaci tohoto konceptu. Metody: Bakalářská práce je realizována jako metodický materiál. V rámci práce byly využity jak zkušenosti autora práce, trenéra a praktikujícího parkouru, tak odborná literatura a publikace. Výsledky: Výsledkem práce je ucelený metodický materiál, který může sloužit trenérům a lektorům jak parkourových kurzů, tak volnočasových aktivit zaměřených na seniory. Závěr: Výsledná práce umožňuje použití líčené metodiky v tréninkové praxi a práci se skupinami staršího věku. Klíčová slova: parkour, gymnastika, senioři, motorické dovednosti, metodika
Zapojení her do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice
Černohousová, Monika ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Zapojení her do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice Cíle: Cílem této bakalářské práce je zapojit hry do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice. Metody: Tato bakalářská práce je odbornou prací s didaktickou složkou, kterou je soubor her. Vycházela jsem z odborných publikací v českém i cizím jazyce a zkombinovala teoretické podklady s praktickou částí. Výsledný soubor her je rozdělen na pět částí: rozvíjení silových, vytrvalostních, rychlostních, koordinačních schopností a pohyblivosti. Výsledky: Výsledkem práce je soubor her zaměřený na rozvoj kondičních schopností, systematicky rozdělený podle členění motorických schopností. Každá kategorie obsahuje specifické hry, které podporují jejich rozvoj. Tento soubor přispívá k všestrannému a harmonickému rozvoji dětí, nabízí zábavné hry, které zvyšují radost z tréninku. Trenéři jej mohou využít jako inspiraci a nástroj ke zpestření tréninkového procesu. Závěr: Hry jsou nedílnou součástí života dětí a je nezbytné je zařazovat do sportovního tréninku. Díky nim děti rozvíjí nejen své všestranné pohybové schopnosti, ale také spolupráci, komunikaci a další dovednosti. Proto jsme utvořily soubor her, jehož náplní je rozvoj motorických schopností. Klíčová slova: motorické schopnosti,...
Design hopsadla pro děti
Páleníková, Denisa ; Rubínová, Dana (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá designem nafukovacího hopsadla pro děti předškolního věku. Hlavním cílem je navrhnout produkt s inovativním vzhledem a tvarováním, který bude prostředkem k motorickému a kognitivnímu rozvoji dítěte. Práce vychází z analýzy současných produktů na trhu. Finální řešení je v souladu s funkčními, ergonomickými i bezpečnostními požadavky. Produkt bude využívaný jak na osobní použití, tak do veřejných prostorů určených dětem ke hře.
Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku
MALÁ, Petra
Tato bakalářská práce na téma Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku má za cíl zhodnotit vývoj řeči u dvou dětí s logopedickými vadami metodou pozorování v určitém časovém úseku. Teoretická část práce popisuje běžný vývoj dítěte předškolního věku i běžný vývoj řeči. Zmiňuje logopedické vady, jejich příčiny, projevy a reedukaci. Praktická část práce je podložena náslechy ve dvou zařízeních MŠ. Obsahuje kazuistiky pozorovaných dětí a hodnotí jejich posun v komunikaci i vývoji během daného časovém úseku.
Rozvoj motoriky u žáků na druhém stupni základní školy
VANDASOVÁ, Tereza
Tématem diplomové práce bude rozvoj motoriky u dětí na druhém stupni. V teoretické části se zaměřím na charakteristiku pubescentů, motoriku a pohybovou aktivitu. Praktická část bude zaměřena na rozvoj motoriky. S žáky budu rozvíjet motoriku pomocí metody Life kinetik. Cílem diplomové práce je zjistit, zda-li standardizované testy prokáží, že cvičení žákům pomohlo a dosáhnou lepších výsledků v oblasti motoriky než tomu bylo před intervenčním pohybovým programem.
