Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity pořádané pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládeže v době letních prázdnin
Šertler, David ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Mazúchová, Ráchel (oponent)
Práce se zabývá výchovou mládeže ve volném času. Zaměřuje se na organizované volnočasové akce v době letních prázdnin pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Důvodem je to, že smysluplné a obohacující trávení volného času může efektivně přispívat této části mládeže k dodání podnětů v optimální skladbě i množství, pomáhá k sociálnímu začlenění do širšího okruhu lidí i k budování mezilidských vztahů. Hlavním cílem práce je předložení teoretického i praktického pohledu na tuto problematiku. Práce se zaměřuje na akce pomáhající ohrožené nebo sociálně znevýhodněné mládeži v době letních prázdnin. Na základě teoretických poznatků z oblasti pedagogického ovlivňování volného času, sociální práce a pedagogického výzkumu je v praktické části proveden kvalitativní výzkum. Základními metodami sběru dat ve výzkumu bylo dotazování, rozhovory a vlastní pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit hlavní rozdíly mezi přístupy dvou typů organizací k pořádání letních táborů pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Vybrané byly organizace, které se zabývají výchovou ve volném času a organizace zaměřující se na sociální práci. Dílčím cílem výzkumu bylo identifikovat přínosné a pozitivní aspekty při přípravě a průběhu již realizovaných táborů a ty promítnout do návrhu ucelené metodiky pro pořádání...
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.
Možnosti hodnocení efektivity mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne",
Pfaurová, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá měřením efektivity vrstevnického mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne" pro ohroženou mládež. Jejím hlavním cílem je vybrat vhodný způsob měření efektivity uvedeného programu a ověřit možnost jeho zavedení do metodiky programu. Teoretická část v úvodu definuje období dospívání a změny, ke kterým v jeho průběhu dochází, popisuje ohrožující faktory, které na adolescenty působí, a předkládá přehled programů pro ohroženou mládež, které jsou v České republice poskytovány. Dále také představuje program "Ve dvou se to lépe táhne" a možnosti, kterými je možné tento typ programu hodnotit zejména z hlediska dopadu na klienta. Praktická část zachycuje vybranou evaluační metodu a její modifikaci dle specifik programu, popisuje implementaci této modifikované metody v praxi a na základě sestavených dotazníků ji ověřuje.
Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata
Joklová, Klára ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dziamová, Veronika (oponent)
Název: Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou vrstevnického dobrovolnictví "jeden na jednoho", se zaměřením na projekt Lata. Věnuje se zejména aspektům, které mohou ovlivňovat vztah mezi klientem a dobrovolníkem na obou stranách. Zaměřuje se především na pomáhající dobrovolníky, klade si za cíl popsat předpoklady těchto dobrovolníků pro práci s danou cílovou skupinou. Výzkumná část práce je zaměřena na tyto dobrovolníkovy vlastnosti, osobnostní rysy, schopnosti, dovednosti a zkušenosti, které nad rámec současných kritérií vstupu, na dobrovolníkově straně umožňují, resp. brání, vytvoření fungujícího vztahu s klientem v projektu Lata. Klíčová slova: dobrovolnictví, dobrovolník, mentoring, ohrožená mládež, profesionální vztah, projekt Lata, projekt "jeden na jednoho", předpoklady dobrovolníka
Možnosti hodnocení efektivity mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne",
Pfaurová, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá měřením efektivity vrstevnického mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne" pro ohroženou mládež. Jejím hlavním cílem je vybrat vhodný způsob měření efektivity uvedeného programu a ověřit možnost jeho zavedení do metodiky programu. Teoretická část v úvodu definuje období dospívání a změny, ke kterým v jeho průběhu dochází, popisuje ohrožující faktory, které na adolescenty působí, a předkládá přehled programů pro ohroženou mládež, které jsou v České republice poskytovány. Dále také představuje program "Ve dvou se to lépe táhne" a možnosti, kterými je možné tento typ programu hodnotit zejména z hlediska dopadu na klienta. Praktická část zachycuje vybranou evaluační metodu a její modifikaci dle specifik programu, popisuje implementaci této modifikované metody v praxi a na základě sestavených dotazníků ji ověřuje.
