Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 489 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovak propagandistic movies of the fifties
Novajovská, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cieľom tejto práce je poukázať na filmy, ktoré vyšli v 50. rokoch 20. storočia a dostali prezývku tzv. budovateľské, kedy všetky filmy vychádzali z doktríny socialistického režimu. Počas tohto obdobia vyšlo na Slovensku dvadsaťdeväť hraných filmov a v tejto práci budú podrobnejšie rozobrané tri: Priehrada, Pole neorané a Drevená dedina. Každý je od iného známeho režiséra tvoriaceho v týchto rokoch. Teoretická časť je zameraná výhradne na propagandu samotnú a jej cieľ vo filme. Cieľom tejto časti je identifikácia konkrétnych propagandistických prvkov vo filme na území Slovenska. Priblížiť prácu režisérov tvoriacich v danom období a ich diela, ktoré vyšli pod záštitou Sovietskeho zväzu. Cieľom praktickej časti bakalárskej práce je pomocou analýzy filmu identifikovať tieto prvky priamo na vybraných filmoch, poukázať na požadované normy na konkrétnych filmových scénach a analyzovať charakteristické znaky budovateľských filmov.
Příběh Josefa Hasila v minisérii Král Šumavy: Fantom temného kraje a její mediální ohlas
Fortuníková, Jana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá antimýtem a mýtem Josefa Hasila, šumavského převaděče a nejslavnějšího nositele přezdívky Král Šumavy. Reflektuje jeho obraz před rokem 1989, který zásadně negativně ovlivnil slavný propagandistický film Král Šumavy z roku 1959. Po sametové revoluci dochází k očištění Hasilovy pověsti, když se reinterpretuje jeho život na základě faktů. Jeho dramatický osud zpracovala i polistopadová populární kultura. K nejúspěšnějšímu titulům patří Návrat Krále Šumavy: román o Josefu Hasilovi z roku 2012, na jehož motivy vznikla pro VOD platformu Voyo zatím třídílná minisérie Král Šumavy: Fantom temného kraje (2022). Oba projekty prezentují svou snahu narovnat osudy života Hasila, přesto dochází k přiznané fabulaci s příběhem. Rozbor textů obou děl ale ukazuje, že revize historické reality není neutrální a odpovídá polistopadovému diskurzu vnímání hrdinů 3. odboje, kdy může docházet k jejich výlučné glorifikaci a vytlačování diskuze o rozporuplnosti určitých činů. Práce předpokládala přítomnost revizionistických narativů zmíněných děl v mediálních výstupech ke stému výročí narození Josefa Hasila v únoru 2024 a k události publikování seriálu v prosinci roku 2022. Pomocí obsahové kvalitativní analýzy dvou vzorků textů čítajících v první skupině jedenáct a ve druhé dvacet osm mediálních...
Mluviti stříbro, mlčeti zlato? Environmentálně estetická analýza vybraných dokumentárních snímků
Kubena, Martin ; Mašek, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V této diplomové práci jsou analyzovány a porovnány vybrané dokumentární filmy, "Samsara" a "Po nás přijde potopa?", které se liší zejména ve způsobu tematizace a konstruování přírody. Analýza je činěna pomocí dominantních environmentálně estetických konceptů - estetiky zapojení a kognitivní estetiky. Za pomoci hloubkové sémiotické analýzy je zkoumáno, jak jsou motivy přírody prezentovány v těchto odlišných žánrech dokumentárního filmu, jaké filmové postupy a techniky jsou k tomu využity a jak tento výběr ovlivňuje vnímání a hodnocení zobrazované přírody. Co činí tuto práci ojedinělou, je spojení mezi filmovým uměním a environmentální estetikou. Porozumění tomu, jakým způsobem určité žánrově konvenční filmy zobrazují přírodu, může v konečném důsledku přispět k lepšímu pochopení vztahu člověka k přírodě. Analýza ukázala, že vyobrazení estetické hodnoty přírody je v obou dokumentech odlišné, přičemž "Samsara" prezentuje přírodu v souladu s estetikou zapojení, zatímco film "Po nás přijde potopa?" je spíše indiferentní k vytyčeným environmentálně estetickým teoriím. Veškerá další zjištění se nacházejí v Analytické části dokumentu. Klíčová slova Film, dokument, estetika, oceňování, environment, příroda, kultura, umění, citlivost, znalost, zapojení, Samsara, Before the Flood
Zombie jako metafora lidské společnosti
PÝCHOVÁ, Nela
Bakalářská práce se věnuje interpretaci postav nemrtvých neboli zombie v populární kultuře. Zkoumá rysy, s jejichž pomocí je jejich specifičnost konstruována (i ve srovnání s postavami upírů či uměle vytvořených bytostí), a významy, které zombie v konkrétních dílech generují. Sleduje, nakolik a jak odrážejí stav společnosti (ve smyslu cirkulace společenské energie a témat, jež jsou s nimi spojována) a jak se tato metaforika zombie mění v průběhu času. Práce se zaměřuje hlavně na filmovou produkci, ale věnuje se i otázce, jak se tato vyobrazení liší v různých médiích. Základním zdrojem jsou samotná díla populární kultury a hlavní metodou výkladu pak jejich interpretační porovnávání zasazené do kontextu doby jejich vzniku a socio-kulturního nastavení, jež lze v dané době pozorovat.
