Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovní trénink brankáře v hokejbalu
Jelínek, Tomáš ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou tréninku brankáře v hokejbalu. Její největší část je věnována tréninku brankářů ve věkové skupině 9 - 11 let, kdy cílem práce je navrhnout co možná nejvhodnější tréninkový program, který by jim pomohl zlepšit se z hlediska úrovně pohybových schopností. Účinnost tréninkového plánu bude ověřována pomocí motorických testů a dosažené výsledky tréninkového vzorku budou porovnávány s výsledky kontrolního vzorku.
Hodnocení motorické docility adolescentů se specifickými poruchami učení a chování.
Kaňka, Ladislav ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Hodnocení motorické docility adolescentů se specifickými poruchami učení a chování. Zpracoval: Bc. Ladislav Kaňka Vedoucí diplomové práce: prof. Ing. Václav Bunc, CSc. Cíl práce: Cílem práce je na základě Iowa-Brace testu zhodnotit motorickou docilitu žáků se specifickými poruchami učení a chování a porovnat výsledky s daty s žáků bez těchto poruch. Metodika práce: Testování motorické zdatnosti za pomocí Iowa-Brace testu žáků se specifickými poruchami učení a chování ve věku 13-14 let (starší školní věk) s následným porovnáním s žáky, kteří tyto specifické poruchy učení a chování nemají. Data byla zpracována za pomoci programu IBM SPSS Statistics 24 a poté vyhodnocena. Výsledky práce: Specifické poruchy učení a chování mají významný negativní vliv na motorickou docilitu jedince, což bylo prokázáno nižším výkonem studentů s těmito poruchami v testu zkoumajícím motorickou docilitu probandů (Iowa-Brace testu). Rozdíly v celkovém výkonu v Iowa-Brace testu závisí více na přítomnosti specifických poruch učení a chování než na pohlaví jedince. Největší rozdíl mezi žáky s a bez specifických poruch učení a chování byl zaznamenán ve cviku "Turek" (cvik hodnotící úroveň koordinačních schopností a kloubní pohyblivost), kdy žáci bez specifických poruch učení a chování dosáhli o polovinu lepších výsledků...
Hrubá motorika u dětí se specifickými poruchami učení
Čumpelíková, Nikola ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje vliv specifických poruch učení na hrubou motoriku žáků na základních školách. Primárním cílem je zjistit, která specifická porucha učení ovlivňuje hrubou motoriku, tudíž může mít vliv na obtíže v tělesné výchově. Pro dosažení primárního cíle jsem si zvolila dílčí cíl, kterým je zjistit, zda se v průběhu posledních deseti let zvýšil nebo snížil počet žáků se specifickými poruchami učení na základních školách. Sekundárním cílem je zjistit informovanost učitelů tělesné výchovy na základních školách o problematice specifických poruch učení a zohlednění žáků v hodinách tělesné výchovy, v případě, že se u nich objevují projevy specifických poruch učení. K dosažení těchto cílů bude využito analýzy odborné literatury a dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno prostřednictvím elektronického dotazníku, který vyplnilo 55 respondentů ze základních škol ve Středočeském kraji. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabývám problematikou specifických poruch učení, dále motorikou člověka a hodnocením žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části se zaměřuji na obtíže žáků se specifickými poruchami učení v hodinách tělesné výchovy a jejich zohlednění. KLÍČOVÁ SLOVA...
Vliv přírodního prostředí na rozvoj gymnastických dovedností
Muniová, Zuzana ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Vliv přírodního prostředí na rozvoj gymnastických dovedností Cíle: Cílem práce bylo zjistit, zda má přírodní prostředí vliv na rozvoj gymnastických dovedností. Metody: Studie se účastnilo 26 gymnastek z TJ Sokol Velký Osek. Tento výzkum byl výzkumem experimentálním. Dívky byly rozděleny do 2 skupin. Skupina experimentální trénovala výhradně v přírodním prostředí a skupina kontrolní v tělocvičně. Obě skupiny se před zahájením experimentu účastnily vstupního testu a po uplynutí 2 měsíců testu výstupního. Naměřená data byla analyzována prostřednictvím základních statistických operací. Výsledky: Částečné potvrzení pravdivosti nulové hypotézy, stanovené pro účely této práce. Nulová hypotéza byla potvrzena pro kladinu a prostná. Alternativní hypotéza H1 se potvrdila pro hrazdu a přeskok. Závěry: Gymnastický trénink ve ztížených podmínkách přírodního prostředí má pozitivní vliv na rozvoj gymnastických dovedností. Výzkum nám napomohl ke zjištění, že je více než vhodné do tréninku sportovní gymnastiky zařazovat aktivity v přírodním prostředí. Klíčová slova: gymnastika, příroda, pohybové dovednosti
Využití metodicko-organizačních forem a jejich obsah v kategorii mladších přípravek klubu FC Tempo Praha
Kadlec, Dominik ; Teplan, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Využití metodicko-organizačních forem a jejich obsah v kategorii mladších přípravek klubu FC Tempo Praha Cíle: Cílem je analyzovat obsah tréninkového procesu kategorií U7, U8, U9 v klubu FC Tempo Praha. Určit využití metodicko-organizačních forem. Porovnat získané informace s teoretickými doporučeními. Metody: V práci jsou použity metody pozorování, analýzy a komparace. Při pozorování tréninkových jednotek jsem sledoval obsah a délku jednotlivých cvičení. U každé kategorie bylo pozorováno pět týdenních mikrocyklů v soutěžním období. Z tréninkových jednotek byl pořízen hospitační záznam, který jsem následně analyzoval. Výsledky jsou vyjádřeny pomocí sumy a procentuálního vyjádření. Pomocí komparace jsou porovnány výsledky pozorování s teoretickými doporučeními. Výsledky: Využití MOF v tréninkovém procesu mladších přípravek je odlišné od doporučení v odborné literatuře. U všech kategorií byl zjištěn nižší poměr průpravných her. Nižší poměr průpravných her je nahrazován vyšším počtem utkání. Z hlediska obsahu tréninkového procesu bylo dosaženo ve všech skupinách minimálního požadovaného poměru, u skupiny cvičení pro rozvoj individuálních činností byl zjištěn vyšší poměr. Poměr cvičení na rozvoj pohybových schopností se pohyboval na minimální hranici. Trénink pohybových schopností není v souladu...