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.
Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata
Joklová, Klára ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dziamová, Veronika (oponent)
Název: Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou vrstevnického dobrovolnictví "jeden na jednoho", se zaměřením na projekt Lata. Věnuje se zejména aspektům, které mohou ovlivňovat vztah mezi klientem a dobrovolníkem na obou stranách. Zaměřuje se především na pomáhající dobrovolníky, klade si za cíl popsat předpoklady těchto dobrovolníků pro práci s danou cílovou skupinou. Výzkumná část práce je zaměřena na tyto dobrovolníkovy vlastnosti, osobnostní rysy, schopnosti, dovednosti a zkušenosti, které nad rámec současných kritérií vstupu, na dobrovolníkově straně umožňují, resp. brání, vytvoření fungujícího vztahu s klientem v projektu Lata. Klíčová slova: dobrovolnictví, dobrovolník, mentoring, ohrožená mládež, profesionální vztah, projekt Lata, projekt "jeden na jednoho", předpoklady dobrovolníka
Animace jako metoda práce s ohroženou mládeží
BURIANOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Animace jako metoda práce s ohroženou mládeží se zaměřuje na výzkum uplatnění metody animace při práci s ohroženou mládeží. Cílovou skupinou výzkumu se stala vybraná skupina mládeže, trávící svůj volný čas v ulicích sídliště Vltava v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit možnosti terénní práce a pedagogického provázení zaměřeného na potřeby ohrožené mládeže. Teoretická část práce obsahuje souhrn poznatků o řešené problematice, který je čerpán z odborné literatury. První kapitola se věnuje metodě animace, konkrétně jejímu vývoji v historickém kontextu, formám animace se zaměřením na animaci výchovnou a v neposlední řadě roli animátora při práci se skupinou. Následující kapitola shrnuje poznatky o období dospívání o somatickém, psychickém a sociálním vývoji adolescenta a vývoji jeho identity. Věnuje se také rizikovým faktorům, které mohou působit na jedince v tomto životním období a problematice tzv. ohrožené mládeže. V závěru představuje streetwork jako rozšířenou metodu práce s ohroženou mládeží. Třetí kapitola se věnuje potřebám ve vztahu k cílové populaci definování pojmu potřeba, členění potřeb a představení pěti základních vývojových potřeb. Praktická část práce prezentuje průběh a výsledky kvalitativního výzkumu, při kterém bylo hlavní metodou sběru dat zúčastněné pozorování zaměřené na dlouhodobý průběh práce se skupinou formou animace. Záznamy z jednotlivých kontaktů byly kódovány s ohledem na jejich obsah významové jednotky a analyzovány vzhledem k vývoji práce se skupinou i k vývoji sdílených témat a úrovně kontaktu s jednotlivými účastníky. Prezentace výsledků je rozdělena na dvě části. První část se věnuje aplikaci principů animace v práci se skupinou vedení rozhovorů a jejich témat, navázání kontaktu s členy cílové skupiny výzkumu a realizace projektu Život ulice, coby dovršení sledované fáze práce. Druhou část představuje reflexe trojice vybraných typických individuálních případů, zaměřená na vliv práce metodou animace na jednotlivce. V celé části jsou popisovány zjištěné potřeby a vliv animace na jejich naplnění. Prezentaci výsledků doplňuje dále reflexe vlastního působení v roli animátora. Závěrečná diskuze shrnuje hlavní výzkumná zjištění, zaměřuje se na jejich uvedení do kontextu teoretických poznatků a zevrubněji zvažuje otázky vývoje kontaktu pracovníka se skupinou, užitečnosti konceptu základních vývojových potřeb a srovnává principy animace a práce formou streetwork.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.