Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sběrnicové elektroinstalační systémy pro komplexní řízení budov
Mokrý, Lukáš ; Macháček, Jan (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Cílem mé práce je prozkoumat současné možnosti sběrnicových elektroinstalačních systémů pro komplexní řízení budov, především jejich energetickou a ekonomickou bilanci. Zjednodušeně je můžeme nazývat inteligentní elektroinstalace. Bude se jednat o dva systémy od firmy INELS a ABB. Tyto systémy obsahují funkční prvky, především moduly a ovladače. S použitím dalších materiálů vytvořím panel, na kterém budou prvky nainstalovány a poté elektricky propojeny. Systémy bude potřeba uvést do provozu a za pomoci jejich softwarů je naprogramovat. Dále bude následovat měření veličin při různých stavech systému a měření spotřeby, což je jeden z hlavních cílů práce. K tomuto měření budou použity dva měřící přístroje. Samotná práce bude obsahovat teoretický rozbor systémů, jejich popis, využití, způsob fungování a hlavní výhody a nevýhody. Dále zde budou popsány jednotlivé prvky a celý proces práce v laboratoři a měření. Z výsledků bude sestaveno celkové hodnocení a srovnání systémů z různých hledisek, včetně cenového.
Krbová vložka pro vytápění
Vítek, Zdeněk ; Baláš, Marek (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje spalování dřeva v malém ohništi, konkrétně v krbové vložce. Práce je rozdělena do čtyř základních částí. V prvních kapitolách je popsáno rozdělení krbových vložek a jejich konstrukce. Další část pojednává o výpočtu a návrhu krbové vložky. Třetí část se zabývá výrobou krbové vložky. V posledních kapitolách je popsáno experimentální měření vyrobeného prototypu, určení emisí a účinnosti.
Polovodičový Teslův transformátor
Pařenica, Jakub ; Mikláš, Ján (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na teoretický popis fungování Teslova transformátoru, na jeho návrh včetně elektroniky a na jeho následnou stavbu. Je popsána základní teorie k náhradnímu schématu transformátoru. Je obecně popsán Teslův transformátor, dále jsou popsány způsoby buzení primární strany transformátoru, vznik výboje, skin efekt a význam rezonance. Dále je v práci popsaná konstrukce držáku primární cívky, sekundární cívky. Práce obsahuje obrazec silové desky z programu Eagle, a vše je doplněno fotkami. V práci je popsán postup při oživení a popsány všechny průběhy, které byly měřeny před a po zapojením sekundární cívky.
Polovodičový Teslův transformátor
Pařenica, Jakub ; Mikláš, Ján (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na teoretický popis fungování Teslova transformátoru, na jeho návrh včetně elektroniky a na jeho následnou stavbu. Je popsána základní teorie k náhradnímu schématu transformátoru. Je obecně popsán Teslův transformátor, dále jsou popsány způsoby buzení primární strany transformátoru, vznik výboje, skin efekt a význam rezonance. Dále je v práci popsaná konstrukce držáku primární cívky, sekundární cívky. Práce obsahuje obrazec silové desky z programu Eagle, a vše je doplněno fotkami. V práci je popsán postup při oživení a popsány všechny průběhy, které byly měřeny před a po zapojením sekundární cívky.
Sekundární a terciární prevence návykových látek
Kurz, Roman ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá nástinem třech základních druhů prevence, které se používají nejen v oblasti návykových látek. Zaměřena je zejména na popis sekundární a terciární prevence. Kromě některé základní terminologie zde najdeme, co ke kterému druhu prevence patří, kdo ji zajišťuje a je zde nastíněna i léčba závislostního chování, která spadá do oblasti prevence. V práci jsou popsány legální i nelegální návykové látky, jejichž nadměrné užívání vede ke vzniku závislosti. Položky pro dotazníkové šetření byly vytvořeny s přihlédnutím ke vzorku respondentů, pro které je dotazník určen. Jedná se o klienty psychiatrické léčebny, kteří se rozhodli svou závislost řešit, mnohdy opakovaně, a mají s návykovými látkami značné zkušenosti.
Výzvy integrace žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ
Kocianová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem začleňování a vzdělávání žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Zaměřuje se na klasifikaci výzev a problémů spojených s přechodem žáka do školy v cizí zemi a na jejich možná řešení a preventivní opatření. V práci bylo potvrzeno, že učitelky spatřují v přítomnosti žáka-cizince ve třídě přínos, ale zároveň přiznávají obavy z nedostatečné profesní připravenosti a nedostatku materiálů pro práci s žáky-cizinci. Empirická část práce se zabývá třemi případovými studiemi žáků-cizinců. Zaměřuje se na jejich pozorování a rozhovory s jejich třídními učitelkami. Dále se zabývá názory učitelů a výzvami, které učitelé vidí v přítomnosti žáka-cizince ve třídě. Výsledkem práce jsou také ukázky pracovních listů určených pro práci s žáky-cizinci, které navazují na sérii používaných učebnic českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova Integrace, žák-cizinec, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace, interkulturní vzdělávání, inkluze, kulturní odlišnosti, multikulturní výchova, primární škola, mateřský jazyk, výzvy
Age-related variables in ELT training
Koutská, Iva ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ČESKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstrakt Příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka má v České republice dlouhou tradici, nicméně existuje zde jedna oblast, která je v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka i v další přípravě/v dalším rozvoji stávajících učitelů anglického jazyka stále podceňovaná, a to je příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny, respektive pro všechny věkové kategorie. Programy přípravy učitelů anglického jazyka jsou orientované na základní školy (tj. 1. stupeň a 2. stupeň) a na střední školy. Typický český absolvent je tedy připraven a vzdělán k výuce anglického jazyka pro věkovou skupinu 6-19 let. Nicméně počet učitelů anglického jazyka v pre-primárním vzdělávání, či v kurzech pro dospělé a seniory stoupá každým dnem a vzdělávání v andragogice ani učitelství pro mateřské školy s přípravou (budoucích) učitelů anglického jazyka není nijak propojeno. Což v důsledku znamená, že učitel...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.