Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití televizních programů a pořadů v praktických činnostech na 1. stupni ZŠ
ŠRÁMKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tématem využívání televizních programů a pořadů ve výuce praktických činností na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáka mladšího školního věku, badatelsky orientovanou výuku a vyučování a cíle a pojetí primární technické gramotnosti. V rámci přípravných studií jsou dále rozebírány technické oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, průřezové téma Mediální výchova a jsou charakterizovány vybrané televizní vzdělávací programy a pořady. V praktické části se nachází pět námětů, které jsou zpracovány, včetně didaktické dokumentace, do podoby originálních příprav pro výuku na 1. stupni ZŠ. U některých z námětů byla ověřena efektivita.
Slovní vycpávky v mluvených projevech na české mediální scéně na příkladech redaktorů ČT a ČRo
Švejkovský, Jakub ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Mluvený projev představuje nesmírně komplexní oblast lidské komunikace. Řečníci, jejichž mluva je plynulá bez přeřeknutí, pauz a jakýchkoliv dalších nedostatků, byli a stále jsou ze všech mluvčích obdivováni nejvíce. Většina lidí si k souvislému ústnímu projevu dopomáhá jevy zvanými slovní vycpávky a hezitační zvuky. Oba prostředky, které vyplňují řeč, aby byla souvislejší, jsou ovšem považovány za výrazné jazykové nedostatky. Přesto k ústnímu projevu nás všech neodmyslitelně patří. Autor textu bakalářskou práci využil k tomu, aby dokázal, že slovními vycpávkami a hezitačními zvuky nevyplňují svou řeč pouze obyčejní lidé, nicméně i ti, které řeč živí. Jelikož ani ústní projev profesionálních mluvčích není za každé okolnosti zcela souvislý, jsou i ti nejlepší řečníci občas nuceni využít k plynulejší řeči paradoxně jazykové nedostatky. Autor si pro potvrzení této teorie vybral prostředí mediální scény, kde zanalyzoval projevy redaktorů České televize a Českého rozhlasu.
Žurnalistické postupy v politicko-satirických pořadech v USA
Typovský, František ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat žurnalistické postupy ve třech amerických politicko-satirických pořadech - The Daily Show, Last Week Tonight a The Late Show. Autor hledá společné rysy všech tří zkoumaných pořadů, snaží se je charakterizovat, zasadit do mediálního kontextu Spojených států amerických a popsat čtenáři způsoby, kterými tyto pořady skrze politickou satiru kombinují publicistiku, investigativní žurnalistiku a humor. Vzhledem k tomu, že se tato práce zabývá americkými pořady, je v ní využito především zahraniční odborné literatury. Toto dílo má dvě velké části - teoretickou a praktickou. V teoretické pasáži se autor věnuje definici žánru satira, zmiňuje její využití v politice a vztah satiry mezi žurnalistikou a humorem. Teoretická část pokračuje popisem jednotlivých žurnalistických postupů a vysvětlením pozice zkoumaných pořadů na pomezí investigativní žurnalistiky a komického humoru. V praktické části dochází k analýze zkoumaných pořadů, autor nejprve popisuje stavbu a kompozici pořadů, následně svá tvrzení dokládá na konkrétních případech. V praktické části je využito ve velké míře videomateriálů a jejich textových přepisů. Autor se také snaží jednotlivé pořady čtenáři ilustrovat skrze obrazové přílohy.
Česká politická satira na televizních obrazovkách v porovnání s americkými pořady
Jelínková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní politickou satirou. Charakterizuje vybrané audiovizuální relace tohoto žánru české a americké produkce. Z českého prostředí se jedná o pořady Česká soda, S politiky netančím a Politické harašení aneb S politiky stále netančíme, 168 hodin a Kancelář Blaník. Z amerických pořadů pak zkoumá The Daily Show, The Colbert Report a The Onion News Network. Všechny tyto relace jsou nejprve charakterizovány po formální i obsahové stránce. Poté jsou tyto americké a české pořady porovnávány z formálního hlediska, například se to týká využívání hudby, jazykové a vizuální komiky, parodie, komické mystifikace apod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce "Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí" mapuje vývoj televizní politické satiry ve Spojených státech amerických, Německu a České republice v období od roku 2000 do současnosti s ohlédnutím do historie tohoto žánru v jednotlivých zemích i historické pozadí předcházející jejich vzniku. Zvláštní pozornost se soustředí na pořady, jež měly největší vliv na současnou podobu tohoto žánru a dále ovlivnily. První část práce představuje historii televizní politické satiry v jednotlivých zemích a představí jejich současné zástupce tohoto žánru, kteří mají největší vliv na její současnou podobu. Tato část také přiblíží nástrahy rozdílných kulturních prostředí, ve kterých pořady vznikaly, aby dodala celistvější pohled na úskalí vzniku politické satiry v současném mediálním světě. Ve druhé části budou vybrané pořady analyzovány z technického i formálního hlediska a pozornost se také soustředí na jejich hlavní moderátorské tváře. Právě role moderátorů je v tomto žánru jedním z nejdůležitějších prvků určujících jejich úspěšnost. Dále bude práce zkoumat další prvky, které jednotlivé pořady mezi sebou sdílejí a naopak prvky, ve kterých se jednotlivé pořady politické satiry rozlišují.