Srovnání úrovně vybraných pohybových schopností dětí mladšího školního věku v atletice a gymnastice
OVÁDKOVÁ, Helena
Tato bakalářská práce obsahuje srovnání úrovně vybraných pohybových schopností dětí mladšího školního věku ve sportovních oddílech gymnastiky a atletiky v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena do několika částí. Teoretická část obsahuje poznatky o sportech gymnastika a atletika, charakteristiku pohybových schopností, sportovní trénink, děti a sport. V praktické části se uvádí data a jejich porovnání z jednotlivých sportovních oddílů GymCentrum a Atletika TJ Sokol Č. Budějovice. K jejich analýze byly použity statistické metody a výsledky jsou zobrazeny v tabulkách a grafech.
Úroveň a rozdiely vybraných pohybových schopností, pohybových zručností u mladých futbalových hráčov
Varjan, Matej ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Úroveň a rozdíly vybraných pohybových schopností, pohybových zručností u mladých fotbalových hráčů Cíle: Cílem práce je porovnání výsledků testu dovedností před a po krátkodobém zátěžovém testu a zjištění vlivu únavy na rychlost a kvalitu specifických fotbalových dovedností u elitních fotbalistů kategorie U15 týmu SK Slavia Praha. Metody: Výzkumný soubor, který se skládal z 15 probandů, absolvoval dvě měření v testu Longborough Soccer Passing Test (LSPT) před a po krátkodobém zátěžovém běžeckém testu BUMAZA. Ve výsledkové části jsme aplikovali metodu analýzy v rozboru výsledků všech měřených testů. Metodu komparace jsme využili v části porovnávání hodnot výsledků testů LSPT před zátěží a po ní. Naměřené hodnoty byly zpracovány pomocí základních matematicko-statistických metod. Výsledky: Výsledky práce přináší informace o úrovni pohybových schopností a pohybových dovedností u hráčů na základě získaných hodnot provedených testů. Zjistili jsme, že hodnoty čistého času v testu LSPT měřeném po zátěži se u většiny hráčů zlepšily. Naopak hodnota penalizace se zvýšila o 33,23% a to ovlivnilo výsledný celkový čas. Větší část probandů dosáhla v testu BUMAZA svého nejlepšího času v jednom z prvních dvou úseků. Závěr: Zjistili jsme, že únava signifikantně ovlivnila kvalitu specifických fotbalových...
Rozvoj pohybových schopností a dovedností prostřednictvím tanečních aktivit
Palanová, Tereza ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Rozvoj pohybových schopností a dovedností prostřednictvím tanečních aktivit Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce bylo rozšíření dosavadních poznatků v oblasti zkoumané tematiky. Zabýváme se tedy pohybovými schopnostmi a dovednostmi, které se rozvíjejí na základě tanečního pohybu. V souvislosti s hlavním tématem se zaobíráme také teorií z oblasti anatomické, hudební a taneční. Práce je zamýšlena jako práce rešeršní a teoretická pro budoucí práci diplomovou, v níž budeme provádět přímé testování. Metody: Teoretická část této práce čerpá z empirických poznatků jednotlivých autorů. Část praktickou prezentuji prostřednictvím mnou pořízeného videozáznamu a fotografií s příslušným popisem, jímž vysvětluji jednotlivá cvičení. Výsledky: Výsledkem práce je souhrn poznatků nalezených jak v české, tak v cizojazyčné literatuře z oblasti pohybových schopností a dovedností doplněných teoretickými i praktickými znalostmi a ukázkami uplatňovaných v tanci. Klíčová slova: pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, posturální systém, hudba, tanec.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.