|
Analýza chování uživatelů sociální sítě Facebook
Lehman, Tomáš ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice soukromí ve virtuálním světě sociálních sítí. Popisuje nástrahy, ale i možnosti nastavení v oblasti soukromí v prostředí sociální sítě Facebook. Dále analyzuje uživatelskou znalost těchto možností pomocí dotazníkového šetření a snaží se nalézt určité korelace v odpovědích uživatelů. Na závěr naznačuje možnosti jak zvýšit společenské povědomí o principech fungování sociálních sítí a nakládání s osobními údaji v prostředí internetu.
|
|
Moderní přístupy k marketingové komunikaci
Vodráško, Miroslav ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Naše společnost vstoupila do nového věku internetu. Světu vládnou nové technologie, které ovlivňují život všech lidí na naší planetě. Svět se velice rychle mění a s ním i všechny odvětví lidské činnosti. Každý z nás se musí vyrovnávat s obrovským nárůstem informací, které se na něj denně z okolí valí. Lidé jsou tak stále častěji přesyceni reklamou. Díky finanční krizi, která postihla ekonomiky po celém světě, firmy nechtějí utrácet vysoké částky za plošné a často neefektivní reklamní kampaně. Jedno je tedy jisté. Marketing jako takový se přizpůsobuje vývoji společnosti a tím pádem musí být stále levnější, zajímavější a efektivnější než marketing, na který jsme byli zvyklí dříve. Proto je důležité přemýšlet nad základními pravidly marketingu v nových souvislostech, přizpůsobovat firemní strategii změnám a reagovat tak na nové potřeby a přání zákazníků. Jaké jsou nové přístupy v marketingové komunikaci? Pomáhá internetová reklama při marketingových kampaních? A jsou sociální sítě opravdu klíčem úspěchu dnešní doby? Toto jsou otázky, kterými se budu zabývat v mé práci.
|
|
Využití sociálních sítí v podnikaní se zaměřením na marketing
Svobodová, Jana ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou postavení sociálních sítí v České republice a jejich možným využitím pro podnikatelské účely s důrazem na marketing. Práce je zaměřena na sociální síť Facebook, která vykazuje z pohledu počtu uživatelů a jejich aktivity nejvíce využívanou sociální síť v ČR s nejvyšším reklamním potenciálem. Práce popisuje proces tvorby placených i neplacených forem propagace v rámci této sociální sítě a předkládá návrh optimálního řešení pro zapojení firem do jejího fungování. Zjištěné poznatky byly v průběhu psaní práce prakticky aplikovány na již existující profil e-shopu www.milujito.cz na Facebooku.
|
|
Internetový marketing v cestovním ruchu - případová studie vodácké půjčovny Hastrman
Kronďáková, Ivana ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá internetovým marketingem, jeho vývojem a specifiky. Dále rozebírá jednotlivé nástroje internetového marketingu a měření jejich efektivity. V praktické části se zaměřuje na využití internetového marketingu v cestovním ruchu na příkladu vodácké půjčovny Hastrman. Analyzuje marketingové aktivity půjčovny a také konkurenčních firem. Na základě získaných teoretických poznatků a provedené analýzy je v závěrečné části pro vybranou firmu navržena marketingová strategie.
|
|
Firemní využití sociálních sítí
Píša, Luděk ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou sociálních sítí, konkrétně jejich využitím firmami. Práce je členěna na dva celky -- teoretický a praktický. V teoretické části dostane čtenář potřebný informační základ a rozhled na poli sociálních sítí s důrazem na jejich využití firmami. V této souvislosti je zmíněna analytika sociálních sítí, protože právě ta je hlavní pro druhou část práce -- vlastní výzkum. Ve výzkumu jsou podrobeny analýze firmy z České republiky, Spolkové republiky Německo a Spojených států amerických. Je analyzováno jejich chování na sociální síti Facebook. Analýza se skládá ze dvou metod. Metoda komparativní časová porovnává stejný vzorek firem v čase t a t + 3 roky. Metoda komparativní geografická porovnává působení firem v závislosti na místu jejich sídel. Cílem praktické části je ověření předem stanovených hypotéz.