Trendy české televizní cestopisné publicistiky v letech 2010 - 2020
Kordík, Jiří ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Trendy české televizní cestopisné publicistiky v letech 2010-2020 mapuje typologii a hlavní vývojové trendy cestopisných pořadů uvedených na České televizi mezi lety 2010-2020. Hlavním cílem práce je představit kategorie českých televizních cestopisných pořadů a popsat způsoby, jakými je v nich oslovován divák. V teoretické části se práce zabývá definicí televizní cestopisné publicistiky a problematikou celebritizace a celebrifikace. Díky představení konceptu turistického pohledu identifikuje problematické aspekty televizních cestopisných pořadů, ať už jde o stereotypizaci zobrazovaného prostředí nebo komercionalizaci obsahu. Po metodologické části práce je představeno tematické rozdělení českých cestopisných pořadů. Hlavní část práce se zaměřuje na představení pěti typologických kategorií cestopisných pořadů uvedených v České televizi. Na základě analýzy náhodně vybraných epizod pořadů popisuje nejdůležitější specifika české produkce televizních cestopisných pořadů mezi lety 2010-2020 a identifikuje nejzásadnější vývojové tendence tohoto žánru.
Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce "Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show" mapuje vývoj politické a zpravodajské satiry v televizi ve Spojených státech amerických s důrazem na vliv a vývoj, který měl kultovní pořad komediální stanice Comedy Central The Daily Show. Důraz je kladen na vznik, historii a strukturu pořadu v celé její historii až do současnosti. Po obecném uvedení do historie politické satiry v televizi před počátkem vysílání pořadu se práce soustřeďuje práce na nejvýraznější osobnosti, které pořad provázely a které jím prošli jako spolupracovníci. Práce také zkoumá hlavní důsledky, které k tvorbě pořadu vedly. Zmiňují se nejvýraznější události, které měly vliv na formování obsahu a sdělení pořadu. Zvláštní pozornost je věnována hlavní éře pořadu za moderování Jona Stewarta, kdy pořad zažíval období největší slávy a která ovlivnila budoucí podobu politicko-zpravodajské satiry do současnosti. Věnuje se však také moderní podobě pořadu a změnám, které přinesl nový moderátor pořadu Trevor Noah. V poslední části se práce věnuje vlivu, který pořad a jeho přední osobnosti měli na současné vlně zájmu a popularity o politicko-zpravodajskou satiru nejen ve Spojených státech amerických, ale po celém světě a rozebírá nejznámější osobnosti současné politicko- zpravodajské satiry.
Současné mediální obsahy očima dětských prosumerů
Hemerová, Aneta ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Předmětem diplomové práce je kvalitativní analýza českého dětského televizního pořadu, který se zabývá představováním jiných kultur. Jejím cílem je odpovědět na to, jakým způsobem jsou jiné kultury v rámci pořadu představovány dětskému divákovi. Na tuto problematiku je nahlíženo v kontextu konceptu kultury a kulturní identity tak, jak ji definují sociální antropologové, tedy jako soubor významů a praktik, které jsou naučené. Dále v souvislosti s multikulturní výchovou, kdy se jako převládající přístup v pořadu ukazuje kulturně standardní přístup. Pozornost je věnována i zobrazení dítěte v mediálních obsazích a struktuře dětských mediálních obsahů. Kvalitativní analýza pořadu přinesla výsledné schéma Strategie dětského poznání, které ve třech fázích definuje způsob, jakým jsou jednotlivé oblasti divákovi prezentovány. První seznámení představuje úvodní krok, kdy se divák seznamuje s citově a ideologicky nezabarvenými fakty. V druhé konfrontační fázi je úvodní informace dále rozváděna a vztažena k hlavním postavám tak, že je jasně vymezeno, kdo jsme my, a kdo jsou "oni". V závěrečné fázi je divák vychováván v kontextu dominantní ideologie. Pořad pak divákovi předkládá konkrétní prvky, které tvoří celkový obraz o diskutované oblasti. Mezi tyto prvky patří primárně ukázka prostředí, jazyka,...
Televizní produkce a předškolní dítě
PLCHOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá televizní a filmovou produkcí pro předškolní dítě. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. Teoretická část se věnuje historii a žánrům televizní a filmové tvorby pro nejmenší diváky, stručně vysvětluje počátky filmu a televize a obsahuje základní informace z filmové a televizní teorie. V praktické části jsou uvedeny záznamy z měsíčního pozorování programové nabídky pořadů pro děti na veřejně dostupných televizních stanicích. Na základě nashromážděných dat bylo realizováno dotazníkové šetření u 30 předškolních dětí ve věku 5 - 7 let a to jak z hlediska sledovanosti, tak z hlediska obliby. Výsledky dotazníkového šetření z obou pohledů jsou podrobeny důkladné analýze. Hlavním cílem práce je zjištění edukačních přínosů a rizikových vlivů u dětmi nejsledovanějších pořadů a zmapování, které pořady děti v předškolním věku nejvíce vyhledávají a co se jim na nich líbí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.