Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační bariéry v referenčních službách knihovny
Müllerová, Monika ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku komunikačních bariér ve specifickém prostředí referenčních služeb Národní knihovny ČR. Práce představuje v první řádě základní pojmy, které rozvíjí a uvádí do souvislostí s tématem. Úvodní části jsou proto věnované tématice komunikačních bariér a referenčních služeb. Další částí práce je vlastní výzkum referenčního pracoviště, který zpracovává informace poskytnuté o problému od zdejších pracovníků za pomoci řízeného rozhovoru, dotazníků a e-mailové korespondence. Závěrečnou částí je zhodnocení výsledků vyplývajících ze sběru informací. Součástí jsou návrhy změn vedoucí ke zlepšení. Klíčová slova knihovny, referenční služby, sociální komunikace, komunikační bariéry.
Referenční služby Hudebního oddělení Městské knihovny v Praze
Ellederová, Blanka ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Cílem bakalářské práce je rozbor, popis a zhodnocení současného stavu referenčních služeb Hudebního oddělení Městské knihovny v Praze. V rámci zpracování autorka provede: - Základní bibliografickou a informační přípravu tématu; prostudování vybraných pramenů a zjištění relevantních informací přímo v budově MKP povede ke stručnému představení hlavních termínů a principů referenčních služeb s důrazem na praxi těchto služeb v oblasti veřejného hudebního knihovnictví - Rozbor a podrobný popis referenčních služeb poskytovaných Hudebním oddělením MKP, jež budou představeny v hlavní části práce (postavení těchto služeb v rámci celkového systému referenčních služeb celé MKP a také spolupracujících hudebních knihoven ČR, prostorové, finanční a personální zajištění těchto služeb, referenční fondy a zdroje, uživatelé těchto služeb a typy dotazů, evidence dotazů a jejich hodnocení aj.); součástí této části bude průzkum referenčních dotazů Hudebního oddělení MKP za stanovené období - Závěrečné zhodnocení přínosu referenčních služeb uživatelům Hudebního oddělení MKP, MKP samotné a popřípadě jiných spolupracujících knihoven Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komunikační bariéry v referenčních službách knihovny
Müllerová, Monika ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku komunikačních bariér ve specifickém prostředí referenčních služeb Národní knihovny ČR. Práce představuje v první řádě základní pojmy, které rozvíjí a uvádí do souvislostí s tématem. Úvodní části jsou proto věnované tématice komunikačních bariér a referenčních služeb. Další částí práce je vlastní výzkum referenčního pracoviště, který zpracovává informace poskytnuté o problému od zdejších pracovníků za pomoci řízeného rozhovoru, dotazníků a e-mailové korespondence. Závěrečnou částí je zhodnocení výsledků vyplývajících ze sběru informací. Součástí jsou návrhy změn vedoucí ke zlepšení. Klíčová slova knihovny, referenční služby, sociální komunikace, komunikační bariéry.
NTK a nové konzultační služby
Tvrdá, Pavlína ; Henzl, Jiří
Prezentace: idr-1054_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1054_2 - Stáhnout plný textMP4
Julius-Maximilians University Würzburg, Würzburg, Německo (diskuze s oborovými knihovníky)
Francová, Pavla
Účelem zahraniční pracovní cesty do Würzburgu (Bavorsko, Německo) bylo setkání s Oborovými specialisty univerzitní knihovny Julius-Maximilians Univerzity ve Würzburgu, umístěné v areálu Campusu Am Hubland. Němečtí odborníci byli dotázáni na své zkušenosti a pojetí pozice Oborového specialisty (včetně náplně práce, typických komplikací a výzev, vývoje a změn této pozice v horizontu posledních 30let). Vedlejším cílem bylo zahájení obousměrné komunikace mezi oborovými specialisty, diskuze shodných a rozdílných parametrů pracovního prostředí (univerzitní vs. celostátní odborná knihovna; legislativa…), způsoby oslovení a udržení jednotlivých cílových skupin zákazníků a koncept spolupráce knihoven různého zaměření pro vyšší komfort zákazníků (viz německý model).
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.