|
|
Analýza trhu bubble tea v České republice
Stibor, Jiří ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá trhem bubble tea v České republice ve vztahu ke společnosti Bubbleology. Cílem práce je analýza jejího marketingového mixu a navržení změn a opatření, které by vedly ke zvýšení povědomí o značce a následně i ke zvýšení zisků. Za pomoci dotazníkového šetření na internetu je nejdříve určena cílová skupina nápoje. Poté jsou popsány hlavní značky na trhu a identifikována je hlavní konkurence pro Bubbleology. Následuje analýza samotného marketingového mixu společnosti. Na základě zjištění jsou navrženy doporučení a doplňky k současnému mixu. Jedná se především o zvýšení digital engagement za pomoci sociálních sítí a mobilní aplikace a o zlepšení promočních aktivit v místě prodeje. Správnost konceptů je nakonec ověřena pomocí skupinového rozhovoru.
|
|
Marketing na sociálních sítích se zaměřením na LinkedIn \a jeho využití ve firmě OPUS Praha
Vyskočilová, Marcela ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slavíková, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje pole sociálních sítí, popisuje jednotlivé typy sociálních sítí i jejich historii. První kapitola je soustředěna také na popis využití sociálních sítí ve firmách. V druhé kapitole je cíleno na seznámení čtenáře se sociální sítí LinkedIn -- historií, strukturou a jeho využitím. Kapitola je zakončena podrobným popisem, jak by měl vypadat ideální firemní profil na LinkedIn. Posledním cílem této práce je praktická ukázka, jak se tvoří ideální firemní profil. Je k tomu využita metoda případové studie. Kromě toho je ve třetí kapitole také představena společnost OPUS Praha, jejíž profil je sestavován, její marketingové strategie a dosavadní působení firmy na sociálních sítích.
|
|
Komerční využití sociálních sítí
Vondrášek, Petr ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Juříček, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využívání sociálních sítí společnostmi za účelem získávání přínosů pro jejich podnikání. Práce se věnuje dnešním globálně nejpopulárnějším sociálním sítím, a to konkrétně sítím Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ a YouTube. V teoretické části jsou tyto sociální sítě stručně popsány a je zde analyzována jejich vhodnost a možnosti pro vybrané využití ve společnostech. Mezi probírané možnosti patří zejména marketing, komunikace se zákazníky, budování značky a public relations. Následně jsou v praktické části uvedené případové studie, které využití sociální sítě společností, popisované v teoretické části, ukazují v praxi, a to včetně přínosů, které tím společnost získala a nákladů na ně. Případové studie dále ukazují využití sociálních sítí tradičními i netradičními způsoby a to v malé, i ve veliké společnosti. Práce je dále doplněna výzkumem, realizovaným dotazníkovým šetřením toho, jak působení společností na sociálních sítích vnímají jejich uživatelé.
|
|
Comparison of trends in the area of recruitment and selection of the employees
Veliká, Zuzana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Bušina, Filip (oponent)
Diplomová práce se zaobírá porovnáváním trendů v oblasti získávání zaměstnanců a výběru zaměstnanců. Cílem práce je poukázat na neustále se měnící nástroje a kanály využívané při nábore zaměstnanců. Práca je rozdělená do dvou hlavních částí, na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obecně popisuje personální práci a obsazování volných pracovních míst. Praktická část se už přímo zaobírá porovnáváním trendů v oblasti získávání a výběrů zaměstnanců. Konkrétně porovnává minulé a současné trendy, s poskytnutím přehledu možných budoucích trendů.
|
|
Nové trendy a směry v budování MLM spol. Amway
Dopita, Zdeněk ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Nemčíková, Zuzana (oponent)
Tato práce je zaměřena na nové nástroje usnadňující představení podnikatelské příležitosti Vlastníky podnikání Amway. V teoretické části práce je charakterizován marketing, jeho nové formy a vznik a vývoj multilevel marketingu jako úspěšné obchodní metody. Dále je popsána jedna z největších společností přímého prodeje - Amway. Rovněž se zabývá uplatněním nových trendů u společnosti Amway a jejích distributorů. V praktické části je vyhodnoceno vlastní terénní šetření s cílem zjistit míru využití nových trendů při budování podnikání Amway.
|