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11
Drtina, Matěj ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11 Hlavním cílem této práce je provést analýzu úrovně vedení kotouče u mládežnických hráčů ledního hokeje v kategoriích U10 a U11. Dosažení tohoto cíle se skládá ze dvou hlavních kroků, konkrétně z realizace výzkumné testovací baterie zaměřené na vedení kotouče ve vybraných hokejových klubech a z následného provedení komparativní analýzy, včetně interpretace dat získaných z tohoto testování. V této bakalářské práci jsme použili metody pozorování, analýzy a komparace. Metoda pozorování byla využita při realizaci standardizovaného testování úrovně vedení kotouče u kategorií U10 a U11. Analytický a komparativní metodický přístup pak byl využit při vyhodnocování a interpretaci dat získaných z testování na ledě. Testování úrovně vedení kotouče se zúčastnilo celkem 246 hráčů kategorie U10 a U11 z 8 různých klubů. Průměrná úroveň vedení kotouče u hráčů kategorie U11 je znatelně vyšší (dosahuje hodnoty 4,3) než u hráčů o rok mladších z kategorie U10 (hodnota 2,9). Hráči z klubů které jsou držiteli statusu Akademie Českého hokeje si vedli v testování výrazně lépe než hráči z klubů bez tohoto statusu. Z výsledků testování evidentně vyplývá pozitivní korelace mezi výší dosažené úrovně vedení kotouče a výší věku a délky registrace v hokejovém...
Porovnání pohybových schopností a dovedností u hráčů dětských kategorií mezi jednotlivými kluby ve fotbale
Suchánek, Robert ; Vokounová, Šárka (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Porovnání pohybových schopností a dovedností u hráčů dětských kategorií mezi jednotlivými kluby ve fotbale Cíle: Cílem této bakalářské práce je stanovit a následně porovnat úroveň vybraných motorických schopností a dovedností ve fotbalové kategorii U8 mezi vybranými fotbalovými kluby. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 61 hráčů kategorie U8 (Bohemians Praha 1905-21 hráčů, ČAFC Praha- 20 Hráčů, FC Spartak Rychnov nad Kněžnou - 20 hráčů). Pro zjištění potřebných údajů byly využity vybrané testy z UNIFITTESTu (6-60). Herní dovednost vedení míče byla testována nestandardizovaným testem 4x10 m s míčem. Výsledky: Zjistili jsme, že hráči kategorie U8, jejichž A mužstvo hraje první ligu, jsou lepší ve 2 z 5 testů, než kluby jejichž A mužstvo hraje pátou ligu. Dále jsme zjistili, že hráči kategorie U8, hrající za pražský klub, jsou také ve 2 z 5 testů lepší než mimopražský klub. Klíčová slova: fotbal, porovnání, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, testování, hráči fotbalu
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy tohoto syndromu a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi se syndromem ADHD. Také jsou zde zmíněná možná přidružená onemocnění. Dále se práce zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Rozvoj pohybových schopností a dovedností v předškolním věku
GALUSOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je zjistit možnosti využití metodického plánu tělesně výchovných technik se záměrem rozvoje pohybových schopností a dovedností dětí předškolního věku v mateřských školách. Bakalářská práce má design vícepřípadové studie. V teoretických východiscích je charakterizován vývoj dítěte předškolního věku, jeho motorický vývoj a role pohybových schopností a dovedností v dalším rozvoji dítěte společně s jejich místem v RVP PV. V praktické části je představen metodický plán TKF (Týmový duch, Kontaktnost, Fair play) a prostřednictvím rozhovorů s učitelkami mateřských škol, které s ním pracovaly, evaluován. Metodický plán byl vyhodnocen dále na základě pozorování a zápisů do evaluačních archů. Metodický plán byl praktikován v mateřských školách po celý školní rok, byl využit patnácti pedagogy ve třech mateřských školách v osmi třídách. Metodický plán byl přínosem pro začínající učitele v mateřských školách. S metodickým plánem byli všichni pedagogové spokojeni a byl pro ně návodem a velkou inspirací při učení kladného vztahu dětí k pohybu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.