|
Komunikační bariéry v referenčních službách knihovny
Müllerová, Monika ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku komunikačních bariér ve specifickém prostředí referenčních služeb Národní knihovny ČR. Práce představuje v první řádě základní pojmy, které rozvíjí a uvádí do souvislostí s tématem. Úvodní části jsou proto věnované tématice komunikačních bariér a referenčních služeb. Další částí práce je vlastní výzkum referenčního pracoviště, který zpracovává informace poskytnuté o problému od zdejších pracovníků za pomoci řízeného rozhovoru, dotazníků a e-mailové korespondence. Závěrečnou částí je zhodnocení výsledků vyplývajících ze sběru informací. Součástí jsou návrhy změn vedoucí ke zlepšení. Klíčová slova knihovny, referenční služby, sociální komunikace, komunikační bariéry.
|
|
Referenční služby Hudebního oddělení Městské knihovny v Praze
Ellederová, Blanka ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Cílem bakalářské práce je rozbor, popis a zhodnocení současného stavu referenčních služeb Hudebního oddělení Městské knihovny v Praze. V rámci zpracování autorka provede: - Základní bibliografickou a informační přípravu tématu; prostudování vybraných pramenů a zjištění relevantních informací přímo v budově MKP povede ke stručnému představení hlavních termínů a principů referenčních služeb s důrazem na praxi těchto služeb v oblasti veřejného hudebního knihovnictví - Rozbor a podrobný popis referenčních služeb poskytovaných Hudebním oddělením MKP, jež budou představeny v hlavní části práce (postavení těchto služeb v rámci celkového systému referenčních služeb celé MKP a také spolupracujících hudebních knihoven ČR, prostorové, finanční a personální zajištění těchto služeb, referenční fondy a zdroje, uživatelé těchto služeb a typy dotazů, evidence dotazů a jejich hodnocení aj.); součástí této části bude průzkum referenčních dotazů Hudebního oddělení MKP za stanovené období - Závěrečné zhodnocení přínosu referenčních služeb uživatelům Hudebního oddělení MKP, MKP samotné a popřípadě jiných spolupracujících knihoven Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Komunikační bariéry v referenčních službách knihovny
Müllerová, Monika ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku komunikačních bariér ve specifickém prostředí referenčních služeb Národní knihovny ČR. Práce představuje v první řádě základní pojmy, které rozvíjí a uvádí do souvislostí s tématem. Úvodní části jsou proto věnované tématice komunikačních bariér a referenčních služeb. Další částí práce je vlastní výzkum referenčního pracoviště, který zpracovává informace poskytnuté o problému od zdejších pracovníků za pomoci řízeného rozhovoru, dotazníků a e-mailové korespondence. Závěrečnou částí je zhodnocení výsledků vyplývajících ze sběru informací. Součástí jsou návrhy změn vedoucí ke zlepšení. Klíčová slova knihovny, referenční služby, sociální komunikace, komunikační bariéry.
|
| |
| |
|
Julius-Maximilians University Würzburg, Würzburg, Německo (diskuze s oborovými knihovníky)
Francová, Pavla
Účelem zahraniční pracovní cesty do Würzburgu (Bavorsko, Německo) bylo setkání s Oborovými specialisty univerzitní knihovny Julius-Maximilians Univerzity ve Würzburgu, umístěné v areálu Campusu Am Hubland. Němečtí odborníci byli dotázáni na své zkušenosti a pojetí pozice Oborového specialisty (včetně náplně práce, typických komplikací a výzev, vývoje a změn této pozice v horizontu posledních 30let). Vedlejším cílem bylo zahájení obousměrné komunikace mezi oborovými specialisty, diskuze shodných a rozdílných parametrů pracovního prostředí (univerzitní vs. celostátní odborná knihovna; legislativa…), způsoby oslovení a udržení jednotlivých cílových skupin zákazníků a koncept spolupráce knihoven různého zaměření pro vyšší komfort zákazníků (viz německý model).
Plný text: PDF
|
| |
| |
| |