Život a hudba Antonína Dvořáka ve filmu Koncert na konci léta
VONDRÁČKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce pojednává o filmu Františka Vláčila Koncert na konci léta (1979), který je založen na životních událostech skladatele Antonína Dvořáka. V první řadě je nastíněn Dvořákův obecný životopis. Práce následně krátce naráží na samotný film a jeho historickou přesnost. Další část je pak věnována hudbě, která se v díle vyskytuje. V závěru pak krátce posuzuje podobnost s filmem Americké dopisy (2015) režiséra Jaroslava Brabce.
Informační systém pro filmový festival
Kupka, Stanisław ; Jonszta, Václav (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Film je kulturní dílo, které se rychle stalo fenoménem 20. století. Filmové festivaly jsou pak oslavou celého spektra výtvorů a jejich autorů. Festivaly pomáhají přispívat k rozvoji filmového průmyslu a kinematografie. Snahu o zefektivnění organizování této společenské akce může podpořit zavedení informačního systému, který může pomoci dosáhnout větší návštěvnosti a spokojenosti diváků.
Revitalizace areálu Filmových ateliérů Zlín
Myšková, Hana ; Kabela, Miloš (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá revitalizací areálu filmových ateliérů a jeho okolím. Na západ od řešeného území leží Lesní hřbitov a obytný soubor Fabiánka, od kterého je areál oddělen terénní depresí. Filmové ateliéry na Kudlově u Zlína byly založeny ve třicátých letech minulého století, jejich silnou stránkou je kromě zajímavé filmové historie i poloha v přírodním prostředím a přitom dostupnost města Zlína. Filmové téma se v areálu zachovalo do současnosti, jsou zde Filmové laboratoře a střední filmová škola. Část objektů se pronajímá jako admininistrativní prostory, je zde zlínské radio, v severovýchodní části území je farmaceutická výroba. Hlavní nově navrhovanou náplní je bydlení v bytových domech doplněné kancelářemi a občanskou vybaveností, která je situována kolem pěší filmové zóny. Bude zde nový sportovní areál a filmový park s lesním amfiteatrem, čímž bude areál sloužit široké veřejnosti. V areálu jsou navrženy funkce pro všechny věkové kategorie.
Nesmysl
Dočkal, Petr ; Tomáš, Jakub Orel (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Tato práce je autoportrétem ve smyslu sdělení svého světonázoru divákovi, ale totéž zároveň vyjasňuje i mě samotnému. Je také prostředkem mé osobní transformace, osobního rituálu, který její realizací uskutečňuji. Je milostnou písní pro tuto planetu a zároveň nenávistným gestem směrem ke všemu co mi vadí na bytí člověkem. Je uměleckým výstupem frustrací, které přerostly v začínající psychospirituální krizi. A také ekoteroristickým apelem, upozorněním konzumní společnosti na její pochybení a na možné důsledky tohoto způsobu života na jedince, který si váží života na této planetě. Výchozím pojmem je nesmysl – ve smyslu potenciálů, které nebyly a nebudou nikdy uskutečněny.
Editor videa
Kopřiva, Vít ; Láník, Aleš (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh a implementace jednoduchého systému pro zpracování a střih videa.Práce rozebírá základní funkce programu: načtení video sekvence, střih, filtrace, vložení na časovou osu a vytvoření výstupní video sekvence. Jedná se o konzolovou aplikaci, která je určena zejména pro hromadné zpracování souborů do jedné výsledné video sekvence. Teoretická část práce se zabývá technologickým vývojem a současnými softwarovými prostředky zpracování video sekvencí.
Editor videa
Drastil, Petr ; Láník, Aleš (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh a implementace jednoduché aplikace pro zpracování a střih videa. Práce rozebírá základní funkce programu: načtení video sekvence, střih, vložení na časovou osu a vytvoření výstupní video sekvence. Jedná se o aplikaci s grafickým uživatelským rozhraním, které je určené pro uživatele amatéra. Teoretická část práce se zabývá srovnáním současných prostředků pro zpracování video sekvencí a nástroji pro vytváření uživatelských rozhraní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 489 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.