Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Speed of Trains in Track Junctions
Horák, Matouš ; Kuchár, Martin
This work focuses on the speed of trains, primarily in railway stations. It also deals with the parameters which the speed depends on, for example the influence of the security device or the traction characteristics of the vehicles. As part of the practical part, a direct measurement of speeds in suitable locations was carried out. Modelling of these situations in the OpenTrack program will be done in a next article, where a comparison of both methods will be carried out.
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let
Valentová, Hana ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let. Zhodnocuje rozdíly v konstrukci dětských kol, popisuje vztah dítěte a jízdního kola, druhy a velikosti dětských jízdních kol. Charakterizuje postup při analýze nehod jízdních kol. Nedílnou součástí jsou statistická data z oblasti nehodovosti cyklistů a zhodnocení současných poznatků dané problematiky v této věkové kategorii. Hlavním záměrem této práce je zpracovat analýzu rychlosti cyklistů pro jednotlivé věkové kategorie a vyhodnotit tento soubor. Získané měření bude doplněno o měření dosažitelného brzdného zpomalení cyklistů ve věku 10 až 15 let. Smyslem této závěrečné práce je rozšíření materiálů pro soudní znalectví v oblasti dopravy.
Rychlost vlaků na vybraném úseku tratě
Horák, Matouš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zjišťováním rychlosti vlaků v daném úseku. V první části je popsána přímá metoda měření „in situ“ a zpracování takto získaných dat. V druhé části je popsán odlišný způsob, a sice modelování v programu OpenTrack, následuje srovnání výsledků z takto provedené simulace s reálnými naměřenými hodnotami
Program pro nácvik techniky rychlého čtení
Sokol, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření uživatelského prostředí pro správný nácvik technik rychlého čtení. Jsou vybrány čtyři hlavní moduly, které trénují různé schopnosti lidského oka s ohledem na průměrného i pokročilého čtenáře. Za využití prostředí WinForms byla vytvořena aplikace tématicky spjata s lidským zrakem, který v sobě skrývá, pro většinu lidí, netušený potenciál. Bakalářská práce rozebírá vlastnosti oka, jednotlivé typy cvičení, jejich implementaci, konkrétní postup vytváření uživatelského prostředí a reakce uživatelů, jenž měli možnost aplikaci otestovat.
Studie pohonu elektromobilu
Matela, Petr ; Marušinec, Jaromír (oponent) ; Solař, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování odborné rešerše a výpočet dynamiky vozu s různými motory. První část bakalářské práce obsahuje úvod do elektromobilů a krátkou historii elektromobilismu. Navazuje popsání výhod a nevýhod elektromobilů, jejich současná podoba a zdroje energie. Hlavním výsledkem práce jsou výpočty dynamických vlastností vozu se třemi typy motorů a jejich porovnání.
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Bojkovice-Bohuslavice nad Vláří
Ptáček, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce prověří možnosti zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Bojkovice - Bohuslavice nad Vláří. Zvýšení rychlosti bude posuzováno se stávajícími geometrickými parametry koleje a s navrhovanými změnami geometrických parametrů koleje. Navrhované změny nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V obou případech bude přihlíženo na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětví apod., popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
Měření vzdálenosti a rychlosti pomocí vysílačů a přijímačů ultrazvuku
Šumbera, Adam ; Růžička, Richard (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá systémem měření rychlosti a vzdálenosti objektů pomocí ultrazvuku, realizovaném na bázi mikrokontroléru Freescale MC68HC08. Popisuje jednotlivé funkční bloky celého zařízení a jeho fyzickou realizaci. Teoreticky pojednává o vlastnostech ultrazvuku a rozebírá možná úskalí spojená s jeho vysíláním a příjmem.
Inovace automobilového alternátoru
Volek, Martin ; Hýsek, Roman (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá elektromagnetickým návrhem automobilového alternátoru s drápkovým rotorem 14V/120A. Tento návrh je dále ověřen v programu Maxwell s nástrojem RMxprt. Výsledky obou výpočtů jsou porovnávány. Navrhnutý alternátor je také porovnáván s výsledky naměřenými v laboratoři na alternátorech podobného typu. Dále jsou zde analyzovány jednotlivé výkonové ztráty stroje a uvedeny možnosti snížení těchto ztrát, což má za následek zvýšení celkové účinnosti.
Měření vzdálenosti a rychlosti pomocí vysílačů a přijímačů ultrazvuku
Vláčil, Martin ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou využití ultrazvuku k měření vzdálenosti a rychlosti těles. Podrobně rozebírá princip takového měření, možná omezení a úskalí. Je v ní prezentován způsob možného řešení a jeho testování v praxi, stejně jako návrh na jeho další zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.